Zoekfunctie toont bepaalde (marktplaats) forum threads niet?

ik kies aflopend (ja wat? vanaf de nieuwste of de oudste??)

Als je op datum-laatste reactie sorteert betekent "aflopend" hetzelfde als "naar beneden", dus terug. Het zoekresultaat laat maximaal 500 hits zien op basis van het gekozen sorteerveld en de sorteervolgorde. Dus alle draadjes met AKG worden in eerste instantie geselecteerd en vervolgens wordt dat resultaat in de door jou gekozen volgorde gezet waarbij er maximaal 500 worden getoond.

en dan teltie eerst af en ineens.. weer op.

Kun je een screendump plaatsen? Ik kan dat probleem niet reproduceren.

en andersom, ik kies oplopend, en plots gaat ook ineens de volgorde andersom

Op welk criterium heb je dan gesorteerd?

ik zoek mn eigen advertentie als test.. op Moog, dan Voyager erna Moog Voyager.. vergeet het maar!

Ik doe hetzelfde en zie jouw advertentie bovenaan in de resultaten staan. Wil je eens stap voor stap beschrijven wat je precies doet?

​​​​​​Hoe is het in vredesnaam mogelijk, dat als ik zoek op "AKG" in hoofdletters.. dat ik mijn advertentie niet kan vinden

Ik zie hetzelfde als torp ziet. Welke instelling heb je gekozen onder Gebruikersinstellingen -> Account -> Berichten opties -> Display modus?

ergens achter in een thread tussen (blabla, akg,..) haakjes !?!? die wel

De positie van je zoekwoorden in een gevonden draadje of post is niet relevant voor het resultaat. Wil je dat het zoekwoord alleen in de titel van de discussie voorkomt? Kies dan voor uitgebreid zoeken (pijltje naar beneden in de search box) en check the box achter het veld met zoekwoorden. Je kunt hier ook nog kiezen wie het woord geschreven moet hebben en of dat in de volledige discussie is geweest of alleen in de OP.

En is er ook een snellere manier om iets bij mn advertentie te schrijven? Moet ik ech"t eerst naar Forum, Marktplaats, bladeren, openen, etc

Je zult hoe dan ook naar je post moeten navigeren om hem te kunnen wijzigen. Misschien gaat het sneller als je via je forumnaam rechts bovenin het scherm kiest voor "Mijn recente berichten".

Vind dit echt niet handig allemaal

Als ik binnenkort weer wat ruimer in mijn tijd zit, open ik een blog met tips & tricks voor het gebruik van het forum. Misschien gaat dat een beetje helpen je weg te vinden.

welke het is, hangt af van de reactie ALS die nog komt.

Soms gebeurt het dat degenen die je vragen kunnen beantwoorden even niet beschikbaar zijn. Misschien door gezinsuitbreiding, verhuizing, verbouwing, voorbereiding voor triathlons of noem maar op. We zijn soms net echte mensen met ook een leven buiten het forum :).

Als dit komt vanwege de "gedeelde omgeving" oid waarover werd gesproken.

De gedeelde omgeving staat los van de zoekfunctie op het forum.

hebben alle andere gebruikers van die "gedeelde omgeving" ook zón rotsite?? of alleen SF..

Da's een fijne om mee af te sluiten zeg :).

groetjes

Groetjes terug.
 
Hoi dank voor je reactie

Ok, ik ga gewoon naar synthforum.nl en ga via Dropdown naar zoeken. Daar type ik "akg" en ik vind vervolgens niet mn advertentie.

sorry het gaat weer volledig mis met de plaatjes.. ik klikte op Large en wilde erna de volgorde veranderen.. maar hoe krijg je ze weer eruit??

​​​​​Spijt me zeer maar da's op een mobiel niet te doen.. hoop dat je de plaatjes kan zien

{"alt":"Click image for larger version Name:\tScreenshot_20190601-194223.png Views:\t1 Size:\t76,1 KB ID:\t3687519","data-align":"none","data-attachmentid":"3687519","data-size":"full"} {"alt":"Click image for larger version Name:\tScreenshot_20190601-194536.png Views:\t1 Size:\t76,9 KB ID:\t3687518","data-align":"none","data-attachmentid":"3687518","data-size":"full"}

????

Enige dat ik deed, was "Insert Large" en erna proberen te verwijderen door op het plaatje te klikken.. dan zie je alleen maar een Resize symbooltje.. daar klikte ik op, er gebeurde niets.. daarna op Save..

en dan staat er abacadabra.. ok
 
Laatst gewijzigd:
zoiets??

op 3e plaatje zie ik de data eerst aftellen, van 2009 naar 2004 15 augustus en dan weer 2004 16 augustus

Wat doe ik niet goed?
 

Attachments

  • Screenshot_20190601-194223.png
    Screenshot_20190601-194223.png
    76,1 KB · Bekeken: 147
  • Screenshot_20190601-194536.png
    Screenshot_20190601-194536.png
    76,9 KB · Bekeken: 143
  • Screenshot_20190601-194554.png
    Screenshot_20190601-194554.png
    119,7 KB · Bekeken: 142
  • Screenshot_20190601-194816.png
    Screenshot_20190601-194816.png
    90,4 KB · Bekeken: 144
Wat doe ik niet goed?

Als je naar je tweede bijlage kijkt, zie je dat de sortering op "titel" staat. Dat betekent dat de resultaten op alfabetische volgorde van de discussietitel worden weergegeven. Die sortering kun je ook zetten op bijvoorbeeld "datum eerste bericht" of "datum laatste reactie". Ik vermoed dat daar de verwarring zit.
 
sorry het gaat weer volledig mis met de plaatjes.. ik klikte op Large en wilde erna de volgorde veranderen.. maar hoe krijg je ze weer eruit??

Bij de opties voor de size, staat ook "verwijderen". Een afbeelding verwijder je dus niet vanuit je post, maar vanuit het overzicht met je bijlagen.
 
Hoi, ok dus, nu sorteer ik op "Datum laatste reactie"' en "aflopend".. en ik zie hem nu bovenaan

Maar is dat niet de meest logische, standaard sortering, die je altijd als eerst zou willen? Zijn er echt redenen waarom je op alfabetische volgorde titels zou willen zoeken gezien de resultaten zo.. vreemd zijn, zou het niet weten waarom.

En zoja, kan de sortering vastgezet worden? want telkens als ik iets aanpas gaat hij metéén herladen.. en bij het kiezen van "aflopend" moet ik nog wachten ook want "niet zoveel zaken tegelijk wijzigen" oid

Kan dat? Of sorteren op Titel + Datum.. is dat niet hoe op alle Fora, door berichten wordt gezocht??
​​​​​​
Zie de logica nog steeds niet
 
Is er al nieuws over zoekbegrippen zoals ob-6 ? Daar krijg ik nog steeds geen resultaten.
 
Maar is dat niet de meest logische, standaard sortering

Wat mij betreft wel ja.

kan de sortering vastgezet worden?

Als je bent ingelogd, onthoud de software de door jou gekozen instellingen.

want telkens als ik iets aanpas gaat hij metéén herladen

Bedoel je dat de lijst opnieuw wordt opgebouwd als je een verandering aanbrengt in je filters of sortering? Lijkt me zelf een prima feature eerlijk gezegd.

en bij het kiezen van "aflopend" moet ik nog wachten ook

Hoe lang je moet wachten is afhankelijk van de omvang van je zoekresultaat. De lijst toont maximaal 500 hits, maar bij hersortering krijg je dus wel andere resultaten. De lijst moet dan dus opnieuw worden opgebouwd.

is dat niet hoe op alle Fora, door berichten wordt gezocht?

Die vraag kan ik niet beantwoorden :).
 
Is er al nieuws over zoekbegrippen zoals ob-6 ? Daar krijg ik nog steeds geen resultaten.

Ja en nee. Er is nieuws in die zin dat we weten dat het zoeken is verbeterd in de meest recente update. Dus woorden met een koppelteken zijn dan vindbaar. We weten nog niet hoe snel we die update kunnen installeren. Daarnaast blijven we een issue houden met woorden die minder dan 3 karakters hebben. We zouden de index kunnen uitbreiden naar woorden met 2 karakters, maar dat zal een behoorlijke impact hebben op de zoeksnelheid en schijfruimte. "OB-6" zou overigens wel gewoon gevonden kunnen worden zonder herindexatie. OB en 6 niet, in elk geval niet zelfstandig.

Over enkele weken zit iedereen in het team weer wat ruimer in zijn tijd en kunnen we verder met het ontwikkelen en verbeteren van het forum.
 
Ik denk, ik probeer het maar weer eens. Wederom hetzelfde probleem als in mijn startpost. Er rust geen zegen op! :(

https://www.synthforum.nl/forum/mar...en/3697429-eurorack-knallers-div-modules-case
Diverse zoektermen als E350 en Doepfer worden niet gevonden. QMI wordt wél gevonden, maar alleen omdat ik dat woord in mijn eigen reply gebruik...
Misschien dat het iets helpt bij troubleshooten - ik heb de originele advertentie tekst copy/paste gedaan, en daarna licht aangepast.
 
Gisteren hadden we na het bekijken van de rechten per usergroup per forum even een moment dat we dachten het probleem gevonden te hebben. Nu blijkt na overleg met VB dat dat overzicht foutieve informatie geeft. Dus we weten nog steeds niet wat de oorzaak van het probleem is.

Hanz Zou ik eens mogen inloggen met jouw account zodat ik precies kan zien wat jij ziet? Als ik namelijk de searches uitvoer die jij hierboven hebt genoemd, krijg ik 130 en 500 (maximum) resultaten te zien.
 
Geen probleem! Laat maar even weten wat je nodig hebt?
Even de zekerheid: ik bedoelde dus dat deze zoektermen in m’n genoemde nieuwe TK thread niet gevonden worden...
 
Heb weer een vraag mbt zoeken..

- ik heb een zoekopdracht ingevuld
- ik verander naar "Datum laatste reactie" (wachten)
- ik verander naar "Aflopend" (wachten)

Nu wil ik de zoekopdracht veranderen, miste een karakter of cijfer, whatever.

- ik klik op "zoekwoorden" en verander de zoekopdracht...

Eh.. e n hoe zoek ik nu opnieuw? waar zit de knop "go" of "zoek" ?

Of moet ik voor elke nieuwe spatie of toevoeging van een karakter, helemaal weer vanaf stap 1 beginnen? dat zou imho wel bijzonder (ruk) zijn

En gezien "datum laatste reactie + aflopend" het enige juiste resultaat geeft, zoekende naar advertenties.. waarom staat dat niet standaard zo? (of, hoe zet ik dat standaard)

Als je bent ingelogd, onthoud de software de door jou gekozen instellingen
Helaas, gebeurt niet bij mij.

Snap nog steeds geen snars van dit zoeken hier

Zou willen weten:

- Hoe zoeken jullie het snelst of er op dit moment een synthesizer wordt aangeboden? pak m beet: een Prophet600...

- Welke stappen nemen jullie, hoeveel stappen?
- En hoe wijzig je dit ná een resultaat, even naar Prophet 600? of naar Sequential? of SCI?

Ben serieus benieuwd hoe jullie dit doen, binnen een redelijke tijd c.q. aantal stappen !! wordt er knettergek van deze zoekfunctie.
 
Laatst gewijzigd:
Als laatst, ik maak me zorgen dat als dit zoeken (lees: Vinden) niet verbetert dat mensen minder gaan aanbieden op SF..

Kan aan mijn perceptie liggen, of zomertijd, maar het aantal berichten e.d. lijkt wel af te nemen op frontpage.. zit ik mis?? zie steeds dezelfde.

Punt is, als ik een Advertentie plaats wil ik dat die gevonden kan worden ; en niet na 2 dagen in de Soep verdwijnt.

Mn laatste ads zijn via MP verkocht, dat ging voorheen wel anders.. toen kreeg ik nog weleens een PB o.i.d... nu niets.
 
Zie net de advertentie van Grooveron die vanochtend goedkoop een GR1 aanbood. Dacht; zal eens kijken of er een andere op marktplaats staat of voor welke prijs hij eerder gegaan is. Zoek op gr1 en daarna op GR1 maar bij de resultaten komt de advertentie van Grooveron niet eens voor. er schijnt nog steeds wat mis te zijn dus.
 
- ik heb een zoekopdracht ingevuld
- ik verander naar "Datum laatste reactie" (wachten)
- ik verander naar "Aflopend" (wachten)

Ik ga er even van uit dat je snel zoeken hebt gebruikt (en niet uitgebreid zoeken). Als je de sortering van het zoekresultaat aanpast, moet je inderdaad wachten. Bij een nieuwe sortering wordt feitelijk namelijk een nieuwe zoekopdracht gemaakt. Als ik zoek op het woord "test" (of welke andere zoekopdracht dan ook), zie je een maximum aantal resultaten van 500. Als bij jou de standaard sortering op bijvoorbeeld Titel staat, worden dus de eerste 500 posts getoond van misschien wel 10.000 resultaten. Wanneer je de sortering aanpast naar bijvoorbeeld Datum laatste reactie, moeten andere resultaten worden getoond. En dat gaat alleen door opnieuw te zoeken.

Nu wil ik de zoekopdracht veranderen, miste een karakter of cijfer, whatever.

- ik klik op "zoekwoorden" en verander de zoekopdracht...

Eh.. e n hoe zoek ik nu opnieuw? waar zit de knop "go" of "zoek" ?

Net als bij het zoekscherm rechts bovenin het scherm, kun je bij het aanpassen van je zoekterm het vergrootglas gebruiken om je zoekopdracht te activeren. Dat vergrootglas staat aan het einde van de regel waar je je nieuwe zoekterm hebt ingevoerd.

Of moet ik voor elke nieuwe spatie of toevoeging van een karakter, helemaal weer vanaf stap 1 beginnen? dat zou imho wel bijzonder (ruk) zijn

Dat hoeft dus niet.

En gezien "datum laatste reactie + aflopend" het enige juiste resultaat geeft, zoekende naar advertenties.. waarom staat dat niet standaard zo? (of, hoe zet ik dat standaard)

Ik moest even heel goed zoeken wat het probleem nou precies was. Bij mijn eigen searches wordt alles netjes gesorteerd zoals het hoort. De default sortering is inderdaad Datum laatste reactie + aflopend. Toen moest ik nog even terugdenken aan de screenshots die je in een eerder bericht hebt gepost. Die zijn gemaakt vanaf je mobile device. Na testen op mijn eigen telefoon blijkt inderdaad dat de default sortering voor mobile devices niet juist is. Ik kan bevestigen dat de zoekresultaten daar worden gesorteerd op titel. Dat is NIET de bedoeling, maar het is ook iets dat wij niet kunnen aanpassen. Het gaat dus om een bug. Ik zal hierover contact opnemen met VBulletin.

Helaas, gebeurt niet bij mij.

Accepteer je wel cookies op je telefoon?
 
Zie net de advertentie van Grooveron die vanochtend goedkoop een GR1 aanbood. Dacht; zal eens kijken of er een andere op marktplaats staat of voor welke prijs hij eerder gegaan is. Zoek op gr1 en daarna op GR1 maar bij de resultaten komt de advertentie van Grooveron niet eens voor. er schijnt nog steeds wat mis te zijn dus.

Ook hier moest ik even goed naar zoeken. Het blijkt nu dat cijfers helemaal niet worden geïndexeerd, ook niet in combinatie met letters. We hebben dus een groot probleem als het gaat om de vindbaarheid van typenummers. Er is een bestaande request for improvement om dit euvel te verhelpen. Maar dit is inmiddels een jaar geleden ingediend. Ik realiseer me dat dit echt een groot probleem is op een synthesizer forum.
 
Nou, lekker bezig... Het verhaal hierboven klopt duidelijk niet. Zoeken op E350 of GR1 levert wel resultaten op. Ik heb op dit moment werkelijk geen idee waarom de advertentie van Grooveron dan weer niet verschijnt.
 
Back
Top