Zoekfunctie toont bepaalde (marktplaats) forum threads niet?

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Misschien zie ik iets simpels over het hoofd, maar het lijkt wel of de zoekfunctie bepaalde threads of berichten niet toont of goed indexeert?

Voorbeeld: mijn marktplaats thread -> https://www.synthforum.nl/forum/mar...ch-4ms-intellijel-endorphin-es-alm-stg-oakley
Echter, simpele zoektermen als 'E350' of 'E102' of 'Metropolis' of 'RCD' geeft meerdere andere threads (ook vanaf de Marktplaats, edoch niet de mijne - ondanks recenter).
En, heel apart - zoekterm 'Terminal' toont niet de advertentie, maar wel een latere (eigen) comment in dezelfde thread...

Had wel iets gezien over issues met koppeltekens en zoekfunctie, maar dat is hier dus niet aan de hand. Maar wat dan wel? ;{
 
Voor mij werkt de zoekfunctie amper. Heel weinig resultaat tenzij je dieper graaft of google gebruikt. Zonde.
 
idem.. ging ik ook eens een draadje over maken, want een thread was onvindbaar vanop mobiel en op laptop vond ik hem gewoon wel.. toch iets raars mee aan de gang
 
Zelfde probleem hier
zoekfunctie vind vanalles behalve wat ik zoek
simpel een topic naam of deel ervan gaf vroeger meteen de betreffende topic , nu moet ik eerst allerlei ingewikkelde filtering toepassen en dan nog
weet niet wat er veranderd is maar graag terugveranderen . Ik wil als ik " opzienbarend " intype , graag meteen de twee " weinig opzienbarends " topics zien, lukt dat ?

verder voor ieder alsnog een fijne kerst/ nieuwjaarstijd :-)
 
Misschien zie ik iets simpels over het hoofd, maar het lijkt wel of de zoekfunctie bepaalde threads of berichten niet toont of goed indexeert?

Voorbeeld: mijn marktplaats thread -> https://www.synthforum.nl/forum/mar...ch-4ms-intellijel-endorphin-es-alm-stg-oakley
Echter, simpele zoektermen als 'E350' of 'E102' of 'Metropolis' of 'RCD' geeft meerdere andere threads (ook vanaf de Marktplaats, edoch niet de mijne - ondanks recenter).
En, heel apart - zoekterm 'Terminal' toont niet de advertentie, maar wel een latere (eigen) comment in dezelfde thread...

Had wel iets gezien over issues met koppeltekens en zoekfunctie, maar dat is hier dus niet aan de hand. Maar wat dan wel? ;{

Dit is een interessante. Ik kan het probleem reproduceren. Het zoeken op E350 levert deze draad wel als resultaat. Ik heb ook andere zoekopdrachten getest, zonder dat je MP draad naar boven komt. Oudere MP draadjes worden wel gevonden, dus daar zit het hem ook niet in. Het lijkt er inderdaad sterk op dat bepaalde draadjes niet goed zijn geïndexeerd. Ik weet niet in hoeverre dit te maken zou kunnen hebben met wat tests die zijn uitgevoerd rond de periode dat jij die draad hebt aangemaakt. Dit zal opgepakt moeten worden door Inspiran. We komen erop terug.
 
Voor mij werkt de zoekfunctie amper. Heel weinig resultaat tenzij je dieper graaft of google gebruikt.

idem.. ging ik ook eens een draadje over maken, want een thread was onvindbaar vanop mobiel en op laptop vond ik hem gewoon wel.

Dank voor het melden. Aan beiden het verzoek een concreet voorbeeld te geven. Op die manier kunnen specifiek zoeken naar het probleem en een mogelijke oplossing.
 
Zelfde probleem hier
zoekfunctie vind vanalles behalve wat ik zoek
simpel een topic naam of deel ervan gaf vroeger meteen de betreffende topic , nu moet ik eerst allerlei ingewikkelde filtering toepassen

Ik meen mij te herinneren dat we dit "probleem" per PB hebben besproken. Als je gebruik maakt van de snelle zoekfunctie rechts bovenin het scherm, wordt er gezocht naar alle draadjes waar dat zoekwoord in voorkomt (even los van Hanz zijn melding) en die worden vervolgens getoond in volgorde van meest recente postdatum.

graag terugveranderen

Dat gaan we niet doen, omdat dat niet kan. De nieuwe zoekfunctie is uitgebreider (je kunt er dus meer mee) dan die in het oude forum.

Ik wil als ik " opzienbarend " intype , graag meteen de twee " weinig opzienbarends " topics zien, lukt dat ?

Zoals eerder besproken zijn er twee zoekfuncties:
- snel zoeken via het invoerveld rechts bovenin het scherm
- uitgebreid zoeken via de optie Uitgebreid zoeken in het dropdown menu bij snel zoeken

Als je gebruik maakt van snel zoeken, kun je voordat je de "Zoeken" knop indrukt, nog kiezen of je alleen in titels wilt zoeken en of je alleen in het forum wilt zoeken waar je op dat moment bent. Het zoeksysteem toont alleen resultaten die exact voldoen aan je zoekopdracht. Dus als je "opzienbarend" typt, dan zie je geen draadjes met "opzienbarends". Als je echter via snel zoeken "opzienbarends typt en alleen op titels zoekt, staan beide draadjes bovenaan.

Via uitgebreid zoeken heb je daarnaast nog de mogelijkheid om niet een post als resultaat te tonen, maar een geheel draadje.

Dit zijn (in mijn optiek althans) geen ingewikkelde filters, maar heel basale zoekfuncties. Waar eventueel een verbeterpunt zit, is het kunnen zoeken op delen van woorden. Het probleem is echter dat de zoekindex dan heel erg veel groter zal worden wat de snelheid van het forum allesbehalve ten goede komt. We proberen nu eerst om zoveel mogelijk te optimaliseren en kunnen in de toekomst overwegen om de zoekindex aan te passen. Een van mijn wensen is in elk geval de content te indexeren op minimaal 2 karakters in plaats van 3. Maar daar gaat nog wel een tijdje overheen ben ik bang.
 
zoek eens op d-05 - je vindt niks. En zijn dat geen 4 tekens?
 
Ik dank je ( weerom) voor de inzet en uitleg
het is wel een stuk lastiger , of misschern moet ik zeggen een heel stuk minder intuitief
verder vind ik de upgrade van het forum prima gedaan en/of ben ik er redelijk goed aan gewend


( ps "reden bewerken" veranderen lukt niet , daarom staat er "U" :-) )
 
Laatst gewijzigd:
Toch blijft het puzzelen
hij vind dus wel de topic bij hele woorden
( weinig opzienbarends II) , maar niet een deel ervan ( opzienbarend) ?
dat is toch vreemd , op het hele internet zou die het wel vinden , maar hier belast het de server teveel
ik heb er ( duidelijk) geen verstand van , en respecteer zeer alle moeite die de moderators doen en gedaan hebben , maar deze begrijp ik echt niet
het is wel behoorlijk lastig en geen verbetering tmho

( ik hou er maar over op , begrijp dat het duidelijk is en er misschien nog eens naar gekeken wordt )
 
Omdat dit probleem blijkbaar niet kan worden opgelost, heb ik even een repost gedaan van mijn advertentie.
Zo te zien treden hier de genoemde issues niet meer op.
 
Toch blijft het puzzelen
hij vind dus wel de topic bij hele woorden
( weinig opzienbarends II) , maar niet een deel ervan ( opzienbarend) ?
dat is toch vreemd , op het hele internet zou die het wel vinden , maar hier belast het de server teveel
ik heb er ( duidelijk) geen verstand van , en respecteer zeer alle moeite die de moderators doen en gedaan hebben , maar deze begrijp ik echt niet
het is wel behoorlijk lastig en geen verbetering tmho

( ik hou er maar over op , begrijp dat het duidelijk is en er misschien nog eens naar gekeken wordt )

Dat is helemaal wat ik ook nog even wou zeggen en ik heb er ook niet veel verstand van. Waarom kan het elders wel? We hebben al zo een lange ladetijd voor de site, maakt het dan zoveel verschil als je woorden van 2 letters ook indexeert? (ob-6)
 
Waarom kan het elders wel?

Omdat wij geen geld hebben voor dedicated server. We moeten het doen met een gedeelde omgeving waardoor we beperkt zijn in rekenkracht. Een eigen server kost op dit moment nog even teveel geld.

Omdat dit probleem blijkbaar niet kan worden opgelost, heb ik even een repost gedaan van mijn advertentie.

Da's natuurlijk prima. Vervelend dat het niet werkt zoals het hoort. Ter info, op korte termijn gaan we een agenda maken voor de komende periode waarbij we in kaart gaan brengen welke issues er nog zijn en in welke volgorde ze opgelost moeten gaan worden. Alle feedback die op het forum is gegeven, zullen we hierin meenemen. Uiteraard is de zoekfunctie een van die issues met een hoge prioriteit.
 
Vzv nog niet gezegd, maar ook de datums worden geshuffled.. ik kies aflopend (ja wat? vanaf de nieuwste of de oudste??) en dan teltie eerst af en ineens.. weer op.

en andersom, ik kies oplopend, en plots gaat ook ineens de volgorde andersom

ik zoek mn eigen advertentie als test.. op Moog, dan Voyager erna Moog Voyager.. vergeet het maar! Echt heel raar dat dit anno 2019 zo gemaakt kan worden.. of ben ik verwend met allerlei prachtige platforms de afgelopen 20 jaar? wat is dit? :D mss, toch een fee vragen jaarlijks van zeg 5€ voor een goede site? ik zou t storten.. mja wie ben ik
 
Mekkeren maar niet bijdragen kan ook weer niet, net 25,- gestort :luv: hoop echt dat e.e.a. verbetert.. Terwijl ik dit type, zoek ik een smiley.. ik kan er maar 30% zien, de rest zijn icoontjes (zucht). Bekijk het nu met Chrome Version 64.0.3282.186 (Official Build) (32-bit), lijkt me toch niet een stok oude versie.

Hoop op beterschap!
 
Beste SF, ik zou dolgraag willen weten.. maar gezien er amper wordt gereageerd verwacht ik niet teveel:

​​​​​​Hoe is het in vredesnaam mogelijk, dat als ik zoek op "AKG" in hoofdletters.. dat ik mijn advertentie niet kan vinden, maar wél threads uit 2009 en 2011 bovenaan krijg waar "akg" in kleine letters staat geschreven, ergens achter in een thread tussen (blabla, akg,..) haakjes !?!? die wel :D

Het staat notabene met dezelfde koeienletters aan het begin van mn advertentie titel, en die vind die niet. Ik probeer dit te begrijpen met mijn beperkte HTML website kennis.. hoe dan?

En is er ook een snellere manier om iets bij mn advertentie te schrijven? Moet ik ech"t eerst naar Forum, Marktplaats, bladeren, openen, etc

Vind dit echt niet handig allemaal, spijt me maar dit is voor mij eigenlijk reden dat ik er wrl beetje klaar mee ben.. of, ik snap de Site werking gewoon niet, of ik ben er gewoon beetje klaar mee.. welke het is, hangt af van de reactie ALS die nog komt. Dan zal het wel aan mij liggen oid, prima maar meldt me dat dan maar, graag

Als dit komt vanwege de "gedeelde omgeving" oid waarover werd gesproken.. hebben alle andere gebruikers van die "gedeelde omgeving" ook zón rotsite?? of alleen SF..

groetjes

​​​​
 
Als ik "akg" of "Akg" of "AKG" in het zoekveld invoer, staat jouw advertentie van 12 mei bovenaan.
edit: Maar nu komt eerst deze post in de zoekresultaten. Werkt dus prima...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top