X

Zoekfunctie toont bepaalde (marktplaats) forum threads niet?

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Zoekfunctie toont bepaalde (marktplaats) forum threads niet?

Misschien zie ik iets simpels over het hoofd, maar het lijkt wel of de zoekfunctie bepaalde threads of berichten niet toont of goed indexeert?

Voorbeeld: mijn marktplaats thread -> https://www.synthforum.nl/forum/mark...alm-stg-oakley
    Echter, simpele zoektermen als 'E350' of 'E102' of 'Metropolis' of 'RCD' geeft meerdere andere threads (ook vanaf de Marktplaats, edoch niet de mijne - ondanks recenter).
    En, heel apart - zoekterm 'Terminal' toont niet de advertentie, maar wel een latere (eigen) comment in dezelfde thread...

Had wel iets gezien over issues met koppeltekens en zoekfunctie, maar dat is hier dus niet aan de hand. Maar wat dan wel?
    “...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”

Voor mij werkt de zoekfunctie amper. Heel weinig resultaat tenzij je dieper graaft of google gebruikt. Zonde.
    ///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///

Comment

idem.. ging ik ook eens een draadje over maken, want een thread was onvindbaar vanop mobiel en op laptop vond ik hem gewoon wel.. toch iets raars mee aan de gang

Comment

Zelfde probleem hier
        zoekfunctie vind vanalles behalve wat ik zoek
        simpel een topic naam of deel ervan gaf vroeger meteen de betreffende topic , nu moet ik eerst allerlei ingewikkelde filtering toepassen en dan nog
        weet niet wat er veranderd is maar graag terugveranderen . Ik wil als ik " opzienbarend " intype , graag meteen de twee " weinig opzienbarends " topics zien, lukt dat ?

verder voor ieder alsnog een fijne kerst/ nieuwjaarstijd :-)
        "FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)

Comment

Originally posted by Hanz View Post
          Misschien zie ik iets simpels over het hoofd, maar het lijkt wel of de zoekfunctie bepaalde threads of berichten niet toont of goed indexeert?

Voorbeeld: mijn marktplaats thread -> https://www.synthforum.nl/forum/mark...alm-stg-oakley
          Echter, simpele zoektermen als 'E350' of 'E102' of 'Metropolis' of 'RCD' geeft meerdere andere threads (ook vanaf de Marktplaats, edoch niet de mijne - ondanks recenter).
          En, heel apart - zoekterm 'Terminal' toont niet de advertentie, maar wel een latere (eigen) comment in dezelfde thread...

Had wel iets gezien over issues met koppeltekens en zoekfunctie, maar dat is hier dus niet aan de hand. Maar wat dan wel?
          Dit is een interessante. Ik kan het probleem reproduceren. Het zoeken op E350 levert deze draad wel als resultaat. Ik heb ook andere zoekopdrachten getest, zonder dat je MP draad naar boven komt. Oudere MP draadjes worden wel gevonden, dus daar zit het hem ook niet in. Het lijkt er inderdaad sterk op dat bepaalde draadjes niet goed zijn geïndexeerd. Ik weet niet in hoeverre dit te maken zou kunnen hebben met wat tests die zijn uitgevoerd rond de periode dat jij die draad hebt aangemaakt. Dit zal opgepakt moeten worden door Inspiran. We komen erop terug.

Nil Volentibus Arduum

Comment

Originally posted by klinkske View Post
            Voor mij werkt de zoekfunctie amper. Heel weinig resultaat tenzij je dieper graaft of google gebruikt.
            Originally posted by Rvooh View Post
            idem.. ging ik ook eens een draadje over maken, want een thread was onvindbaar vanop mobiel en op laptop vond ik hem gewoon wel.
            Dank voor het melden. Aan beiden het verzoek een concreet voorbeeld te geven. Op die manier kunnen specifiek zoeken naar het probleem en een mogelijke oplossing.

Nil Volentibus Arduum

Comment

Originally posted by sunny pedaal View Post
              Zelfde probleem hier
              zoekfunctie vind vanalles behalve wat ik zoek
              simpel een topic naam of deel ervan gaf vroeger meteen de betreffende topic , nu moet ik eerst allerlei ingewikkelde filtering toepassen
              Ik meen mij te herinneren dat we dit "probleem" per PB hebben besproken. Als je gebruik maakt van de snelle zoekfunctie rechts bovenin het scherm, wordt er gezocht naar alle draadjes waar dat zoekwoord in voorkomt (even los van Hanz zijn melding) en die worden vervolgens getoond in volgorde van meest recente postdatum.

graag terugveranderen
              Dat gaan we niet doen, omdat dat niet kan. De nieuwe zoekfunctie is uitgebreider (je kunt er dus meer mee) dan die in het oude forum.

Ik wil als ik " opzienbarend " intype , graag meteen de twee " weinig opzienbarends " topics zien, lukt dat ?
              Zoals eerder besproken zijn er twee zoekfuncties:
              - snel zoeken via het invoerveld rechts bovenin het scherm
              - uitgebreid zoeken via de optie Uitgebreid zoeken in het dropdown menu bij snel zoeken

Als je gebruik maakt van snel zoeken, kun je voordat je de "Zoeken" knop indrukt, nog kiezen of je alleen in titels wilt zoeken en of je alleen in het forum wilt zoeken waar je op dat moment bent. Het zoeksysteem toont alleen resultaten die exact voldoen aan je zoekopdracht. Dus als je "opzienbarend" typt, dan zie je geen draadjes met "opzienbarends". Als je echter via snel zoeken "opzienbarends typt en alleen op titels zoekt, staan beide draadjes bovenaan.

Via uitgebreid zoeken heb je daarnaast nog de mogelijkheid om niet een post als resultaat te tonen, maar een geheel draadje.

Dit zijn (in mijn optiek althans) geen ingewikkelde filters, maar heel basale zoekfuncties. Waar eventueel een verbeterpunt zit, is het kunnen zoeken op delen van woorden. Het probleem is echter dat de zoekindex dan heel erg veel groter zal worden wat de snelheid van het forum allesbehalve ten goede komt. We proberen nu eerst om zoveel mogelijk te optimaliseren en kunnen in de toekomst overwegen om de zoekindex aan te passen. Een van mijn wensen is in elk geval de content te indexeren op minimaal 2 karakters in plaats van 3. Maar daar gaat nog wel een tijdje overheen ben ik bang.

Nil Volentibus Arduum

Comment

zoek eens op d-05 - je vindt niks. En zijn dat geen 4 tekens?
                ///Zo mooi als oud spul maken ze het niet meer///

Comment

Ik dank je ( weerom) voor de inzet en uitleg
                  het is wel een stuk lastiger , of misschern moet ik zeggen een heel stuk minder intuitief
                  verder vind ik de upgrade van het forum prima gedaan en/of ben ik er redelijk goed aan gewend

( ps "reden bewerken" veranderen lukt niet , daarom staat er "U" :-) )
                  Laatst gewijzigd door sunny pedaal , 27 december 2018, 20:02. Reden: U
                  "FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)

Comment

Originally posted by klinkske View Post
                    zoek eens op d-05 - je vindt niks. En zijn dat geen 4 tekens?
                    Zie post 5 in dit draadje.

Nil Volentibus Arduum

Comment

Toch blijft het puzzelen
                      hij vind dus wel de topic bij hele woorden
                      ( weinig opzienbarends II) , maar niet een deel ervan ( opzienbarend) ?
                      dat is toch vreemd , op het hele internet zou die het wel vinden , maar hier belast het de server teveel
                      ik heb er ( duidelijk) geen verstand van , en respecteer zeer alle moeite die de moderators doen en gedaan hebben , maar deze begrijp ik echt niet
                      het is wel behoorlijk lastig en geen verbetering tmho

( ik hou er maar over op , begrijp dat het duidelijk is en er misschien nog eens naar gekeken wordt )

Comment

Omdat dit probleem blijkbaar niet kan worden opgelost, heb ik even een repost gedaan van mijn advertentie.
                        Zo te zien treden hier de genoemde issues niet meer op.
                        “...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”

Comment

Toch blijft het puzzelen
                          hij vind dus wel de topic bij hele woorden
                          ( weinig opzienbarends II) , maar niet een deel ervan ( opzienbarend) ?
                          dat is toch vreemd , op het hele internet zou die het wel vinden , maar hier belast het de server teveel
                          ik heb er ( duidelijk) geen verstand van , en respecteer zeer alle moeite die de moderators doen en gedaan hebben , maar deze begrijp ik echt niet
                          het is wel behoorlijk lastig en geen verbetering tmho

( ik hou er maar over op , begrijp dat het duidelijk is en er misschien nog eens naar gekeken wordt )
                          Dat is helemaal wat ik ook nog even wou zeggen en ik heb er ook niet veel verstand van. Waarom kan het elders wel? We hebben al zo een lange ladetijd voor de site, maakt het dan zoveel verschil als je woorden van 2 letters ook indexeert? (ob-6)
                          “Today a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves. Heres Tom with the Weather.”

Comment

Originally posted by FreddyConfetti View Post
                            Waarom kan het elders wel?
                            Omdat wij geen geld hebben voor dedicated server. We moeten het doen met een gedeelde omgeving waardoor we beperkt zijn in rekenkracht. Een eigen server kost op dit moment nog even teveel geld.

Originally posted by Hanz View Post
                            Omdat dit probleem blijkbaar niet kan worden opgelost, heb ik even een repost gedaan van mijn advertentie.
                            Da's natuurlijk prima. Vervelend dat het niet werkt zoals het hoort. Ter info, op korte termijn gaan we een agenda maken voor de komende periode waarbij we in kaart gaan brengen welke issues er nog zijn en in welke volgorde ze opgelost moeten gaan worden. Alle feedback die op het forum is gegeven, zullen we hierin meenemen. Uiteraard is de zoekfunctie een van die issues met een hoge prioriteit.

Nil Volentibus Arduum

Comment

Ik zocht net op
                              System-8 en vond niks?

Comment

Originally posted by Manic View Post
                                Ik zocht net op System-8 en vond niks?
                                Dat probleem staat los van de discussie in deze thread, maar zou met de eerstvolgende update opgelost moeten zijn. Dan worden woorden met koppeltekens als drie woorden geïndexeerd. woord1-woord2 wordt daarmee geïndexeerd als:
                                woord1
                                woord2
                                woord1-woord2

Zie verder: https://www.synthforum.nl/forum/alge...l-naar-behoren

Nil Volentibus Arduum

Comment

Working...
                                X