Ik zie je niet meer op SF

wat ik nog het meeste mis is de weergave van wie er een topic bekijken

Dat mis ik ook. Een dergelijk overzicht maakt het forum in elk geval een stukje levendiger. We hebben een modificatieverzoek neergelegd bij een developer. Hij gaat kijken wat er mogelijk is. In elk geval kun je nu in het forumoverzicht zien hoeveel users een bepaald forum bekijken op dit moment. It's a start.
 
ik zie de zoek functie niet meer in de marktplaats sectie, ik kan pas zoeken als ik een advertentie open , maar zoeken in advertentie schiet niet op als het maar een bericht is . net zoals in dit bericht zie ik boven aan in de eerste balk een zoek functie , waarom heeft de marktplaats sectie dit niet?

De marktplaats heeft zeker wel een zoekfunctie. Ik vermoed echter dat je niet de marktplaats bekijkt, maar de "MP aanbod" tab hebt gebruikt. Zoals elders geschreven, leidt deze tab je naar een zoekresultaat, niet naar het MP forum. Als je via de Forum tab navigeert, zie gewoon rechts bovenin een zoekfunctionaliteit. Via het drop menu dat in het zoekvenster is te openen, kun je kiezen om je resultaat te beperken tot het forum waarin je op dat moment aan het kijken bent. Er is echter nog wel een issue met het zoeken. Alleen woorden van 3 of meer karakters zijn geïndexeerd. Dat maakt zoeken op typenummers soms lastig. Daar gaan we in de toekomst goed naar kijken.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb wel het idee dat topics minder leven, als ik zie dat op sommige helemaal of nagenoeg niet gereageerd wordt. Kan ook aan mij liggen dat ik dit verkeerd zie. Ik vind het nieuwe forum wel fijn werken, wat ik wel mis is dat op de voorpagina de meest recente discussies staan. Ik denk dat dit wel zou kunnen helpen in wat meer respons.

Als ik kijk naar het aantal actieve users, zie ik dat het gestaag aan het groeien is. De postcount heb ik zo even geen zicht op. Ik denk dat veel te maken heeft met de snelheid van navigeren in het forum. Inspiran heeft recentelijk een stap gezet in de goede richting door een database server upgrade.

Als we de snelheid en serverload onder controle hebben, kunnen we overwegen om meer informatie op de FP te publiceren. Voor nu zou ik je adviseren gebruik te maken van Nieuwe Berichten.
 
Een verschil dat ik merk, is dat als je reageert in een topic, werd je voorheen ook automatisch geabonneerd erop. Dus als daarna iemand anders weer wat schreef dan bleef je betrokken. Dat gebeurt nu niet meer. Misschien is dat een nieuwe instelling die standaard uit staat nu, daar heb ik nog niet naar gekeken.

Het gaat inderdaad om een setting op userniveau. Die is bij de upgrade helaas overleden. Voor alle nieuwe users staat deze setting per default aan. Wil je als gebruiker op de hoogte blijven van replies, dan kun je in je Gebruikersinstellingen onder je profiel kiezen voor de tab Meldingen en daar bij Automatisch volgen een vinkje zetten. Daarnaast zet je dan bij Discussies een vinkje bij de eerste optie (Als iemand iets post in een discussie die je volgt). De tweede optie daar is inactief. Tot slot kies je dan bij E-mail notificaties voor "Aan" en de frequentie waarin je de meldingen per mail wilt ontvangen.
 
De vormgeving/layout vind ik wat minder dan hiervoor maar na een aantal weken ben je er aan gewend.

Als je specifieke tips of wensen hebt ten aanzien van de vormgeving, kun je ze altijd ventileren. We kijken serieus naar alle suggesties.

De marktplaats vond ik vroeger beter.

Noted. Zodra er een optie is die het mogelijk maakt dat alleen TS kan reageren, zullen we die implementeren en de werking terugdraaien volgens het oude systeem.

Waar ik me het meest aan erger zijn de soms ontzettend lange laadtijden maar daar is al heel veel over gezegd.

En dat heeft ook onze hoogste prioriteit. Inspiran heeft al wat stappen in de goede richting gezet. VB is er ook mee bezig. Maar dit is wel een proces van kleine stappen en een lange adem.
 
om te beginnen volgers eens terug veranderen in vrienden zou al een kleine verbetering zijn

Het systeem van volgers is wezenlijk anders dan het systeem van vrienden. Als we "volgers" "vrienden" zouden noemen, suggereert dat iets wat niet bestaat.

evenals ophouden met dat gemuggezift over spelling

Persoonlijk ben ik van mening dat een juiste spelling juist heel belangrijk is op het forum. Het gaat dan niet alleen om de leesbaarheid, maar ook om het kunnen terugvinden van posts via de zoekfunctionaliteit. Maar ik verwacht niet dat we hier als een schoolmeester op gaan modereren :).

het terug aan elkaar plakken van gesplitte topics

Kun je daar een voorbeeld van geven? Als het gaat om lange topics, is zo'n split een bewuste keuze om de laadtijd en serverload beperkt te houden.

wat meer variatie bij de keuze van moderators

Dat vind ik een interessante (al was het alleen maar uit persoonlijk interesse :)). Wil je meer variatie in persoonlijkheden in het modteam? Wil je meer vrouwen? Meer Belgen? Als iemand zich aanmeldt na een oproep, kijken we naar de historie van dat lid op het forum, of hij/zij zich een beetje fatsoenlijk kan uitdrukken, de motivatie om moderator te worden en naar een mogelijke match met bestaande leden van het team.

het op de iphone kunnen zien welke vrienden online zijn

Dat zou gewoon moeten kunnen, net als op de desktop.

het begrijpen dat een forum ook leuk moet zijn

Dat ligt voor het allergrootste deel bij de leden en de individuele definities van "leuk" vermoed ik.

de chat niet gebruiken om openlijk met een select groepje te roddelen

Liever in de chat dan op het forum :).
 
Noted. Zodra er een optie is die het mogelijk maakt dat alleen TS kan reageren, zullen we die implementeren en de werking terugdraaien volgens het oude systeem.

Bob, het gaat me niet om wie wel of niet kan reageren maar meer dat je niet meer je koopwaar omhoog kan schoppen zodat na een aantal dagen je spullen een pagina verderop staan.
Dat zou de zichtbaarheid van je spullen een stuk verbeteren.
Als jullie dat kunnen aanpassen dan denk ik dat er wel een aantal sf ers tevreden mee zijn.
 
Die twee zaken hangen direct met elkaar samen. Als iedereen kan reageren, wordt bij elke reactie de advertentie omhoog geschopt.

Ja, ik snap 'm, dat is wel zo logisch eigenlijk.
Is er wellicht softwarematig iets te regelen dat je als ts bijv kan vernieuwen dmv bijv een drukknop of zoiets?
Dan met een minimale verlooptijd van bijv 3 dagen of zoiets.
 
Is er wellicht softwarematig iets te regelen dat je als ts bijv kan vernieuwen dmv bijv een drukknop of zoiets?

Alles is softwarematig mogelijk :). Maar wij gaan (uiteraard) niet zelf code schrijven (als we dat al zouden kunnen). Daarom hebben we op dit een moment een modificatieverzoek uitgezet bij een ontwikkelaar om de oude bekende situatie terug te brengen. Zo'n mod is een extra stukje software dat door een ontwikkelaar wordt geschreven en niet in de standaardsoftware beschikbaar is. Wanneer vBulletin besluit om een upgrade van de forumsoftware uit te brengen, kan dit invloed hebben op de werking van zo'n mod. Het probleem is dat een externe ontwikkelaar er van de ene op de andere voor kan kiezen te stoppen met zijn/haar activiteiten waardoor een mod onbruikbaar kan worden als hij niet wordt aangepast aan de upgrades van vBulletin zelf. We moeten dus op zoek naar een evenwicht tussen gebruik maken van de standaard software van vBulletin en het gebruik van externe modificaties. Daarnaast worden die externe mods natuurlijk niet om niets aangeboden. Daarvoor moet betaald worden. Er moeten dus ook fondsen beschikbaar zijn.
 
Hehe, dat we niet zo goed weten wat we ermee moeten. Het is een sympathieke suggestie (met name vanwege het kostenaspect), maar het voegt in onze optiek niet zo gek veel toe. Ik denk dat het een smaakkwestie is.
 
Nee, het is vooral een kwestie van gebruiksvriendelijkheid.
Ik zie wel regelmatig klachten over een gebrek aan sfeer op het nieuwe forum, en dat heeft uiteraard ook met smaak te maken.
 
Je zegt open te staan voor suggesties, en gaat steeds uitgebreid in op allerlei tamelijk vage klachten.
Mijn specifieke en uitgewerkte tip laat je onbeantwoord totdat ik het hier aanroer, en dan doe je het af als een "smaakkwestie".
De indruk ontstaat dat het voor jou een persoonlijke kwestie is.
 
Back
Top