Beleid bij het sluiten van onderwerpen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat ik niet snap is dat de antwoorden zo flauw zijn. Ik post zelf vaak zat dat mensen de handleiding nog maar eens door moeten lezen. Maar laat wel altijd open dat die persoon toch gewoon een legale versie heeft. Wat me in dit geval ook meer dan logisch lijkt want illegaal gebruik je geen SL maar SX (want dat kan veel meer). De vraagsteller geeft trouwens ook al aan dat hij gezocht heeft. Komt nog eens bij dat Boost al snel draden dichtmept waar niet echt serieus op de vraag wordt ingegaan.
En op zich is er ook geen man overboord, want zo moeilijk is het ook weer niet en hij komt er vast wel een keer uit. Maar wat minder is dat andere n00bs nu minder snel dit soort vragen durven te stellen omdat ze toch afgekat worden door de meer ervaren mensen.

Dus, als zo iemand eerlijk over komt en oprecht een vraag heeft (na aangegeven te hebben er moeite voor gedaan het hebben) kun je hem naar de manual verwijzen. Al dan niet in een andere taal. En als het probleem niet verholpen is probeer je gewoon te helpen. Mocht je aan deze vraag storen dan loop je even naar buiten, schreeuwt even heel hard 'HOEREN!' en kun je weer verder waar je gebleven.
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat ik niet snap is dat de antwoorden zo flauw zijn. Ik post zelf vaak zat dat mensen de handleiding nog maar eens door moeten lezen.

... hetzelfde advies dat er een aantal keren in die thread gegeven wordt.
Volgens mij zijn de gegeven antwoorden niet minder flauw dan de suggestie die jij nu aandraagt.

Maar laat wel altijd open dat die persoon toch gewoon een legale versie heeft. Wat me in dit geval ook meer dan logisch lijkt want illegaal gebruik je geen SL maar SX (want dat kan veel meer).

... als je goed oplet zie je dat Boost geen conclusies trekt over al-dan-niet-warez.
Even in het algemeen: er worden met enige regelmaat threads gesloten waarbij het niet waarschijnlijk is dat er een legale versie wordt gebruikt. Zoals bekend hebben we op dit forum een zero-tolerance politiek als het om illegale software gaat.
Maar zoals altijd: wordt een topic ten onrechte gesloten, dan kan de topicstarter via PB contact opnemen met de mod in kwestie en kan het geheel worden uitgesproken. Dat werkt in het algemeen beter dan het aanmaken van een topic in 'feedback'.

De vraagsteller geeft trouwens ook al aan dat hij gezocht heeft.

... dan heeft-ie dat niet slim gedaan, want ik heb even geprobeerd in de zoekmachine en vond een dergelijk topic meermalen terug.

Komt nog eens bij dat Boost al snel draden dichtmept waar niet echt serieus op de vraag wordt ingegaan.[/B]

... ik heb meerdere antwoorden gezien die een duwtje in de goede richting geven.
Dit forum is geen helpdesk in de zin dat iemands probleem noodzakelijkerwijs de verantwoordelijkheid van iemand anders wordt. De topicstarter blijft IMHO zelf verantwoordelijk voor z'n eigen probleempje, en als hij het niet de moeite vindt de handleiding te lezen of zelf wat verder te zoeken, dan houdt het gewoon op. Zo simpel is dat.
Eerlijk gezegd vind ik het raar dat topicstarter verwacht dat iemand anders niet minder doet dat het aanleveren van een complete tutorial, maar zelf de handleiding lezen of achter een vertaling aan gaan zou te veel inspanning zijn?

Vragen naar de "bekende weg" is iets wat andere gebruikers wél stoort, omdat er tussen de 'lastige' vragen en 'echte' problemen ook veel spul zit dat al 1000x gevraagd is, of gewoon overduidelijk in de handleiding staat, of te maken heeft met een totaal gebrek aan basiskennis - wat dus ook in een paar antwoordjes niet kan worden verholpen.
Natuurlijk verwachten we niet een minimum niveau aan kennis, maar wèl de eigen verantwoordelijkheid en motivatie om er uit te komen.
Vervelend is, zoals gezegd, dat de andere topics behoorlijk ondersneeuwen en het totale hulpvaardigheidsniveau op het forum omlaag gaat; wie gaat er nog moeite doen om te helpen als het allemaal dezelfde uitgekauwde dingen betreft?
Dit is ook meteen de reden dat we redelijk actief moderaten op dit soort threads.

Wat ik niet snap in je reactiel, Fuse: aan de ene kant beklaag je je erover dat mensen beginners niet helpen, maar aan de andere kant kom jij bij nader inzien ook niet verder dan "lees de handleiding".
Behalve het herhalen van de gegeven tips en jouw eigen advies valt er, eerlijk gezegd, weinig meer toe te voegen aan zo'n topic.
 
Laatst gewijzigd:
... maak ervan wat je wil. Maar de grondgedachte is dat we met elkaar discussieren over interessante synth-gerelateerde dingen. En daar hoort helpen bij, natuurlijk, maar dan wel op basis van zelfwerkzaamheid en niet op basis van "ik gooi het over het hek".
 
@Hanz, lees nog eens een keer goed wat ik gepost heb. Want jouw antwoorden daarop vind ik haaks staan op wat ik gepost heb. Het lijkt er op dat je de zinnen als los interpreteerd maar toevallig zijn een aantal opvolgende zinnen qua context bijzonder belangrijk.

En dan nog wat, je bent niet verplicht te helpen. En soms post ik alleen maar RTFM!. Maar niet als de persoon enige blijk van zelfwerkzaamheid getoond heeft. In in dat opzicht ben ik het volledig eens. Het is hier geen helpdesk.
 
zoals ik zei; bizar. Moeilijk ook, om toe te geven dat een topic ten onrechte gesloten is. Suffe zooi...

Dit staat onder het forum:
Kopieer geen zaken van deze site voor gebruik elders.. verwijs mensen liever naar dit mooie forum

Het blijkt echter dat ik de volgende keer bij een dergelijke vraag iemand beter naar een ander forum kan verwijzen. Btw, sluit deze thread even, er vraag iemand om hulp: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=45275
 
ik snap niet waarom we weer in het "op het matje" sfeertje moeten komen, die thread is gesloten, so what, ik heb hem doorgelezen en er staan 2 hints in de goeie richting in, echter niemand neemt de moeite om uitgebreid stap voor stap de manual na te gaan zitten typen. (dit terwijl de topic starter hier wel duidelijk om vroeg). Het is absoluut waar dat je zonder handleiding veel dingen niet voor elkaar zou kunnen krijgen, maar je kan 2 richtingen kiezen, of ellenlang in wazigheden doorgaan (Zoals fuse terecht aanhaalt) of uitgebreid uitleggen hoe het werkt. Een beginner heeft zonder manual niet genoeg aan de antwoorden die erin staan en met manual heeft die nu genoeg info om het prima uit te kunnen vinden. Dus ik vind hem terecht gesloten.

Bovendien vind ik, en het maakt me niet uit welke cubase versie het is, antwoorden op alles wat in een getting started manual staat overbodig. Want in die manual staan nu net overzichtelijk de antwoorden op 90 procent van de 'newbie' cubase vragen. En ik blijf erbij , dat als je daadwerkelijk investeert in een pakket als Cubase dat je toch minimaal dat kleine getting started boekje moet gaan lezen.

Bovendien, als je het echt zo erg vindt dat iemand niet genoeg geholpen wordt naar je idee, heb je altijd nog het PB systeem waarin je hem alles ERG UITGEBREID kan gaan uitleggen. Dus hoe erg is dat nou, dat 1 op X threads vroegtijdig worden gesloten op een forum waar je zelf geen cent voor betaald.
 
Mjah. Ik heb hem een PB gestuurd. Top oplossing. Anyway, het is geen 'op het matje' sfeer. Overijverig moderaten is simpelweg irritant voor de bezoekers. Andere topics waarin een vraag beantwoord is worden immers ook niet gesloten. Hoe dan ook, we dwalen af. Zoek het uit...
 
Je niet zo laten opwinden kerel. Vrouwen zijn daar veel beter in. (vind ik)
 
Mjah... slechte eigenschap. Als verschillende mensen tegenstrijdige handelingen uitvoeren en daarna lekker uit de hoogte doen over hoe goed ze hun werk wel niet doen en hoezeer ze in hun gelijk staan, dan gaan mijn nekharen recht overeind staan.

Anyway, ik heb mij geregistreerd hier om anderen te helpen. Vandaar dat ik het me misschien te veel aantrek.
 
Origineel geplaatst door Mad Dan
Anyway, ik heb mij geregistreerd hier om anderen te helpen. Vandaar dat ik het me misschien te veel aantrek.

Dat gaat wel weg na een tijdje hoor. :D

Ik begrijp je punt wel, maar die jongen had z'n antwoord al ... waarom dan zoveel lawaai maken erover?
 
Origineel geplaatst door Mad Dan
Overijverig moderaten is simpelweg irritant voor de bezoekers.

Ik vind een topic die niets toevoegt veel irritanter dan een topic die niets toevoegt en gesloten wordt.

Als ik wil, stel ik hier elke dag 5 vragen over cubase. Maar in al de jaren dat ik lid ben, heb ik tot op heden nog geen enkele topic daarover geopend. En ik ben ook beginner geweest. Als je wat surft of zelfs gewoon maar even experimenteert op je PC vind je het antwoord op zulke vragen binnen enkele minuten. Zoals Hanz aangeeft, is het forum geen helpdesk waar elk probleem van iedereen opgelost moet worden, dat zou pas irritant zijn ...
 
De originele vraag was: 'Is die topic terecht gesloten of niet?'
Mijn persoonlijk idee is van niet, want dan moet die lijn wel doorgetrokken worden en zullen er nog heel wat andere 'onzinnige' topics moeten dichtgaan.
Het is dus een vrij persoonlijke interpretatie van Boost om betreffend topic te stoppen. En dat is zijn goed recht, hij is de moderator.
Mag ik nogmaals vragen om in zulke gevallen de echte reden aan te geven? Dus niet: 'Dit topic heeft voldoende antwoorden gehad' maar wel 'Deze topicstarter kan op deze manier niet geholpen worden, dat gaat immers nog heeeeeeel lang duren, zonder enige garantie op bevredigend resultaat. Wie nog wil helpen kan een PB sturen.'
 
Synthforum is een hobby clubje en geen professioneel database beheer bedrijf waarbinnen alles tot in de finesses gestructureerd moet zijn.

Soms zit het mee en soms zit het tegen.

Ik vind persoonlijk dat de moderatoren het goed doen. Die gasten zitten uren per week voor noppes de boel bij te houden. Heb daar respect voor.
Of die thread nu terecht gesloten is of niet kan me eigenlijk weinig schelen. Als het je niet bevalt kan je een PB sturen, maar als je je zin niet krijgt heb je pech.

Mag ik nogmaals vragen om in zulke gevallen de echte reden aan te geven?
Ik vind je beslissing te kort door de bocht en je houding te laconiek.
ik zie anders wel heel veel andere threads waar blijkbaar wel antwoorden tot in het oneindige mogen gegeven worden.
maar een deftig woordje uitleg erbij zou zoveel miserie vermijden
Komt nog eens bij dat Boost al snel draden dichtmept waar niet echt serieus op de vraag wordt ingegaan.

Dit kan allemaal wel zijn, maar ik vind dit kleine dingetjes waar je niet zo over moet zeuren. En waarom niet? Omdat je gratis van het synthforum gebruik mag maken. Het kost je geen geld, het kost je geen inspanning alles wordt je op een presenteer blaadje aangeboden.

Nogmaals: als het je niet zint kan je om verheldering vragen....maar maak het niet onnodig zwaar voor de mods, dan houden ze alleen maar minder tijd over voor belangrijke zaken.


P.S. Mad Dan: Het is niet mijn bedoeling specifiek op jou te kankeren...het is meer "algemeen" bedoeld.
 
Mods moeten het zichzelf ook niet onnodig moeilijk maken. Niet dat dit hier gebeurd is overigens, want ik snap wel waarom hij dicht gemept is.
En als lid mag je wel je voorkeuren uitspreken maar iets eisen van mods kan gewoonweg niet. Want een mod heeft altijd het laatste woord. En ben je het daar niet mee eens dan staat niemand je in de weg om naar een ander forum te gaan. Want dus indirect inhoud dat een mod wel met beleid moet modden omdat anders iedereen hem hier taait.

C'est tout simple
 
sjonge tijd voor groepstherapie als ik dat zo lees.
In plaats van te lopen miepen mogen jullie allemaal wel gaan brainstormen voor een leuke contest, of effe langswaaien in de chat voor een gezellige babbel.

Maar ga je ook in discussie met een politieagent als je een boete krijgt voor fout parkeren, en denk je dan dat die agent eigenlijk naar JOU moet luisteren, omdat je belasting betaalt en hij zijn hele bestaan eigenlijk mede aan jou te danken heeft en daar wel wat tegenover mag staan? :D

Peace
 
Origineel geplaatst door TranceCom
Maar ga je ook in discussie met een politieagent als je een boete krijgt voor fout parkeren, en denk je dan dat die agent eigenlijk naar JOU moet luisteren, omdat je belasting betaalt en hij zijn hele bestaan eigenlijk mede aan jou te danken heeft en daar wel wat tegenover mag staan? :D

HAHAHAHAHA :D:D:D

Die is leuk

En wat hebben we nu geleerd?
--> moderatoren zijn politieagenten en die moeten blij zijn omdat ze hun bestaan aan klagende synthforumleden te danken hebben
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top