Ontbrekende topics in 'nieuwe berichten'

Dus deze nieuwe postings zag ik ook allemaal weer niet, ik kreeg wel een melding dat OnAcid me gequote had.
 
#METOO ;)

Ook ik heb de indruk dat sinds de forumupgrade ik heel wat nieuwe berichten/discussies niet meer te zien krijg.

Nieuwe berichten levert bij mij meestal een handvol berichten (meestal maar een 5-tal of zo) op terwijl dat vroeger steeds heel wat meer was. Voorlopig gebruik ik 'berichten van vandaag' maar da's niet zo handig als je bv enkele dagen het forum niet bezocht.

Naar mijn gevoel 'mis' ik dus heel wat interessante discussies (tenzij er sinds de upgrade veel minder berichten worden geplaatst)

Ben al 'blij' dat ik niet de enige ben. Ik dacht al 'ben ik nu de enige die dit ervaart?'

Dit viel me vandaag ook al op. Ben ff niet op het forum geweest (althans niet bewust ;-)) en de lijst met nieuwe berichten is verdacht kort. Ik had deze toch wel langer verwacht. Of is dat er nu structureel minder gepost wordt?
 
#METOO ;)

Ook ik heb de indruk dat sinds de forumupgrade ik heel wat nieuwe berichten/discussies niet meer te zien krijg.

Nieuwe berichten levert bij mij meestal een handvol berichten (meestal maar een 5-tal of zo) op terwijl dat vroeger steeds heel wat meer was. Voorlopig gebruik ik 'berichten van vandaag' maar da's niet zo handig als je bv enkele dagen het forum niet bezocht.

Naar mijn gevoel 'mis' ik dus heel wat interessante discussies (tenzij er sinds de upgrade veel minder berichten worden geplaatst)

Ben al 'blij' dat ik niet de enige ben. Ik dacht al 'ben ik nu de enige die dit ervaart?'

Hier ook, ik kijk/check nog dagelijks maar het lijkt voor mij alsof er eigenlijk niets gepost wordt en ik dacht ook dat dit zo was. Lijkt mij niet dat dit de bedoeling kan zijn, dat heeft wel als effect dat er uiteindelijk ook echt minder gepost wordt.
 
Na lange tijd weer eens in te loggen vind ik de upgrade even ronduit en kort door de bocht gezegd gewoon zwaar KUT!
Is de reden hiervan te weinig kennis, teveel opties uitgezet of moet alles handmatig overgetypt worden ofzo?

Nieuwe posts die niet verschijnen, een zoekmachine die niet doet wat ik wil, zelfs niet met meerdere aangepaste zoekopdrachten en/of een imo onnodig Ingebouwde captcha voor het instellen van een nieuw wachtwoord... (doordat ik vaak van die captcha's met 9 plaatjes voor andere sites moet invullen geeft deze aan dat ik een query uitvoer en daardoor niet door de captcha heen kom....)
Net als de post hierboven geef de weinige weergegeven posts mij de indruk dat het forum stervende is.....

Zo zie ik ook niet direct posts voorbijkomen van bekende(n) of zijn die allemaal (verplicht) verdwenen als gevolg van herzien beleid?
 
Haha oke, ik hield mij netjes maar ik kan mij eigenlijk wel compleet vinden in wat jij hebt getypt, ik vind het forum ook niet aantrekkelijk meer op deze manier. Het is zo onoverzichtelijk als maar kan, zoeken inderdaad gewoon kloten, google zoeken met synthforum ervoor levert mij meer op. Ik ben bang dat dit toch wel het einde van dit forum betekent en ik hoop dat ik ongelijk heb. Ik heb echt veel respect voor de mensen die het forum draaiende houden, jullie steken er tijd in en nu ik een gezin heb snap ik dat tijd een kostbaar iets is. Maar om heel eerlijk te zijn is het forum op moment heel erg onaantrekkelijk om te bezoeken. Mijn dagelijkse forum verslaving is tegenwoordig met een paar seconden ook weer voorbij.
 
Na lange tijd weer eens in te loggen vind ik de upgrade even ronduit en kort door de bocht gezegd gewoon zwaar KUT!
Is de reden hiervan te weinig kennis, teveel opties uitgezet of moet alles handmatig overgetypt worden ofzo?

Nieuwe posts die niet verschijnen, een zoekmachine die niet doet wat ik wil, zelfs niet met meerdere aangepaste zoekopdrachten en/of een imo onnodig Ingebouwde captcha voor het instellen van een nieuw wachtwoord... (doordat ik vaak van die captcha's met 9 plaatjes voor andere sites moet invullen geeft deze aan dat ik een query uitvoer en daardoor niet door de captcha heen kom....)
Net als de post hierboven geef de weinige weergegeven posts mij de indruk dat het forum stervende is.....

Zo zie ik ook niet direct posts voorbijkomen van bekende(n) of zijn die allemaal (verplicht) verdwenen als gevolg van herzien beleid?

Zo, da's een gezellige binnenkomer zeg. 15 maanden niets gepost en dan dit stukje proza. Ik denk dat het een goed idee is om je eerst in te lezen en dan met opbouwende feedback te komen. Ik stel voor om hier te beginnen en hier verder te lezen. Daarnaast wil ik je vragen om on-topic te blijven en voor nieuwe issues een nieuw draadje aan te maken. Als je dan ook je toon nog wat matigt, is de kans al een stuk groter dat er iets met je feedback wordt gedaan.
 
Ceasar zei ooit: veni, vedi, vici. Mijn variant daarop is: ik zie, ik constateer en merk daarover op.

Dus moddereter wat zeg ik volgens jou verkeerd dan? Ik ben volledig ontopic en mn toon is gewoon straight zonder slap geouwehoer eromheen. Om nou gelijk als proza te worden omschreven en dan hopen dat er iets met mijn opmerkingen gebeurt voelt alsof betutteling troef is geworden hier.

Dat ik 15mndn niets heb gepost zegt niets of de door mij aangehaalde punten in het luchtledige thuishoren of de spijker juist op z'n kop raakt.
Wel weet ik dat al meer 24mndn over een upgrade werd gesproken. Nu deze is uitgevoerd maar alles nog steeds niet naar behoren werkt, dan vind ik dat daar iets over gezegd mag worden. Ik zou het fijner vinden dat je meer inhoudelijk op mn aangehaalde punten antwoord dan dat je op tenen getrapt zou voelen. Dat het niet werkt zoals voorzien ligt niet aan mijn handelingen maar toch volledig bij de technische mensen uit jouw team. Maar je hebt gedeeltelijk gelijk en er is alweer genoeg actie reactie en daar nog een reactie overheen geweest.

Ligt de technische aandacht teveel op de mobiele weergave van het forum of op volledige functionaliteit zoals voorheen?
Imo zijn functies bovengeschikt aan een mobiele weergave. Er zijn legio populaire sites/fora ernstig afgezakt door het vestigen van de aandacht op minder relevante dingen.
 
Klopt mijn aanname dat bij de leden met dit probleem inderdaad alleen de nieuw aangemaakte draadjes worden getoond en niet de nieuwe berichten in bestaande draadjes?
In de oude situatie werden alle posts die je gemist had opgehoopt en waren er meerdere pagina's om door te spitten. Zo verwachtte ik dus ook wat te kunnen lezen wat ik de laatste weken had gemist. Maar in de huidige situatie is dit niet. Dus ik vermoed dat ergens een te scherpe instelling erin is geslopen. En ja in mn 1e post zat dus een dosis teleurstelling en verwachtingspatroon want dit topic dateert alweer van 11 oktober..... we zijn ondertussen een maand verder ;)
 
ik constateer en merk daarover op.

Geen probleem. Daar is het feedbackforum voor.

Dus moddereter wat zeg ik volgens jou verkeerd dan? Ik ben volledig ontopic en mn toon is gewoon straight zonder slap geouwehoer eromheen. Om nou gelijk als proza te worden omschreven en dan hopen dat er iets met mijn opmerkingen gebeurt voelt alsof betutteling troef is geworden hier.

Het topic is "ontbrekende topics in nieuwe berichten". Dat je ook andere problemen ervaart, snap ik heel goed. Dit is echter niet de plek om ze te bespreken. En de hele upgrade als "zwaar KUT" bestempelen heeft echt niets te maken met straight to the point zijn.

Dat ik 15mndn niets heb gepost zegt niets of de door mij aangehaalde punten in het luchtledige thuishoren of de spijker juist op z'n kop raakt.

Daar heb ik ook helemaal geen commentaar op gegeven. Je punten zijn valide. Maar deze punten (op je probleem met recaptcha na) zijn allemaal al besproken. Daarom heb ik je de link gegeven naar het upgrade feedback forum zodat je kunt zien wat er besproken is en op welke manier daarop is gereageerd. Dat je 15 maanden niets hebt gepost en vervolgens met issues komt die al lang en breed zijn besproken op de daarvoor geschikte plek op het forum, zegt mij dat je niet de moeite hebt genomen je in te lezen. Je kunt van mij niet verwachten dat ik elk individueel lid persoonlijk op de hoogte breng en houd over stand van zaken met betrekking tot bepaalde issues die we ervaren. Daarvoor hebben we juist een forum.

Wel weet ik dat al meer 24mndn over een upgrade werd gesproken. Nu deze is uitgevoerd maar alles nog steeds niet naar behoren werkt, dan vind ik dat daar iets over gezegd mag worden.

Je mag altijd je mening spuien over de werking van het forum. Dat is echt het probleem niet. Ik vraag je om dat op de juiste plek te doen en op een opbouwende en vriendelijke manier.

Ik zou het fijner vinden dat je meer inhoudelijk op mn aangehaalde punten antwoord dan dat je op tenen getrapt zou voelen.

Zoals gezegd zijn de meeste van je punten al door andere leden benoemd, in de daarvoor bestemde draadjes. En zo snel ben ik niet uit het veld geslagen overigens. Maar nu ben je de gast die te laat op het feestje komt en ziet dat er geen muziek is en vervolgens gaat roepen dat het hele feestje zwaar KUT is, terwijl de hapjes en drankjes zijn geregeld (zelfs veganistisch en alcoholvrij voor degenen die daarom hebben gevraagd), de locatie prachtig is, het gezelschap onderhoud en er staat vervoer klaar om je na afloop naar huis te brengen. Ondertussen zijn sommige gasten van dat feestje heel hard bezig om te kijken waar het probleem ligt van het ontbreken van de muziek, in hun eigen tijd en tijdens het feestje. Is de band niet komen opdagen? Is iemand zijn versterker vergeten? Is er geen stroom? Is de boel verkeerd aangesloten? Maar jij vindt het nodig om je tot die gasten te richten en het hele feestje als zwaar KUT te bestempelen. Denk je niet dat je in elk geval een frons terug zou ontvangen? Help liever mee zodat iedereen sneller lekker feest kan vieren.

Dat het niet werkt zoals voorzien ligt niet aan mijn handelingen maar toch volledig bij de technische mensen uit jouw team.

Ik wil je er graag aan herinneren dat het forum op vrijwillige basis en in eigen tijd wordt beheerd. Iedereen die betrokken is bij het forum heeft in elk geval een full-time baan. Daarnaast is de enige technisch beheerder die het forum heeft en ooit heeft gehad, aan het afzwaaien en regelmatig buiten de deur. Vervolgens hebben we te maken een standaard software pakket waaraan we niet willen sleutelen, juist om de afhankelijkheid van een technisch beheerder te beperken. Dat pakket kent zijn beperkingen en de plek waar de software wordt gehost evenzo. Daar komt nog eens bij het forum draait op beperkte advertentie-inkomsten. En in een vrijwilligersomgeving is tijd per definitie beperkt. De oude server was al lang en breed over zijn houdbaarheidsdatum heen (en is kort na de verhuizing geklapt). Tot slot hadden we te maken met een bestuur dat deels een teruggetrokken bestaan leidt waardoor het besluitvormingsproces niet optimaal is. Om dan de te zeggen dat het de schuld is van de technische mensen (1 persoon) uit "mijn team" (ik heb helemaal geen team) dat jouw verwachtingen niet worden waargemaakt, is dan wel heel erg kort door de bocht. Als je een mening wilt vormen die op feiten is gebaseerd, zul je eerst de context moeten snappen.

Tot slot lijk je over het hoofd te zien dat iedereen die heeft meegewerkt en nog steeds meewerkt aan de upgrade ook gewoon gebruiker is van het forum. De problemen waar jij tegenaan loopt, worden door deze mensen ook ervaren. Als je die mensen wilt motiveren, helpt het om je feedback constructief te brengen, te benoemen wat het probleem exact is en dit op de juiste plek te doen. Het is geen situatie van het forumbeheer tegen de leden. De mensen die het forum beheren zijn zelf ook leden die een stapje extra willen doen.

Ligt de technische aandacht teveel op de mobiele weergave van het forum of op volledige functionaliteit zoals voorheen?

Geen van beide. De standaard forumsoftware is mobile responsive. Daar hoeven we dus niets voor te doen. De cijfers laten zien dat zo'n 40% van de bezoekers het forum benadert via mobile devices. In eerste instantie hebben we geprobeerd het nieuwe forum zoveel mogelijk te laten aansluiten op het oude. Omdat versie 5 van de software echter helemaal opnieuw is geschreven, was dat niet vol te houden. Daarnaast zouden we goede functionaliteiten overboord moeten gooien. De doelstelling is vervolgens geherdefinieerd en we hebben ervoor gekozen om een basaal forum te bouwen dat stabiel draait waarna we stapsgewijs nieuwe functionaliteiten introduceren. Op enkele (relevante) punten na, draait het forum nu stabiel. Jij noemde al een aantal issues die inderdaad bij die basis horen. Omdat de technisch beheerder aan het afzwaaien is, hebben we een nieuwe technisch team opgericht. Zodra dit team is ingewerkt, zullen we de lopende issues proberen op te lossen.

Imo zijn functies bovengeschikt aan een mobiele weergave.

Die twee staan dus los van elkaar.
 
In de oude situatie werden alle posts die je gemist had opgehoopt en waren er meerdere pagina's om door te spitten. Zo verwachtte ik dus ook wat te kunnen lezen wat ik de laatste weken had gemist. Maar in de huidige situatie is dit niet. Dus ik vermoed dat ergens een te scherpe instelling erin is geslopen.

Het probleem zit niet in de definitie van de zoekopdracht. Zelf zie ik bijvoorbeeld elk nieuw bericht gewoon verschijnen onder de juiste tab. Enkele leden zien dit helaas niet. Daarom hebben we de keuze gemaakt om de tab met berichten van vandaag nog even te laten (be)staan. Als het probleem niet reproduceerbaar is, wordt het zoeken naar een oplossing een heel stuk lastiger. Daar gaat dus tijd overheen.

En ja in mn 1e post zat dus een dosis teleurstelling

Waarschijnlijk dezelfde teleurstelling die ik ook voel.
 
Ik zal is kijken of het nu goed werkt. Ik had idd ook bij het vorige forum bij ongelezen berichten iets van 5 pagina's met berichten. Ik heb er nu één. Dat zal nu dus moeten oplopen?

Wat ik laatst ook had. Ik weet niet of dat geralateerd is. Als ik naar laatste ongelezen bericht in een draadje ga en het is niet de laatste pagina van dat draadje dan wordt de hele draad als gelezen gemarkeerd.
 
Ik zal is kijken of het nu goed werkt. Ik had idd ook bij het vorige forum bij ongelezen berichten iets van 5 pagina's met berichten. Ik heb er nu één. Dat zal nu dus moeten oplopen?

Je zou nu direct al alle ongelezen berichten moeten kunnen zien. Als je na 30 dagen het bericht niet hebt gelezen en er zijn tussentijds geen nieuwe posts in die discussie geplaatst, verdwijnt hij uit de lijst. Dus het overzicht gaat maximaal 30 dagen terug.

EDIT: En omdat het om een search result gaat, worden er niet meer dan 50 resultaten op de pagina getoond. Onderaan staat dan de optie om alles te bekijken.

Wat ik laatst ook had. Ik weet niet of dat geralateerd is. Als ik naar laatste ongelezen bericht in een draadje ga en het is niet de laatste pagina van dat draadje dan wordt de hele draad als gelezen gemarkeerd.

Dat klopt en is gewenst gedrag. We gaan ervan uit dat je alle resterende posts in die discussie dan ook leest. De software kan geen onderscheid maken tussen de door jou gelezen en ongelezen posts. Omdat je als user zelf kunt bepalen hoeveel posts je per pagina wilt zien, wordt daar ook geen index op gezet. Dus post gelezen = draad gelezen inderdaad.
 
Laatst gewijzigd:
Gezien ik dit topic in de nieuwe berichten heb zien staan lijkt het inderdaad weer te werken :D

Voor mij zal het forum nu echt een stuk 'levendiger' lijken omdat ik daadwerkelijk alle topics zie die actief zijn.
 
Back
Top