Ontbrekende topics in 'nieuwe berichten'

dreamer

herkauwbaar
Lid sinds
30 april 2015
Berichten
2.546
Locatie
Tranendal
Vorige week zag ik een leuk topic in de nieuwe berichten waar ik vervolgens op reageerde.

Sindsdien zie ik dit topic niet meer terug in de lijst 'nieuwe berichten' en mis ik dus steeds de replies die hier worden gedeeld, terwijl het best een redelijk actief topic bleek te zijn (en ik maar denken dat ik de discussie had doodgeslagen).
(en nee, ik wil niet meteen geabboneerd zijn op dit topic)

Het lijkt er dus een beetje op dat een topic uit deze lijst verdwijnt als je er eenmaal aan hebt deelgenomen.
Kan iemand dit bevestigen, of wordt ik nu gek? :)
 
Dat laatste kan ik op basis van de informatie die ik nu over je heb, helaas niet beoordelen :).

Nieuwe Berichten is in elk geval zo ingericht dat je alle draadjes zou moeten zien waarin de afgelopen 30 dagen is gepost, behalve als zelf de meest recente poster bent (het bericht is dan immers niet meer nieuw voor je). Zelf zie ik wel gewoon draadjes voorbij komen waarin ik gereageerd heb. Dus de fout kan ik op dit moment niet bevestigen.

Om welk draadje gaat het? En zie je geen enkel draadje in Nieuwe Berichten waaraan je hebt deelgenomen? Dit draadje zelf bijvoorbeeld?
 
Om welk draadje ging het in je eerste bericht? En zie je geen enkel draadje of wel een deel?

EDIT: Kan het zijn dat je alleen de nieuw aangemaakte topics ziet? Zoals hier beschreven?
 
Laatst gewijzigd:
Nee, want ik zie een hoop topics met replies. Maar wederom zie ik jouw reactie niet in de 'nieuwe berichten' staan.

Ik kom hier dan steeds pas achter als ik naar '<profiel> -> Mijn recente berichten' ga.
 
Het lijkt er een beetje op dat zodra ik zelf in een topic heb gereageerd dat deze niet meer in deze lijst verschijnt bij nieuwe berichten.
 
Nope ligt zeker niet aan cache. Ik zat vanmiddag op m'n werk en nu zit ik thuis ;)

Beste verklaring/observatie die ik heb is wat ik net poste. Dat een topic waar je zelf in gepost hebt niet meer onder 'nieuwe berichten' verschijnt.
 
Bij 'Nieuwe berichten' staan alleen topics die je nog niet eerder hebt geopend. Heb je het topic eenmaal bekeken, dan verdwijnt het uit 'Nieuwe berichten' en komt het nooit meer terug, ook niet als er nieuwe posts zijn.
 
Ik heb echt zwaar moeite met hoe het nieuwe forum nu werkt. Ik heb nooit het gevoel dat ik de forumposts in volgorde van de laatste reactie te zien krijg en blijkbaar klopt het ook gewoon dat ik bepaalde topics gewoon nooit meer terug zie. Ik kom gewoon niet zo vaak meer op Synthforum omdat ik niet het gevoel heb dat ik echt alle topics zie die ik zou moeten zien. Traag laden is niet zo'n probleem omdat ik alles in tabs open maar ik wil wel gewoon terug naar mijn routine van nieuwe berichten openen en dan gewoon chronologisch door de berichten bladeren.
 
Ik heb echt zwaar moeite met hoe het nieuwe forum nu werkt. Ik heb nooit het gevoel dat ik de forumposts in volgorde van de laatste reactie te zien krijg en blijkbaar klopt het ook gewoon dat ik bepaalde topics gewoon nooit meer terug zie. Ik kom gewoon niet zo vaak meer op Synthforum omdat ik niet het gevoel heb dat ik echt alle topics zie die ik zou moeten zien. Traag laden is niet zo'n probleem omdat ik alles in tabs open maar ik wil wel gewoon terug naar mijn routine van nieuwe berichten openen en dan gewoon chronologisch door de berichten bladeren.

Ik heb precies dezelfde ervaring!
 
Ik heb precies dezelfde ervaring!

#METOO ;)

Ook ik heb de indruk dat sinds de forumupgrade ik heel wat nieuwe berichten/discussies niet meer te zien krijg.

Nieuwe berichten levert bij mij meestal een handvol berichten (meestal maar een 5-tal of zo) op terwijl dat vroeger steeds heel wat meer was. Voorlopig gebruik ik 'berichten van vandaag' maar da's niet zo handig als je bv enkele dagen het forum niet bezocht.

Naar mijn gevoel 'mis' ik dus heel wat interessante discussies (tenzij er sinds de upgrade veel minder berichten worden geplaatst)

Ben al 'blij' dat ik niet de enige ben. Ik dacht al 'ben ik nu de enige die dit ervaart?'
 
In nieuwe berichten verdwijnt een bericht eenmaal je het gelezen hebt.
Het is voor jou dan niet meer nieuw.
In berichten van vandaag staat het misschien wel nog als het ondertussen niet te oud geworden is.
Kom je dagelijks langs op het forum, is berichten van vandaag interessanter omdat ook de nieuwe berichten er in staan.
Kom je nu en dan langs, is nieuwe berichten interessant omdat deze langer blijven staan doch als je er een van leest en je wil het blijven volgen, markeer het dan of je mag er zelf naar op zoek...

Cheers,
Exo. :mega:
 
Nieuwe Berichten is zo ingesteld dat het de titels laat zien van draadjes waarin is gepost sinds je laatste bezoek, met een maximum historie van 30 dagen. Het kan dus gaan om:

1. bestaande draadjes waarin een nieuwe post is gedaan, of
2. nieuwe draadjes omdat de eerste post daarin immers ook nieuw voor je is.

Bij sommige gebruikers zit een probleem met het weergeven van 1. Het lijkt erop dat er ergens een verband zit met de optie "als gelezen markeren" die onderin elk (sub)forum is terug te vinden. Deze optie zorgt ervoor dat alle berichten in dat forum als gelezen worden gemarkeerd. Als een bericht als gelezen wordt beschouwd, wordt het niet weergegeven in Nieuwe Berichten. Wanneer er op een later moment nieuwe berichten worden gepost, moeten deze weer gewoon getoond worden in Nieuwe Berichten. Het lijkt er nu op dat "als gelezen markeren" bij sommige leden actief blijft en daarmee ook nieuwe berichten direct als gelezen markeert.

Ik kan het niet reproduceren en daarmee wordt het zoeken naar een oplossing een heel stuk lastiger. Ik zie ook geen overeenkomsten in de leden die met dit probleem te maken hebben.

Klopt mijn aanname dat bij de leden met dit probleem inderdaad alleen de nieuw aangemaakte draadjes worden getoond en niet de nieuwe berichten in bestaande draadjes?
 
Ik zou graag willen testen met de accounts van de leden die te maken hebben met dit probleem. Als je je accountgegevens me mij wou willen delen zodat ik kan testen, zou je dan een PB willen sturen? We kunnen eventueel daarna je password resetten.
 
Volgens mij heb ik dit ook.. Als een onderwerp open onder "nieuwe berichten" en weer weg ga dan is heel het onderwerp verdwenen en staat het niet meer onder nieuwe berichten.
 
Volgens mij heb ik dit ook.. Als een onderwerp open onder "nieuwe berichten" en weer weg ga dan is heel het onderwerp verdwenen en staat het niet meer onder nieuwe berichten.

Dat is gewenst gedrag. Onder Nieuwe Berichten komen alleen de berichten die nieuw zijn voor jou. Als je een bericht hebt gelezen, is het niet nieuw meer en verdwijnt het voor jou dus uit Nieuwe Berichten. Het had misschien beter "Ongelezen Berichten" kunnen heten in plaats van "Nieuwe Berichten".
 
Het was zo gemakkelijk dat synthforum. Alles moet altijd maar veranderd worden...
 
Back
Top