Forum is zeer traag

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb gewacht met mijn commentaar omdat ik het gewoon tijd wou geven.

ik zou je willen vragen je in deze draad te beperken tot feedback over de snelheid van het forum. Ik dat verzoek vaker gedaan, in deze draad en in daarbuiten. Als we enigszins overzicht willen houden, is het noodzakelijk dat elke klacht een eigen draad krijgt. Ik zal op dit moment dus niet ingaan op je bericht.

Zorg ervoor dat je bij het aanmaken van een nieuwe draad in elk geval aangeeft wat voor device, welke browser en welk besturingssysteem je gebruikt.

ik vond het vroeger zeker beter !

Ik ook, zeker toen er nog support werd geleverd voor de software die we gebruikten en zeker toen de server nog niet op crashen stond. Vroeger was sowieso alles beter.
 
Idd duurt het soms een paar seconden om te laden bij mij, voordat ik kan reageren. De comment entry box doet er het langst over.
Max. 4 sec. Maar dat ervaar ik ook wel bij andere sites.

Laatst had ik in de avondspits wel een hele slechte laadtijd van het forum op mijn iPhone over wifi in de trein en niet bij andere sites.
Maar dat kan ook aan hen liggen.
 
Laatst gewijzigd:
Als we enigszins overzicht willen houden, is het noodzakelijk dat elke klacht een eigen draad krijgt. Ik zal op dit moment dus niet ingaan op je bericht.

Zorg ervoor dat je bij het aanmaken van een nieuwe draad in elk geval aangeeft wat voor device, welke browser en welk besturingssysteem je gebruikt.
M.a.w. moet je voor elke mankement gaan zoeken of iemand anders er al melding over gemaakt heeft en omschreven in dezelfde bewoording die jezelf zou gebruiken ???
Wat een werkwijze is dat zeg ?!
Dat de 'maker van dit forum concept' gewoon de boel grondig nakijkt of alles werkt zoals zou moeten, dan zal die al de helft van de opmerkingen kunnen verhelpen (als daar werkelijk iets mee gedaan wordt).
Zorg ervoor dat je bij het aanmaken van een nieuwe draad in elk geval aangeeft wat voor device, welke browser en welk besturingssysteem je gebruikt.

Ik ook, zeker toen er nog support werd geleverd voor de software die we gebruikten en zeker toen de server nog niet op crashen stond. Vroeger was sowieso alles beter.
Ik werk op OSX, XP en Ubuntu allen met Firefox allen op desktop computers. Op al die systemen werkte het vroeger wel goed en snel genoeg ! Enkel XP voldoet minder voor Firefox, maar dat weet ik zelf best.
 
M.a.w. moet je voor elke mankement gaan zoeken of iemand anders er al melding over gemaakt heeft

Ja. Precies dat. Dan kun je ook lezen wat er met die melding is gedaan. Zo werkt een forum toch een beetje. Je zoekt eerst of het onderwerp waarover je een vraag of opmerking hebt, al eerder is besproken zodat je dubbele onderwerpen voor kunt zijn. Daarnaast bespaart het me heel wat tijd als ik bepaalde zaken niet vaker dan eens hoef te bespreken.

en omschreven in dezelfde bewoording die jezelf zou gebruiken ?

Dat lijkt me niet nodig. Andere bewoordingen mogen ook.

Ik denk dat dit forum hier een goede start is.

Dat de 'maker van dit forum concept' gewoon de boel grondig nakijkt of alles werkt zoals zou moeten, dan zal die al de helft van de opmerkingen kunnen verhelpen (als daar werkelijk iets mee gedaan wordt).

Ik weet niet zo goed wat ik met deze opmerking moet. Je lijkt te suggereren dat we vanaf de upgrade stil hebben gezeten en alle feedback die we hebben ontvangen naast ons neer hebben gelegd. Niets is minder waar. En vergeet niet dat de mensen die dit forum beheren net zo goed gebruikers zijn en tegen dezelfde problemen aanlopen als iedere andere gebruiker. Dus het feit dat het forum niet precies doet wat we graag zouden willen, frustreert ons net zo als dat het jou frustreert. Daarnaast hebben we nog de schone taak om de issues te verhelpen en alle klachten aan te horen. Dat is prima, dat doen we graag. Maar suggereer niet dat het ons niets interesseert en we niet alles doen (naast ons normale werk en sociale leven) om de problemen op te lossen.

Ik zie je draadjes wel verschijnen in het Feedback Upgrade forum.
 
Dokter, functionaliteit is een pak beter en absoluut no offense (ik berust er in) maar ik kan nog steeds niet anders dan ook zeggen dat SF een pak minder vlot werkt dan vorige versie. Net niet te om irriterend te zijn. Da's dan voor iedereen anders. Maar soms 5-8 sec laattijd. In Fire, Safari (OSX10.6 & High Sierra) Windows 10, Iphone X. Ongeacht uur. Ik ken er geen bal van, maar het is toch niet zo dat er op SF al te heavy graphics in gebruik zijn. Of is dit provider shit en knijpt die de boel dicht zonder dat jullie het weten ?? En verder heb ik hier Turbo Mega Teleslet. Dus ? Ik blijf hopen... Thanks 4 efforts aan SF-team ! (ik ga nu een tik machine kopen en stuur jullie voortaan dan brieven per post. Als jullie het dan op SF zetten is het ook goed voor mij. Blijven lacheuh !
 
Heb het draadje hier niet echt gelezen, maar de snelheid op dit moment werkte danig op mijn zenuwen dat de webdeveloper-in-een-vorig-leven even in me bovenkwam.. frontpage door google insights gehaald.. Snelheidscore = 29.. Alles beneden de 50 is langzaam. 20 seconden om de frontpage te laden (!!) (= tijd tot interactief). Ik zou zoveel mogelijk toeters en bellen strippen tot het terug aanvaardbaar is, want de huidige manier moet jullie ongetwijfeld bezoekers en dus advertentieinkomsten kosten.. Geen idee wat de mogelijkheden zijn van de software, maar ik ben hoopvol dat er anno 2019 wel wat opties zijn. Al heb ik ook wel de indruk dat jullie reeds vanalles geprobeerd hebben, dus vergeef me eventuele dwaasheden.
Ik kan uit eigen ervaring aanraden om alle gebruiker specifieke zaken af te zetten of ajax gewijs te deferren. Reverse proxy gaat jullie weinig helpen voor ingelogde users, dus indien mogelijk Memcache of soortgelijke zaken en zorgen dat de frontpage geen user-specifieke oplijstingen kan bevatten.
Bvb: We zijn allemaal facebook gewijs verwend met features zoals "meldingen" bovenaan de frontpage, maar wat mij betreft mag dit best uit staan als dit helpt. Ik zie dat hij via XHR zelfs volledige inhoud van PB's gaat ophalen enzo, dat moet ongetwijfeld enorm veel eisen van de server..
Die bewegende slideshow? Kan ik best missen. En er moeten daar echt geen 10 afbeeldingen in, 3 is meer dan voldoende, en lazy loading hoop ik?
Jquery UI? is het eerste wat ik vroeger ergens af ging zwieren.. Geen idee of dat een optie is, maar ik zie het denk ik wel voorkomen in een ietwat aangepaste vorm.
Als ik zo de lengte van sommige scripts zie die draaien stel ik me toch ernstige vragen (I know, dat is waarschijnlijk allemaal rotzooi van vB, maar toch, jullie kunnen niet de enige zijn met dit probleem neem ik aan..). Die footer-rollup script bevat zodanig veel zaken en ik vermoed dat slechts 3% ervan effectief nodig is voor de frontpage.

Liever simpel en snel dan traag
 
Heb het draadje hier niet echt gelezen, maar de snelheid op dit moment werkte danig op mijn zenuwen dat de webdeveloper-in-een-vorig-leven even in me bovenkwam.. frontpage door google insights gehaald.. Snelheidscore = 29.. Alles beneden de 50 is langzaam. 20 seconden om de frontpage te laden (!!) (= tijd tot interactief). Ik zou zoveel mogelijk toeters en bellen strippen tot het terug aanvaardbaar is, want de huidige manier moet jullie ongetwijfeld bezoekers en dus advertentieinkomsten kosten.. Geen idee wat de mogelijkheden zijn van de software, maar ik ben hoopvol dat er anno 2019 wel wat opties zijn. Al heb ik ook wel de indruk dat jullie reeds vanalles geprobeerd hebben, dus vergeef me eventuele dwaasheden.
Ik kan uit eigen ervaring aanraden om alle gebruiker specifieke zaken af te zetten of ajax gewijs te deferren. Reverse proxy gaat jullie weinig helpen voor ingelogde users, dus indien mogelijk Memcache of soortgelijke zaken en zorgen dat de frontpage geen user-specifieke oplijstingen kan bevatten.
Bvb: We zijn allemaal facebook gewijs verwend met features zoals "meldingen" bovenaan de frontpage, maar wat mij betreft mag dit best uit staan als dit helpt. Ik zie dat hij via XHR zelfs volledige inhoud van PB's gaat ophalen enzo, dat moet ongetwijfeld enorm veel eisen van de server..
Die bewegende slideshow? Kan ik best missen. En er moeten daar echt geen 10 afbeeldingen in, 3 is meer dan voldoende, en lazy loading hoop ik?
Jquery UI? is het eerste wat ik vroeger ergens af ging zwieren.. Geen idee of dat een optie is, maar ik zie het denk ik wel voorkomen in een ietwat aangepaste vorm.
Als ik zo de lengte van sommige scripts zie die draaien stel ik me toch ernstige vragen (I know, dat is waarschijnlijk allemaal rotzooi van vB, maar toch, jullie kunnen niet de enige zijn met dit probleem neem ik aan..). Die footer-rollup script bevat zodanig veel zaken en ik vermoed dat slechts 3% ervan effectief nodig is voor de frontpage.

Liever simpel en snel dan traag

dit
 
Bericht door een moderator:
Ik ga dit draadje sluiten. We zijn op de hoogte van het probleem en heeft de nodige aandacht. Dank voor alle tips. Ik zal Inspiran vragen deze mee te nemen in zijn optimalisatieproces. Aan de code gaan we overigens niets wijzigen, om voor de hand liggende redenen :).
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top