Forum is zeer traag

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
(ZAAGMODUS AAN) Er is idd veel dat niet meer werkt sinds een week ofzo (firefox) , ik kan bv geen nieuwe thread aanmaken , ik kan niet naar laatste pagina gaan door een cijfer in te geven (gaat wel met pijltjes, maar beetje vervelend als je 30 paginas verder wil lezen) en last but not least idd tergend traag, waardoor ik ook minder lees als vroeger wat jammer is! (ZAAGMODUS AF)
 
Toch vind ik het opvallend dat mensen het forum traag vinden. En vraag mij af waaraan dat kan liggen.
Ikzelf heb een vdsl verbinding, typ dit nu op een wat oudere pc en heb er geen last van.
 
Toch vind ik het opvallend dat mensen het forum traag vinden. En vraag mij af waaraan dat kan liggen.
Ikzelf heb een vdsl verbinding, typ dit nu op een wat oudere pc en heb er geen last van.

Bij jou is misschien gewoon alles traag? Waardoor je het verschil niet merkt? :D
 
Bij jou is misschien gewoon alles traag? Waardoor je het verschil niet merkt? :D

Lol, zoiets kwam ook bij mijzelf op.. ;-)

Maar idd... Heb nog meegemaakt dat je koffie kon halen en een peuk draaien terwijl je computer opstartte.. :beard:
 
(ZAAGMODUS AAN) Er is idd veel dat niet meer werkt sinds een week ofzo (firefox) , ik kan bv geen nieuwe thread aanmaken , ik kan niet naar laatste pagina gaan door een cijfer in te geven (gaat wel met pijltjes, maar beetje vervelend als je 30 paginas verder wil lezen) en last but not least idd tergend traag, waardoor ik ook minder lees als vroeger wat jammer is! (ZAAGMODUS AF)

De snelheid van het forum is wat mij voldoende besproken. Het probleem wordt door verschillende leden op verschillende manieren ervaren. De keuze van de browser speelt een rol, maar ook het tijdstip van inloggen. We delen ons stukje server met andere sites waarmee de snelheid niet alleen afhankelijk is van de drukte op het forum. Daarnaast werkt de software anders dan in het oude forum. We zijn er nog niet 100% mee klaar, maar verwacht geen wonderen. Mocht blijken dat het probleem op de lange termijn nog steeds als probleem wordt ervaren, dan zullen we moeten kijken naar andere oplossingen.

Ik heb net zelf in firefox getest en heb geen issues bij het aanmaken van een nieuwe thread. Evenmin zie ik het probleem van het kiezen van de paginanummering. Zou je een screendump willen posten? Dan kan ik zien wat je precies bedoelt.
 
tja, ik pas ook voor de nieuwe layout,, t vraagt teveel energie,, ik moet veel teveel handelingen allemaal zelf doen, en dan idd nog traag ook
maar langs den andere kant ben ik ook wel uitgepraat en verouderd, tijd voor de nieuwe generatie,,

die dance industries xxx muziek site gebruikte ik 10 jaar geleden ook erg veel,
en die is kompleet helemaal ten onder gegaan aan nieuw web browser technologie,

tis ni gemakkelijk, of ja, never change a winner horse,,
 
never change a winner horse,,

Ik snap wat je bedoelt, maar het probleem was dat het geen winning horse (of team) meer was. De 9 jaar oude privé server stond op klappen, de oude chef bezemkast wilde zijn energie graag in andere zaken steken en de software werd al een tijd niet meer ondersteund door de leverancier. Alles bij elkaar was het nou niet echt een winning horse, maar meer een ouwe dementerende knol met twee gebroken benen, blind aan één oog en met last van hielspoor, die na de wedstrijd alleen nog geschikt was voor de salami of verwerking in de Vlaamse stoverij.

Het nieuwe forum heeft in elk geval het nodige talent dat met wat training en bijsturing kan uitgroeien tot een prima wedstrijdloper. Ja, het is een ander ras en hij heeft een andere stokmaat en kleur. Maar ook dat went wel als je er een beetje je best voor doet.

Als je je issues met betrekking tot de nieuwe layout, je energetische input en de zelfwerkzaamheid iets specifieker kunt maken, kunnen we kijken of er wellicht een eenvoudige oplossing beschikbaar is. Nu is het voor mij nog een klacht die wat breed is geformuleerd waardoor de dokter er niet zoveel mee kan.
 
hehe,, en jaja, jullie (mods) zijn wel goeie gasten off course,,

maar 't is zo met al de nieuwe soft,,,, hoe ziet die gui layout er nu uit ? en dat op retina screens,???

kzal mss volgende week wat snapshots posten,,

Maar ik vrees ervoor,
De nieuwe web soft is slecht bedacht, met name het gebruiksgemak, en is mss vooral voor meta data reclame algoritmes

maar ja, okey,, mss dat de technische realiteit van de vorige layout versleten was,,
ik doe hier nogthans zelf nog zoveel met jaren 90 gerief, bv de psion revo, die vroeg of laat weer een nieuwe accu nodig heeft

Soit, Jullie zijn goeie gasten,, k zal't nog is zeggen;
ik heb het door dat niet elke noorderbuur zoals emile ratelband is gebrainwashd,
In tegendeel zelfs,, NPO enzo is the best there is !!

Kzal wat concteren zijn, maar dan moet ik het zelf weeral doen, en er is nog zoveel,,,
 
Complimenten voor het geduld en de bovenstaande allegorie van de dokter! Ik moet zeggen dat ik geen last heb van een traag forum, maar ik wordt misschien ook een dagje ouder.

:)
 
Bij mij zit de traagheid vooral in het laden van de voorpagina. Naar aller waarschijnlijkheid veroorzaakt door het laden van de plaatjes in de banner. De rest van het forum reageert binnen de tolerantie normen. :)
 
Vooral de voorpagina is traag en dat ligt niet aan de afbeeldingen want die zouden gecached moeten worden door je browser en zou bij een 2e keer laden deze pagina wel snel moeten zijn.

Hier een analyse van de voorpagina door Pingdom Tools : https://tools.pingdom.com/#59d90433d4400000
 
Plaatje 5. Die man trekt zo intens lang aan zijn sigaret! Haal die afbeelding weg en de voorpagina laadt als een tierelier.
 
Het probleem met de voorpagina is dat er best een hoge "informatiedichtheid" is. Er moet veel informatie worden opgehaald van verschillende plekken. Alles onder de navigatiebalk (met uitzondering van het blokje "Steun ons") is dynamisch. We zouden er wat informatie uit kunnen halen. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel gebruik er wordt gemaakt van bijvoorbeeld "Trending". En "Bezoekers" is al eens genoemd. Die staat er nu omdat hij in het oude forum ook op de FP stond. De slider voegt qua informatie natuurlijk niet veel toe, maar is toch een kleine eyecatcher. Marktplaats aanbod en vraag hoeft ook niet perse op de FP. Die zouden we voor een snelle toegang ook een eigen plek in de navigatiebalk kunnen geven. Da's dan net zoveel klikken.

We kunnen dus nog wel iets doen. Het neemt het probleem van het delen van de servercapaciteit natuurlijk niet weg.

Moeten we een poll houden en kijken wat als overbodig wordt ervaren?
 
Ik zie dat gzip inmiddels is aangezet, dat scheelt alweer 15% in de score van Pingdom. :-)
 
Er is zekers nog performantie winst te halen als er (server) side zaken worden gecached. Helaas is de (memcache) caching service verdwenen en is het bijgevolg de site aanzienlijk trager. Wordt aan gewerkt... Misschien dat ik op termijn eens kijk naar een http level caching service (zoals varnish).
 
Memcache werd geïnstalleerd en is nu actief. Het forum zou nu theoretisch gezien al wat sneller moeten zijn...
 
Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel gebruik er wordt gemaakt van bijvoorbeeld "Trending".

Deze knoppen zijn wel eens eerder weggeweest. Dat maakte wat betreft performance ook niet veel uit.


Memcache werd geïnstalleerd en is nu actief. Het forum zou nu theoretisch gezien al wat sneller moeten zijn...

Ik merk er theoretisch gezien niets van. :)
Frontpagina is nog steeds traag.

Wellicht zou varnish nog wel iets verlichting kunnen brengen.

Anders vrees ik dat we bij het shared hosting probleem blijven hangen......
 
Ik merk inderdaad weinig verbetering :-/
 
Deze knoppen zijn wel eens eerder weggeweest. Dat maakte wat betreft performance ook niet veel uit.
Ik zou zeggen: probeer het nog eens. De vertraging wordt immers ook verschillend ervaren.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top