Forum is zeer traag

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Precies die dubbele doet het niet >> dan nu kom ik dan hier in deze topic https://www.synthforum.nl/forum/alge...er-traag/page3

Maar dan doet ie het toch juist wel? Die pijltjes brengen je naar het laatste bericht in een specifiek topic. Daarom staan er ook pijltjes achter elk topic. De pijltjes achter de titel van dit topic (in bijvoorbeeld Berichten van Vandaag) verwijzen dus naar het laatste bericht in dit topic.

Pijltje naar beneden was me nooit opgevallen. Maar als op onderwerp druk dan kom ik wel altijd bij laatste bericht topic. Dat deed ik nooit, deed altijd >> Ook andere browser doet die het.

Welke browsers zijn dat? Ik kan het niet reproduceren in Chrome, Firefox, IE en Opera.
 
Wel vind ik ze allebei erg klein, op een tablet klik je snel verkeerd. Op een telefoon gaat het helemaal niet, en moet je eerst inzoomen voor je het icoontje überhaupt kunt raken. Inzoomen zou niet meer nodig moeten zijn bij responsive design.

Ze zijn inderdaad wat aan de kleine kant. En als ik op mijn mobile het forum bezoek, zoom ik ook altijd even in voor die knoppen. Maar ik wil ze niet groter maken vanwege de layout van de regel waar ze op staan. DE afbeeldingen zijn nu precies een regelhoogte groot.

Helemaal mee eens. De andere tab wordt dan ook overbodig. Misschien kun je die widget uitzetten, en anders kun je hem verbergen in css:
Code:
.widget-tabs-nav{display:none}

Ik had nog niet bedacht om die andere tab dan ook gewoon te verbergen :). Dank voor je tip. Werk prima. Probleem opgelost.
 
Laatst gewijzigd:
Ze zijn inderdaad wat aan de kleine kant. En als ik op mijn mobile het forum bezoek, zoom ik ook altijd even in voor die knoppen. Maar ik wil ze niet groter maken vanwege de layout van de regel waar ze op staan. DE afbeeldingen zijn nu precies een regelhoogte groot.

Ik had het ergens al eens genoemd, je kan het raak gebied van een knop vergroten zonder de knop zelf te vergroten. Die kan je doen door een border te gebruiken van een X aantal pix dik, deze border geef je dan de zelfde kleur als de achtergrond.

als je de border rondom op 5-8 px zet en color naar background zet is je raakgebied 10 - 16px groter, ongeveer het dubbele van wat het nu is.

--

Ik vind het trouwens het argument om de knop niet te vergroten vanwege de regel waar deze in staat en vervolgens in te zoomen geen logische redenering om een UI te hanteren.
Uiteraard snap ik alle technische problemen die ontstaan door het maken van een verandering in de omliggende gebieden, maar dan nog, daar hoort een goede oplossing voor te komen. :-)
 
Maar met een bredere border loopt het huidige design alsnog in de soep...

Met je tweede punt ben ik het eens. Ook vind ik het niet erg logisch om het ene knopje helemaal links en het andere knopje helemaal rechts te zetten. Bovendien lijken ze te veel op elkaar en is niet erg duidelijk wat ze betekenen.
 
Maar dan doet ie het toch juist wel? Die pijltjes brengen je naar het laatste bericht in een specifiek topic. Daarom staan er ook pijltjes achter elk topic. De pijltjes achter de titel van dit topic (in bijvoorbeeld Berichten van Vandaag) verwijzen dus naar het laatste bericht in dit topic.



Welke browsers zijn dat? Ik kan het niet reproduceren in Chrome, Firefox, IE en Opera.

Firefox en Chrome doet die het.
 
Ik had het ergens al eens genoemd, je kan het raak gebied van een knop vergroten zonder de knop zelf te vergroten. Die kan je doen door een border te gebruiken van een X aantal pix dik, deze border geef je dan de zelfde kleur als de achtergrond.

als je de border rondom op 5-8 px zet en color naar background zet is je raakgebied 10 - 16px groter, ongeveer het dubbele van wat het nu is.

--

Ik vind het trouwens het argument om de knop niet te vergroten vanwege de regel waar deze in staat en vervolgens in te zoomen geen logische redenering om een UI te hanteren.
Uiteraard snap ik alle technische problemen die ontstaan door het maken van een verandering in de omliggende gebieden, maar dan nog, daar hoort een goede oplossing voor te komen. :-)

Ik ben het met je eens dat het geen ideale situatie is. Tegelijk ben ik van mening dat dit een taak is voor VB en niet voor een SF admin.
 
Ook vind ik het niet erg logisch om het ene knopje helemaal links en het andere knopje helemaal rechts te zetten. Bovendien lijken ze te veel op elkaar en is niet erg duidelijk wat ze betekenen.

De plaats van de eerste knop vind ik een logische. Dicht bij de topictitel. De tweede knop hoort logischerwijs bij de informatie over de laatste post. En die kolom staat nou eenmaal achteraan. Die knop is niet perse een "ga-naar-laatste-post" knop, maar meer "ga-naar-de-post-die-bij-deze-informatie-hoort" knop. Dezelfde knop wordt immers gebruikt bij quotes. En dan vind ik logisch.
 
Ik ben het met je eens dat het geen ideale situatie is. Tegelijk ben ik van mening dat dit een taak is voor VB en niet voor een SF admin.

Ah ok, ik dacht dat dit viel onder het stylen van de template waarvan ik dacht dat er 2 mensen waren die zich daar mee bezig gingen houden.
 
Uiteraard.

In een laatste poging er nog iets van te maken, heb ik de settings in je profiel doorgenomen. Het viel me op dat Topic Display Mode bij jou op Hybrid stond (erfenis van het oude forum), terwijl Hybrid helemaal geen optie meer is in het nieuwe forum. Ik heb er even mee getest en ik zie nu dat die pijltjes inderdaad niet doen wat ze zouden moeten doen in deze modus.

Het gaat dus om een bug in de software. Deze heb ik inmiddels bij vBulletin gemeld.

Ik heb je Topic Display Mode nu op Linear gezet. Volgens mij moet het probleem hiermee zijn opgelost. Tegelijk vraag ik me af hoeveel andere users met hetzelfde probleem te maken hebben...
 
Ik heb je Topic Display Mode nu op Linear gezet. Volgens mij moet het probleem hiermee zijn opgelost. Tegelijk vraag ik me af hoeveel andere users met hetzelfde probleem te maken hebben...

Heb ook even gekeken in mijn settings. Daar zie ik helemaal geen hybrid mode. Wel linear (waarschijnlijk heb je het op de engelse taal staan) Bij die optie stond helemaal niets aan. Zelf voor berichten gekozen.
 
In een laatste poging er nog iets van te maken, heb ik de settings in je profiel doorgenomen. Het viel me op dat Topic Display Mode bij jou op Hybrid stond (erfenis van het oude forum), terwijl Hybrid helemaal geen optie meer is in het nieuwe forum. Ik heb er even mee getest en ik zie nu dat die pijltjes inderdaad niet doen wat ze zouden moeten doen in deze modus.

Het gaat dus om een bug in de software. Deze heb ik inmiddels bij vBulletin gemeld.

Ik heb je Topic Display Mode nu op Linear gezet. Volgens mij moet het probleem hiermee zijn opgelost. Tegelijk vraag ik me af hoeveel andere users met hetzelfde probleem te maken hebben...

Vond gister avond al zo vaag dat die pijltjes het deden. Dan is dat opgelost en dank alle hulp !!
 
Forum laadt zo traag dat ik met enige treurnis vaststel dat ik het nog nauwelijks bezoek... Reactietijden boven de vijf (tot tien) seconden doet me na 2 topics geïrriteerd wegklikken....
 
Ik reageerde vroeger wel eens tijdens mijn werk, dat is nu ook zo goed als onmogelijk door de laadtijden. Maar het is nu éénmaal een probleem zonder makkelijke oplossing...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top