Forum is zeer traag

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Meest irritant is dat berichten en recente berichten. Blijf er tussen schakelen. Wil gewoon altijd direct het laatste bericht zien. Al die nodeloze onzin

Op die knoppen heb ik nog nooit gedrukt... Wat "recente berichten" doet is me ook niet duidelijk, de volgorde omdraaien? Maar dan wel de openingspost laten staan? En waarom die andere indeling?
 
Meest irritant is dat berichten en recente berichten. Blijf er tussen schakelen. Wil gewoon altijd direct het laatste bericht zien. Al die nodeloze onzin

Misschien moeten de beheerders de boel voor 1 keer terug downgraden ?
Ik kom er niet meer onderuit. Tegenwoordig is 'upgraden' eerder een equivalt geworden voor 'nu nog trager' of 'nee het werkt niet meer zo goed als vroeger'
En naar mijn mening was de oude frontpage ook een stuk makkelijker of naar mijn gevoel overzichtelijker.Die snelheid dat komt vast voor elkaar ...?
Is ook niet zo dat huidig SF niet werkbaar is ? Op de duur went dat toch ?
 
Misschien moeten de beheerders de boel voor 1 keer terug downgraden ?
Ik kom er niet meer onderuit. Tegenwoordig is 'upgraden' eerder een equivalt geworden voor 'nu nog trager' of 'nee het werkt niet meer zo goed als vroeger'
En naar mijn mening was de oude frontpage ook een stuk makkelijker of naar mijn gevoel overzichtelijker.Die snelheid dat komt vast voor elkaar ...?
Is ook niet zo dat huidig SF niet werkbaar is ? Op de duur went dat toch ?

Ze doen maar of doen niet.. Alleen al ff jouw berichtje lezen was weer gedoe. Logg in druk op de pijltjes en is niet je bericht. Terug naar berichten en dan weer naar recente berichten. Gaat echt nergens over die zo fijne opties. Blijf wel beetje lezen enzo. Maar gaat veel meer tijd in al dat nodeloze klikken zitten. Ik zie de verbeteringen niet..
 
Meest irritant is dat berichten en recente berichten. Blijf er tussen schakelen. Wil gewoon altijd direct het laatste bericht zien. Al die nodeloze onzin


Ze doen maar of doen niet.. Alleen al ff jouw berichtje lezen was weer gedoe. Logg in druk op de pijltjes en is niet je bericht. Terug naar berichten en dan weer naar recente berichten. Gaat echt nergens over die zo fijne opties. Blijf wel beetje lezen enzo. Maar gaat veel meer tijd in al dat nodeloze klikken zitten. Ik zie de verbeteringen niet..

Als je iets niet begrijpt over de werking van het forum, zou ik je vriendelijk willen verzoeken je hulpvraag duidelijk en op een normale manier te verwoorden. Dit is niet de eerste keer dat ik dit verzoek bij je neerleg. Je aanhoudende klaagzang motiveert mij steeds minder om op je "problemen" in te gaan. Ik heb eerder gevraagd om on topic te blijven en om kritiek op een opbouwende manier te brengen. Je lijkt daar volledig lak aan te hebben. Wat verwacht je nog van mij/ons?

Een paar tips:
- Begin eens met inloggen en klik op "onthoud mij". Dat voorkomt dat je na 15 minuten inactiviteit wordt uitgelogd.
- Als je nieuwe posts wilt zien, kies dan voor de tab Nieuwe Berichten bovenin in de navigatiebalk.
- Zie je daar een bericht dat je interesseert, klik dan op de dubbele pijltjes naar beneden die voor de topictitel staan om naar het eerste, door jou ongelezen bericht in dat topic te gaan.
- Wil je alles overslaan en naar de meest recente post in dat draadje gaan, klik dan op de dubbele pijltjes naar rechts die helemaal rechts op de regel staan bij de gegevens over het lid dat die laatste post gedaan heeft.

Tot dusver zijn dit geen van alle nieuwe functionaliteiten. Deze opties bestonden op het oude forum ook al.

Wat nieuw is, is de tab "recente berichten" in elk draadje. Als je eenmaal in een draadje zit, en de standaard tab "berichten" is actief, dan zie je dat draadje op de manier die je gewend bent van het oude forum. In chronologische volgorde dus. Je kunt onderin de pagina bladeren naar de volgende pagina of naar de laatste pagina of ergens er tussenin. Als je naar de laatste pagina gaat, zie je de laatste berichten die in dat draadje zijn gepost. DE nieuwe tab "recente berichten" laat de OP zien en alle recente berichten in dat draadje van nieuw naar oud. Dit is voornamelijk handig als je in lange discussies die je al even niet gevolgd hebt zit te scrollen.

Samenvattend gaat het navigeren op exact dezelfde manier als op het oude forum. Het is geen gedoe, alleen als je er zelf gedoe van maakt. Je bent niet nieuw op het forum, je loopt hier al even rond. Dus houd alsjeblieft op met die negativiteit. Ik word er echt een beetje moe van.
 
Als je iets niet begrijpt over de werking van het forum, zou ik je vriendelijk willen verzoeken je hulpvraag duidelijk en op een normale manier te verwoorden. Dit is niet de eerste keer dat ik dit verzoek bij je neerleg. Je aanhoudende klaagzang motiveert mij steeds minder om op je "problemen" in te gaan. Ik heb eerder gevraagd om on topic te blijven en om kritiek op een opbouwende manier te brengen. Je lijkt daar volledig lak aan te hebben. Wat verwacht je nog van mij/ons?

Een paar tips:
- Begin eens met inloggen en klik op "onthoud mij". Dat voorkomt dat je na 15 minuten inactiviteit wordt uitgelogd.
- Als je nieuwe posts wilt zien, kies dan voor de tab Nieuwe Berichten bovenin in de navigatiebalk.
- Zie je daar een bericht dat je interesseert, klik dan op de dubbele pijltjes naar beneden die voor de topictitel staan om naar het eerste, door jou ongelezen bericht in dat topic te gaan.
- Wil je alles overslaan en naar de meest recente post in dat draadje gaan, klik dan op de dubbele pijltjes naar rechts die helemaal rechts op de regel staan bij de gegevens over het lid dat die laatste post gedaan heeft.

Tot dusver zijn dit geen van alle nieuwe functionaliteiten. Deze opties bestonden op het oude forum ook al.

Wat nieuw is, is de tab "recente berichten" in elk draadje. Als je eenmaal in een draadje zit, en de standaard tab "berichten" is actief, dan zie je dat draadje op de manier die je gewend bent van het oude forum. In chronologische volgorde dus. Je kunt onderin de pagina bladeren naar de volgende pagina of naar de laatste pagina of ergens er tussenin. Als je naar de laatste pagina gaat, zie je de laatste berichten die in dat draadje zijn gepost. DE nieuwe tab "recente berichten" laat de OP zien en alle recente berichten in dat draadje van nieuw naar oud. Dit is voornamelijk handig als je in lange discussies die je al even niet gevolgd hebt zit te scrollen.

Samenvattend gaat het navigeren op exact dezelfde manier als op het oude forum. Het is geen gedoe, alleen als je er zelf gedoe van maakt. Je bent niet nieuw op het forum, je loopt hier al even rond. Dus houd alsjeblieft op met die negativiteit. Ik word er echt een beetje moe van.

Als ik het niet begrijp.. Ik ben nu ingelogg met onthou mij en het blijft het zelfde. Ik en andere hebben al zo vaak gezegd dat bepaalde dingen echt niet beter zijn geworden. Alleen word het niet veranderd. Die traagheid vind ik veel minder erg dan al die onzin. Altijd die frontpage met dat nieuws. Dan ga je kijken aanbod open adv en ga je terug sta je weer op nieuws. Dan weer het zelfde. Lag gister in mn nest en denk wat was er eigenlijk op die frontpage tezien op die nieuws pagina. Denk fuck zou het niet weten. Ga naar forum niet naar nieuws site. Probeerde net ingelogg onthou mij en dan dubbele pijltjes die blauwen zoals altijd doen. Ook die andere pijltjes met links en rechts. Dat werkte voorheen toch prima. Het is vervelend als je alles heb veranderd en je daar commentaar op krijgt. Veel zijn zo slim die houden lekekr hun mond. Word je niet populairder van. Ben echt niet de enigste die over die frontpage heeft lopen zaniken en dan blok wat er rechts van stond etc. Maar laat maar ik klik en zwier wel met mn muis. Ik zou graag zien als ik als gast of als inlogg altijd bij laatste bericht kom. Het nieuws van vorige week kan ik later wel terug lezen. Dan had je maar forum in de gaten moeten houden.
 
Ik ben nu ingelogg met onthou mij en het blijft het zelfde.

Wat blijft hetzelfde? Wordt je nu nog steeds uitgelogd dan?

Ik en andere hebben al zo vaak gezegd dat bepaalde dingen echt niet beter zijn geworden. Alleen word het niet veranderd.

Bepaalde zaken zijn inderdaad minder goed geworden. Klopt helemaal. Andere zaken zijn beter geworden. En nee, het wordt niet veranderd. Dat gaan we ook niet doen. Dat heb ik al eerder uitgelegd. Maar in dit draadje gaat het over de snelheid (of het gebrek daaraan) van het forum. Dus laten we het daar bij houden en maak voor je andere, concrete punten een draadje aan (zoals ik ook dit al eerder aan je heb uitgelegd).

Die traagheid vind ik veel minder erg dan al die onzin. Altijd die frontpage met dat nieuws. Dan ga je kijken aanbod open adv en ga je terug sta je weer op nieuws. Dan weer het zelfde.

Bedoel je dat je nieuws op de FP onzin vindt? Je hoeft de FP niet te gebruiken natuurlijk. Deze is alleen bedoeld om snel een algemeen overzicht te geven. Als je naar de MP wilt, kun je beter via de navigatietabs gaan. Als je via de FP navigeert en klikt op Bekijk Alles, dan kom je niet op de MP maar dan krijg je een zoekresultaat. We zullen kijken of we die knop zonder al teveel problemen naar de marktplaats kunnen laten verwijzen. Als je naar de FP navigeert, zie je inderdaad altijd de default tab geactiveerd. Dat is in dit geval Nieuws. Ook als je een andere tab kiest, zal bij verversen van de FP de default tab weer worden getoond. Maar zoals gezegd, deze zijn alleen bedoeld om snel een overzicht te krijgen. Wil je naar de MP, navigeer er dan gewoon naar toe (via de navigatiebalk).

Lag gister in mn nest en denk wat was er eigenlijk op die frontpage tezien op die nieuws pagina. Denk fuck zou het niet weten.

Dat geeft niks. Dat heb ik ook vaak.

Ga naar forum niet naar nieuws site.

Op het forum proberen we content aan te bieden die past binnen de doelstellingen en de doelgroep. Wij zijn van mening dat nieuwsberichten een belangrijk onderdeel is.

Probeerde net ingelogg onthou mij en dan dubbele pijltjes die blauwen zoals altijd doen. Ook die andere pijltjes met links en rechts. Dat werkte voorheen toch prima.

Ik ben bang dat ik je opnieuw moet vragen iets specifieker te zijn. Ik begrijp namelijk niet wat je schrijft.

Het is vervelend als je alles heb veranderd en je daar commentaar op krijgt.

Dat valt op zich best mee. Ik heb de reden van uitgelegd waarom we wel moesten veranderen. En ik heb in een van de aankondigingen ook aangegeven dat we weten dat niet iedereen mee wil en kan. Wat ik veel vervelender vind is onduidelijkheid over wat nou precies het probleem is, telkens terugkomen op zaken die al besproken zijn, geen "nee" willen accepteren, en een gebrek aan bereidheid te willen snappen wat er gezegd wordt.

Veel zijn zo slim die houden lekekr hun mond. Word je niet populairder van. Ben echt niet de enigste die over die frontpage heeft lopen zaniken en dan blok wat er rechts van stond etc.

Elke verandering brengt weerstand mee. Dat weten we. En dat is helemaal niet erg omdat we daar rekening mee hebben gehouden. Bij de vorige grote upgrade werd er ook wel geklaagd en na een tijdje was iedereen gewend aan de nieuwe omgeving. En toen was het klaar. En ben ervan overtuigd dat dat hier ook zo is. Tenzij het gaat om echte issues die het forumplezier verminderen. De snelheid is zoiets. En helaas is dit niet heel eenvoudig op te lossen (zie eerdere uitleg over de oorzaken). We hebben geen eigen server meer en huren een stukje op een server van commerciële partij. Anderen hosten hun website op diezelfde server. Dat betekent dat de serverbelasting niet alleen wordt bepaald door ons forum. Pagina's opvragen wordt afgehandeld in volgorde van binnenkomst. We hebben daarbij geen voorrang op de andere gebruikers van de andere websites op dezelfde server. De enige oplossing is een dedicated server voor Synthforum, maar daar is geen budget voor.

Houd er rekening mee dat de mensen die aan het forum werken zelf ook gebruikers zijn die dezelfde issues ervaren als jij doet.

Maar laat maar ik klik en zwier wel met mn muis. Ik zou graag zien als ik als gast of als inlogg altijd bij laatste bericht kom. Het nieuws van vorige week kan ik later wel terug lezen. Dan had je maar forum in de gaten moeten houden.

Als je deze link in je favorieten zet, en hem gebruikt om op het forum te komen, is het dan opgelost?
https://www.synthforum.nl/nieuweberichten
 
Wat blijft hetzelfde? Wordt je nu nog steeds uitgelogd dan?



Bepaalde zaken zijn inderdaad minder goed geworden. Klopt helemaal. Andere zaken zijn beter geworden. En nee, het wordt niet veranderd. Dat gaan we ook niet doen. Dat heb ik al eerder uitgelegd. Maar in dit draadje gaat het over de snelheid (of het gebrek daaraan) van het forum. Dus laten we het daar bij houden en maak voor je andere, concrete punten een draadje aan (zoals ik ook dit al eerder aan je heb uitgelegd).



Bedoel je dat je nieuws op de FP onzin vindt? Je hoeft de FP niet te gebruiken natuurlijk. Deze is alleen bedoeld om snel een algemeen overzicht te geven. Als je naar de MP wilt, kun je beter via de navigatietabs gaan. Als je via de FP navigeert en klikt op Bekijk Alles, dan kom je niet op de MP maar dan krijg je een zoekresultaat. We zullen kijken of we die knop zonder al teveel problemen naar de marktplaats kunnen laten verwijzen. Als je naar de FP navigeert, zie je inderdaad altijd de default tab geactiveerd. Dat is in dit geval Nieuws. Ook als je een andere tab kiest, zal bij verversen van de FP de default tab weer worden getoond. Maar zoals gezegd, deze zijn alleen bedoeld om snel een overzicht te krijgen. Wil je naar de MP, navigeer er dan gewoon naar toe (via de navigatiebalk).



Dat geeft niks. Dat heb ik ook vaak.



Op het forum proberen we content aan te bieden die past binnen de doelstellingen en de doelgroep. Wij zijn van mening dat nieuwsberichten een belangrijk onderdeel is.



Ik ben bang dat ik je opnieuw moet vragen iets specifieker te zijn. Ik begrijp namelijk niet wat je schrijft.



Dat valt op zich best mee. Ik heb de reden van uitgelegd waarom we wel moesten veranderen. En ik heb in een van de aankondigingen ook aangegeven dat we weten dat niet iedereen mee wil en kan. Wat ik veel vervelender vind is onduidelijkheid over wat nou precies het probleem is, telkens terugkomen op zaken die al besproken zijn, geen "nee" willen accepteren, en een gebrek aan bereidheid te willen snappen wat er gezegd wordt.



Elke verandering brengt weerstand mee. Dat weten we. En dat is helemaal niet erg omdat we daar rekening mee hebben gehouden. Bij de vorige grote upgrade werd er ook wel geklaagd en na een tijdje was iedereen gewend aan de nieuwe omgeving. En toen was het klaar. En ben ervan overtuigd dat dat hier ook zo is. Tenzij het gaat om echte issues die het forumplezier verminderen. De snelheid is zoiets. En helaas is dit niet heel eenvoudig op te lossen (zie eerdere uitleg over de oorzaken). We hebben geen eigen server meer en huren een stukje op een server van commerciële partij. Anderen hosten hun website op diezelfde server. Dat betekent dat de serverbelasting niet alleen wordt bepaald door ons forum. Pagina's opvragen wordt afgehandeld in volgorde van binnenkomst. We hebben daarbij geen voorrang op de andere gebruikers van de andere websites op dezelfde server. De enige oplossing is een dedicated server voor Synthforum, maar daar is geen budget voor.

Houd er rekening mee dat de mensen die aan het forum werken zelf ook gebruikers zijn die dezelfde issues ervaren als jij doet.



Als je deze link in je favorieten zet, en hem gebruikt om op het forum te komen, is het dan opgelost?
https://www.synthforum.nl/nieuweberichten

Dat zijn ene hoop replay. Van die favorieten zetten idd dat kan. Met die FP bedoel ik meer dat er op die pagina niet zoveel gebeurd. Er is niet iedere dag nieuws. Het heeft toch synthforum. Ik ben idd niet zo heel duidelijk als ik via een pb of via een post uitleg wat er niet zo handig is. Maar wou op jouw post reageren en had weer het pijltjes gedoe. Kon weer naar berichten en dan recente berichten. Als op de hoofd onderwerp klik dan kom die vaak op pagina 5 en moet op 12 zijn. Dan scroll naar beneden en denk waar is laatste bericht. Ook die andere pijltjes doet niet wat ik wil. Het is niet compleet willekeurig. Ik reageer in de verkeerde topic om dat deze topic actueel is met betrekking op die update. Spoug ik het daar maar neer. Beste is topic klik er op of je nu ingelogg ben of niet en komt bij laatste bericht. Heb ik een andere bericht gemist of dagje niet gekeken scroll ff omhoog en lees dat ook ff. Nu word ik er echt heel moe van. Kijk nog wel ondanks veel op sf ;-)
 
Het klopt dat er op dit moment niet zo gek veel gebeurt op de FP. Op het oude forum stond er onder het nieuws nog een overzicht met de meest recente berichten. Omdat de FP op het nieuwe forum al wat moeite heeft met goed presteren, hebben we ervoor gekozen om dat hoofdstukje met de nieuwe berichten daar weg te halen. Dat scheelt in elk geval weer wat in de snelheid. Omdat de nieuwe berichten sowieso al via de tabs Nieuwe Berichten en Berichten van Vandaag worden getoond, was het in feite een beetje dubbelop. Dus de nieuwe berichten (of eigenlijk de meest recente berichten) worden dus niet meer apart op de FP getoond. Voor veel gebruikers van het forum is de FP de eerste kennismaking met het forum. Dus met het ontwerp ervan hebben geprobeerd een goede mix te maken tussen content en visuele aantrekkelijkheid. Als we nu de snelheid ook nog op niveau kunnen krijgen, ben ik best tevreden. Zie de frontpage maar als de voordeur naar een gang met verschillende verschillende vertrekken. Als lid hoef je niet altijd de voordeur te gebruiken, maar mag je ook via de achterdeur of het raam naar binnen.

Je hoeft de tab "recente berichten" niet te gebruiken. Het is veel gemakkelijker om eerst te kijken of er nieuwe berichten zijn op het forum via de navigatietab Nieuwe Berichten of Berichten van Vandaag. Als je daar ziet dat er een nieuw bericht in dit draadje is geplaatst, klik je op de dubbele pijltjes die voor de topictitel staan. Je komt dan meteen bij het nieuwe bericht in dat topic. Die tab met "recente berichten" in het draadje zelf, hoef je in dit geval niet te gebruiken.

Om die dubbele pijltjes te kunnen gebruiken, moet je wel zijn ingelogd. Het systeem onthoudt namelijk per gebruiker welke berichten wel en niet gelezen zijn. Als je niet bent ingelogd, weet het systeem niet welke gebruiker jij bent en welk bericht in dit draadje je wel en niet gelezen hebt.
 
Het klopt dat er op dit moment niet zo gek veel gebeurt op de FP. Op het oude forum stond er onder het nieuws nog een overzicht met de meest recente berichten. Omdat de FP op het nieuwe forum al wat moeite heeft met goed presteren, hebben we ervoor gekozen om dat hoofdstukje met de nieuwe berichten daar weg te halen. Dat scheelt in elk geval weer wat in de snelheid. Omdat de nieuwe berichten sowieso al via de tabs Nieuwe Berichten en Berichten van Vandaag worden getoond, was het in feite een beetje dubbelop. Dus de nieuwe berichten (of eigenlijk de meest recente berichten) worden dus niet meer apart op de FP getoond. Voor veel gebruikers van het forum is de FP de eerste kennismaking met het forum. Dus met het ontwerp ervan hebben geprobeerd een goede mix te maken tussen content en visuele aantrekkelijkheid. Als we nu de snelheid ook nog op niveau kunnen krijgen, ben ik best tevreden. Zie de frontpage maar als de voordeur naar een gang met verschillende verschillende vertrekken. Als lid hoef je niet altijd de voordeur te gebruiken, maar mag je ook via de achterdeur of het raam naar binnen.

Je hoeft de tab "recente berichten" niet te gebruiken. Het is veel gemakkelijker om eerst te kijken of er nieuwe berichten zijn op het forum via de navigatietab Nieuwe Berichten of Berichten van Vandaag. Als je daar ziet dat er een nieuw bericht in dit draadje is geplaatst, klik je op de dubbele pijltjes die voor de topictitel staan. Je komt dan meteen bij het nieuwe bericht in dat topic. Die tab met "recente berichten" in het draadje zelf, hoef je in dit geval niet te gebruiken.

Om die dubbele pijltjes te kunnen gebruiken, moet je wel zijn ingelogd. Het systeem onthoudt namelijk per gebruiker welke berichten wel en niet gelezen zijn. Als je niet bent ingelogd, weet het systeem niet welke gebruiker jij bent en welk bericht in dit draadje je wel en niet gelezen hebt.

Op de Fp is zins het veranders is altijd weinig gebeurd. Soms paar nieuwe onderwerpen op een dag. Soms ook 2 dagen niets.

Zat te kijken naar dat bericht vanvandaag of nieuw berichten. Ingelogg leest deze topic. Ga er weg wil er weer kijken druk op die twee blauwe pijltjes en scroll en zie niet het bericht. Het staat niet onderaan en ook niet onder de eerste post. Scroll scroll en dan moet ik op berichten drukken dan recente berichten en dan zie bericht. Als nou gewoon altijd is of je nu ingelogg ben of niet gewoon altijd naar laatste bericht. Snap ook niet dat ik al zo lang er mee zit te klooien. Ga er nog meer opletten. Overzichtelijker is het niet geworden. Van mij mag een van de twee weg. Berichten van vandaag of recente berichten. Vandaag is toch recent. Hoeveel ik al niet heb zitten muizen en klikken.
 
Wat nieuw is, is de tab "recente berichten" in elk draadje. Als je eenmaal in een draadje zit, en de standaard tab "berichten" is actief, dan zie je dat draadje op de manier die je gewend bent van het oude forum. In chronologische volgorde dus. Je kunt onderin de pagina bladeren naar de volgende pagina of naar de laatste pagina of ergens er tussenin. Als je naar de laatste pagina gaat, zie je de laatste berichten die in dat draadje zijn gepost. DE nieuwe tab "recente berichten" laat de OP zien en alle recente berichten in dat draadje van nieuw naar oud. Dit is voornamelijk handig als je in lange discussies die je al even niet gevolgd hebt zit te scrollen.
Kan de tab "recente berichten" niet worden hernoemd naar "nieuwste bericht boven" of iets dergelijks? Dan is in elk geval duidelijk wat je kunt verwachten. Dat de openingspost bovenaan staat maakt het bovendien verwarrend, kan die niet weg? Een andere oplossing is wellicht om die zin te vervangen "Roonan heeft het volgende bericht aangemaakt: Forum is zeer traag" want bij mij ontstond de indruk dat terwijl ik dit bericht typte, Roonan net ook iets had gepost.
 
Laatst gewijzigd:
Die blauwe pijltjes doen niet wat ze horen te doen,. Je gaat nooit naar laatste post. Maar als je klikt op onderwerp dan ga je wel naar laatste post. Die pijltjes kennen ze beter dan weg halen. Dat winkel voor deur verhaal is ook best grappig. Via google kom je ook niet zo gemakkijk op SF al die linkjes doen het niet. Als in de zoekbalk Roland JX-3p invul vind die niets. Als in google "synthforum Roland JX-3p" doe en krijg linkjes dan ga je naar de voordeur van het nieuws. Trouwens die JX3P is nog beschikbaar ;-) [h=1]Zoekresultaat[/h]




Resultaten: 0 resultaten in 0,0122 seconden.









roland jx-3p












Er zijn geen resultaten die aan deze criteria voldoen.
 
De dubbele blauwe pijltjes werken prima bij mij, het zijn simpele links naar een anchor op de pagina, dat is niet zo speciaal en moet in elke browser werken. Vreemd dat ze bij jou niet naar de laatste post gaan, staat je overzicht wellicht te lang open? Dan kan er een nieuw bericht geplaatst zijn.
De pijltjes hadden van mij wel wat groter gemogen, als ik slordig klik druk ik soms op de gebruikersnaam.
 
Op de Fp is zins het veranders is altijd weinig gebeurd. Soms paar nieuwe onderwerpen op een dag. Soms ook 2 dagen niets.

Op de FP gebeurt sowieso niets dat ook niet elders op het forum gebeurt (behalve dan de statistieken). Zie het als een hulpmiddel om te bepalen wat je volgende actie op het forum gaat worden. Als lid heb je de FP misschien helemaal niet nodig.

Zat te kijken naar dat bericht vanvandaag of nieuw berichten. Ingelogg leest deze topic.

Even stap voor stap, voor de duidelijkheid. Begrijp ik het goed dat je inlogt nadat je op Nieuwe Berichten hebt geklikt? Of was je daarvoor al ingelogd?

Ga er weg wil er weer kijken druk op die twee blauwe pijltjes en scroll en zie niet het bericht.

Als je op de tab Nieuwe Berichten hebt geklikt, zie je een overzicht van alle draadjes waarin nog berichten staan die je niet hebt gelezen. Als je vervolgens op de dubbele pijltjes klikt die voor de topictitel staan, ga je naar de plek in dat topic waar het eerste ongelezen bericht staat. Als je dat eenmaal hebt gedaan, gaat de software er van uit dat je alle berichten die daar eventueel onder staan, ook hebt gelezen. Alle berichten in dat topic worden daarmee als "gelezen" gemarkeerd. Als je vervolgens weer op de tab Nieuwe Berichten klikt, zal dat draadje niet meer worden getoond in het overzicht. En dat is logisch omdat er in dat draadje dan geen nieuwe berichten meer zijn. Misschien moet je de titel van die tab niet lezen als "nieuwe berichten" maar als "ongelezen berichten". Hoe dan ook, dat draadje komt dus niet meer terug in het overzicht en er zijn dus ook geen pijltjes waar je op kunt klikken.

Iets vergelijkbaars geldt voor de tab Berichten van Vandaag. Als je die tab kiest en vervolgens op de dubbele pijltjes klikt die voor de topictitel staan, ga je naar het eerste bericht in dat topic dat jij nog niet hebt gelezen. Als je het gelezen hebt en vervolgens weer naar de tab Berichten van Vandaag gaat, zal het topic er nog wel staan (omdat het nog steeds een bericht van vandaag is), maar zijn de dubbele pijltjes verdwenen. Er zijn immers geen ongelezen berichten meer in dat topic.

De vraag is dan ook hoe je op die pijltjes kunt klikken, terwijl ze er niet meer (horen te) zijn.

Zou het kunnen dat je niet op de twee pijltjes klikt die voor de topictitel; staan, maar op de twee pijltjes naar rechts die in beide overzichten aan het eind van de regel staan? Die staan er namelijk wel altijd. Deze pijltjes brengen je zoals gezegd naar het laatste bericht in dat topic. Dus, de pijltjes naar beneden brengen je naar het eerste ongelezen bericht in het topic. De twee pijltjes naar rechts brengen je bij het laatste bericht in dat topic.

Het staat niet onderaan

Als een topic meer dan 20 posts heeft, wordt er een nieuwe pagina aangemaakt in dit topic. Elke pagina in een post toont maximaal 20 posts. Ik ben nu de 54e post in dit topic aan het schrijven. Daarmee komt deze post op de derde pagina van dit topic te staan. Maar, als je pagina 1 te zien krijgt, dan heb je niet op de pijltjes (welke dan ook) geklikt, maar op de topictitel.

en ook niet onder de eerste post.

Het meest recente bericht in een topic wordt alleen onder de eerste post getoond als je kiest voor de tab "Recente berichten" in het topic zelf. Vergeet deze tab. Deze maakt het voor nu onnodig ingewikkeld. In de normale weergave wordt het nieuwste bericht onderaan op de laatste pagina getoond.

Scroll scroll en dan moet ik op berichten drukken dan recente berichten en dan zie bericht.

Je hoeft in een draadje in principe nooit op "berichten" te klikken. Dit is namelijk de default tab en dat betekent dat je al in deze weergave zit. En als je "recente berichten" vergeet, hoef je daar dus ook nooit op te klikken. Waarom zou op die tabs klikken? Het kan ook zijn dat ik je niet goed begrijp. Als je via de navigatie tabs Nieuwe Berichten of Berichten van Vandaag op de dubbele pijltjes klikt die voor een topictitel staan, ga je automatisch naar het eerste ongelezen bericht in dat topic. Als er geen nieuwe berichten zijn in een topic, worden die twee pijltjes niet getoond. Zo zou het moeten zijn.

Als nou gewoon altijd is of je nu ingelogg ben of niet gewoon altijd naar laatste bericht.

Dat ben ik niet met je eens. Het is logisch dat je naar het eerste bericht in een topic gaat wanneer je op de topictitel klikt. De software mag er van uit gaan dat je het hele topic wilt lezen als je op de titel klikt. Maar, als je naar het laatste bericht in een topic wilt, dan kun je dus gebruik maken van de dubbele pijltjes naar rechts die aan het eind van de regel staan.

Mijn advies is om het forum alleen te gebruiken als je bent ingelogd. Op die manier kan het forum precies bijhouden wat je al hebt gelezen en wat nog niet.

Snap ook niet dat ik al zo lang er mee zit te klooien. Ga er nog meer opletten.

Het zou misschien handig zijn om een screen dump te plaatsen zodat we kunnen zien wat jij ziet.

Overzichtelijker is het niet geworden.

Jawel. De indeling is logischer en overzichtelijker geworden (over het algemeen).

Van mij mag een van de twee weg. Berichten van vandaag of recente berichten. Vandaag is toch recent. Hoeveel ik al niet heb zitten muizen en klikken.

Maar dit zijn twee heel verschillende dingen. Misschien dat daar het probleem zit?

Berichten van Vandaag is een navigatietab. Een navigatietab zit bovenin het scherm. Altijd. Op elke pagina van het forum. Het maakt niet wat je bekijkt of waar je zit, de navigatiebalk (met de navigatietabs) is altijd zichtbaar. Zoals de naam aangeeft, kun je met behulp van de tabs in de navigatiebalk navigeren op het forum. Je kunt met 1 klik snel naar bepaalde plekken op het forum gaan. Berichten van Vandaag toont alle discussies in het hele forum waarin de afgelopen 24 uur een nieuw bericht is gepost.

De tab Recente Berichten vind je alleen terug als je in een draadje zit. Dit is een weergavetab (zo noem ik het maar even). Je blijft op dezelfde plek op het forum, maar de informatie die je bekijkt (een discussie dus, per definitie) wordt in een andere volgorde weergegeven. Recente Berichten toont dus alleen de berichten in het specifieke draadje dat je op dat moment aan het lezen bent. De volgorde van de reacties in dat draadje wordt omgegooid (en alleen berichten die jonger zijn dan 30 dagen worden getoond).
 
Zozo dat is een hoop replay. Als ik bij deze link hier onder ben en dan rechts die twee blauwe pijltjes. Als ik bijvoorbeeld deze topic open en dan gaat het goed. Maar de link er onder met dat onderwerp. Als op met die twee pijltjes druk dan kom ik bij link 3

https://www.synthforum.nl/search?searchJSON={%22last%22:{%22from%22:%22lastDay%22},%22view%22:%22topic%22,%22starter_only%22:%201,%22sort%22:{%22lastcontent%22:%22desc%22},%22exclude%22:[33,52,69],%22exclude_type%22:[%22vBForum_PrivateMessage%22,%22vBForum_VisitorMessage%22,%22vBForum_Report%22,%22vBForum_Redirect%22]}

https://www.synthforum.nl/forum/alge...-je-nu-naar-ii

https://www.synthforum.nl/forum/alge...naar-ii/page25

Edit link verbeteren geeft zelfde resultaat. Waar het op neer komt die blauwe pijltjes zijn niet bruikbaar. Ga niet altijd naar laatste bericht. Nu naar deze topic ook niet ga er weg kom terug en test en nee kom niet bij laatst bericht. Ik zal eens al bij een kennis ben laten zien.
 
Laatst gewijzigd:
Kan de tab "recente berichten" niet worden hernoemd naar "nieuwste bericht boven" of iets dergelijks? Dan is in elk geval duidelijk wat je kunt verwachten.

Het kan, maar liever verwijder ik de hele tab. Ik heb Vb gevraagd op welke manier ik dit het beste kan doen.

Dat de openingspost bovenaan staat maakt het bovendien verwarrend, kan die niet weg?

Nee, dat gaat helaas niet zonder in template editing. vBulletin dacht dat het handig zou zijn om op het forum de "Stream" te introduceren. In een stream vind je snel alle info die voor jou relevant zou zijn. Denk aan nieuwe posts in je abonnementen of aan PB's. De tab recente berichten een voortborduursel op dit fenomeen. Dat eerste bericht moet dan blijven staan om context te geven. Hoe dan ook, ik vind die hele tab nogal verwarrend en ben van mening dat deze weinig tot niets toevoegt.

Een andere oplossing is wellicht om die zin te vervangen "Roonan heeft het volgende bericht aangemaakt: Forum is zeer traag" want bij mij ontstond de indruk dat terwijl ik dit bericht typte, Roonan net ook iets had gepost.

Heel begrijpelijk. Ik heb net even zitten zoeken op welke plek in het forum deze phrase nog meer wordt gebruikt, maar kan het zo snel niet vinden. Ik pas hem wel aan. En mocht het conflicteren op een andere plek, dan verzin ik wel iets anders :).
 
Die blauwe pijltjes doen niet wat ze horen te doen,. Je gaat nooit naar laatste post.

Welke browser gebruik je en op welk device?

Maar als je klikt op onderwerp dan ga je wel naar laatste post.

Dat is zeker niet de bedoeling. Als je op de topictiel klikt, hoor je naar het begin van de discussie te gaan.


Dat winkel voor deur verhaal is ook best grappig. Via google kom je ook niet zo gemakkijk op SF al die linkjes doen het niet.

Die linkjes verwijzen naar locaties die niet meer bestaan. Een paar weken na de upgrade is de mappenstructuur van de database gewijzigd. De oude linkjes verwijzen nog naar de oude mappenstructuur. Datzelfde geldt voor alle interne links die je terugvindt in de post hier op het forum zelf. Dat l;aatste probleem zullen we binnenkort aanpakken. Dat eerste probleem zou met de tijd vanzelf opgelost moeten worden als Google alle pagina's op het forum opnieuw heeft geïndexeerd. Maar liever dienen we een actief verzoek in bij Google voor herindexatie.

Als in de zoekbalk Roland JX-3p invul vind die niets.

Dat is een bekend probleem en wordt veroorzaakt door het feit de forumsoftware alleen woorden indexeert die minimaal 3 karakters hebben. Hier gaat nog naar gekeken worden.

Als in google "synthforum Roland JX-3p" doe en krijg linkjes dan ga je naar de voordeur van het nieuws.

Google vindt die berichten inderdaad wel omdat daar niet dezelfde beperking geldt van de minimaal 3 karakters. Dat je wordt doorgeleid naar de FP van het forum klopt ook. Dat is een bewuste keuze. De link die Google biedt, is in dat geval een oude link en zoals gezegd, werkt die niet meer door de nieuwe mappenstructuur. We hebben ervoor gekozen om alle dode links te verwijzen naar de FP van het forum zodat bezoekers geen 404 melding krijgen.
 
Zozo dat is een hoop replay. Als ik bij deze link hier onder ben en dan rechts die twee blauwe pijltjes. Als ik bijvoorbeeld deze topic open en dan gaat het goed. Maar de link er onder met dat onderwerp. Als op met die twee pijltjes druk dan kom ik bij link 3

https://www.synthforum.nl/search?searchJSON={%22last%22:{%22from%22:%22lastDay%22},%22view%22:%22topic%22,%22starter_only%22:%201,%22sort%22:{%22lastcontent%22:%22desc%22},%22exclude%22:[33,52,69],%22exclude_type%22:[%22vBForum_PrivateMessage%22,%22vBForum_VisitorMessage%22,%22vBForum_Report%22,%22vBForum_Redirect%22]}

https://www.synthforum.nl/forum/alge...-je-nu-naar-ii

https://www.synthforum.nl/forum/alge...naar-ii/page25

Edit link verbeteren geeft zelfde resultaat. Waar het op neer komt die blauwe pijltjes zijn niet bruikbaar. Ga niet altijd naar laatste bericht. Nu naar deze topic ook niet ga er weg kom terug en test en nee kom niet bij laatst bericht. Ik zal eens al bij een kennis ben laten zien.

Deze pijltjes brengen je naar het eerste ongelezen bericht in een discussie:
Click image for larger version  Name:	Eerste ongelezen bericht.png Views:	1 Size:	321 Bytes ID:	3649543


Dus die laatste knop werkt niet voor jou? Als je de dubbele pijltjes naar rechts gebruikt, kom je niet bij het laatste bericht van de discussie? Wat gebeurt er dan wel als je daarop klikt?

EDIT: die pijltjes naar rechts worden ook gebruikt in quotes. Als je er in een quote op klikt, ga je niet naar het laatste bericht in een discussie, maar naar de oorspronkelijke post die wordt gebruikt in de quote.
 

Attachments

  • Eerste ongelezen bericht.png
    Eerste ongelezen bericht.png
    321 bytes · Bekeken: 117
Pijltje naar beneden was me nooit opgevallen.
Mij ook niet... :stupiden ik zie nu dat Dr van Lansberg ze specifiek noemt. Ze werken prima, net als de pijltjes naar rechts. :okdan:

Wel vind ik ze allebei erg klein, op een tablet klik je snel verkeerd. Op een telefoon gaat het helemaal niet, en moet je eerst inzoomen voor je het icoontje überhaupt kunt raken. Inzoomen zou niet meer nodig moeten zijn bij responsive design.

Het kan, maar liever verwijder ik de hele tab. Ik heb Vb gevraagd op welke manier ik dit het beste kan doen.
Helemaal mee eens. De andere tab wordt dan ook overbodig. Misschien kun je die widget uitzetten, en anders kun je hem verbergen in css:
Code:
.widget-tabs-nav{display:none}
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top