Onduidelijkheden nieuwe marktplaats

In begin was ik helemaal verloren met de update van het forum maar nu ik het gewoon ben is het fantastisch.

Wat marktplaats sectie betreft kan het niet beter,dat vervelend schoppen is weg,nu is er tenminste een goed overzicht en eindelijk de mogelijkheid om te reageren wat ook automatisch voor een schop zorgt,handiger kan niet!

Als iets niet verkoopt is dat enkel omdat de tijden slechter gaan en teveel nieuw betaalbaar troep uitkomt, als de prijs en het item zelf aangenaam genoeg is verkoopt het zonder probleem.

Als een potentiele koper echt wel interesse heeft in een item moet je er niet aan twijfelen dat die dat toch in het oog houdt,maakt niet uit of de draad helemaal omhoog staat of 2 pagina's verder.
 
Is dit geen oplossing om standaard te zetten? "datum - laatste reactie"
Inderdaad, het kan ook manueel maar als ik m'n browser afsluit worden alle cookies gewist dus... geen optie op die manier.

Je kunt uiteraard ook gewoon de sortering op "Laatste reactie" zetten. :D

Of heb ik iets gemist hier? ...

Cheers,
Exo. :mega:
 
Het zou fijn zijn als reacties door bezoekers onder verkoop advertenties uit gezet kan worden. Net als hoe het voorheen was. Om eindeloze verkoop discussies hiermee te vermijden.

Hoe voorkom ik dat leden in mijn advertentie reageren?

Je kunt in de marktplaats je eigen advertentie zelf sluiten. Na het plaatsen van je advertentie kun je via de edit optie rechtsbovenin het tesktveld via het tandwiel de advertentie sluiten. Als je op een later moment iets wilt toevoegen, kun je hem op dezelfde manier weer openen. Het sluiten van een advertentie is dus niet hetzelfde als het laten archiveren van een advertentie. Als je je advertentie wilt laten archiveren, post dan een :slotje:

https://www.synthforum.nl/help#marktplaats/marktplaats_advertenties
 
Hoe voorkom ik dat leden in mijn advertentie reageren?

Je kunt in de marktplaats je eigen advertentie zelf sluiten. Na het plaatsen van je advertentie kun je via de edit optie rechtsbovenin het tesktveld via het tandwiel de advertentie sluiten. Als je op een later moment iets wilt toevoegen, kun je hem op dezelfde manier weer openen. Het sluiten van een advertentie is dus niet hetzelfde als het laten archiveren van een advertentie. Als je je advertentie wilt laten archiveren, post dan een :slotje:

https://www.synthforum.nl/help#markt...s_advertenties

deze optie is trouwens niet beschikbaar in "MP - Vraag"...
 
deze optie is trouwens niet beschikbaar in "MP - Vraag"...
Dat klopt, ook niet in andere subforums trouwens. Bij de "vraag"-sectie is het handig dat mensen je eventueel ook tips kunnen geven waar je dat wat je zoekt eventueel kan vinden.
 
Voor mij werkt het MP gegeven van Synthforum ook niet meer sinds de update.
Er komt amper reactie op wat ik te koop heb staan.

Dat kan te maken hebben met minder goeie economische tijden idd.
Maar ook weer niet, want uiteindelijk raakt mijn gear toch verkocht via andere internationale kanalen.

Ik heb het gevoel dat mijn aanbiedingen gewoon verdwijnen in de massa eens ze een paar dagen online staan.

Samen met de teloorgang van de eens zo fantastische 2dehands.be hier in België is het een moeilijke tijd voor tweedehandse spullen.

Wel merk ik dat de nieuwe SF beter en beter wordt over tijd.
Kudos dus aan het team hier.
 
Als iets niet verkoopt is dat enkel omdat de tijden slechter gaan en teveel nieuw betaalbaar troep uitkomt, als de prijs en het item zelf aangenaam genoeg is verkoopt het zonder probleem.

Klopt, maar dus niet meer via SF sinds de update. De dingen die ik op SF plaats zet ik ook op marktplaats.nl en daar raak ik het meestal snel kwijt ondanks de scammers en koopjesjagers die het zo'n onaangename site maken. Vroeger was dat toch echt andersom.
 
Zet de zoekertjes gewoon bij de nieuwe berichten/berichten van vandaag en zie wat het geeft. Zo krijg je ook meteen het gevoel dat er meer topics worden aangemaakt..
 
Korg.png


"Na het plaatsen van je advertentie kun je via de edit optie rechts bovenin het tekstveld via het tandwiel de advertentie sluiten."

Ik zou graag horen precies waar die "edit optie rechts bovenin het tekstveld via het tandwiel" te vinden is. Dank!
 
Ik zou graag horen precies waar die "edit optie rechts bovenin het tekstveld via het tandwiel" te vinden is.

Terechte vraag Conso. Voor vintage leden stond deze optie nog uit. De uitlegt van VB is dat leden van een additionele usergroup (zoals Vintage) de ruimste rechten hebben wanneer twee settings met elkaar conflicteren. Voor de basisgroep Geregistreerde Leden staat de optie aan en dat had volgens die uitleg voldoende moeten zijn.

Ik heb hem nu ook voor Vintage Leden aangezet. Zie je nu wel het tandwiel?
 
Nee, nog altijd geen tandwieltje te zien.
 
Het was even zoeken, maar ik denk dat ik het heb gevonden. Het probleem wordt volgens mij veroorzaakt door een foutieve setting in de display modus van je threads. Vanuit de oude software is er een instelling meegenomen die in de nieuwe niet langer bestaat. Zie deze post.

Ik heb je settings nu aangepast en ik vermoed dat het daarmee is verholpen.
 
Klopt, maar dus niet meer via SF sinds de update. De dingen die ik op SF plaats zet ik ook op marktplaats.nl en daar raak ik het meestal snel kwijt ondanks de scammers en koopjesjagers die het zo'n onaangename site maken. Vroeger was dat toch echt andersom.

Dat heeft niets te maken met de update maar met een breeder publiek die eerder Marktplaats bezoekt ipv Synthforum.

Voor mij werkt het MP gegeven van Synthforum ook niet meer sinds de update.
Er komt amper reactie op wat ik te koop heb staan.

Je prijzen zijn te duur,of,ik zal het anders zeggen te duur voor BE/NL,maar zelfs internationaal verkoopt het minder vlot aan de 'huidige martprijzen'

Als je voet bij stuk houd reken dan op veel gedult ,tot zelfs 1jaar+,de 'juiste' koper moet op je advertentie vallen en dan lukt het wel.
 
Laatst gewijzigd:
Het was even zoeken, maar ik denk dat ik het heb gevonden. Het probleem wordt volgens mij veroorzaakt door een foutieve setting in de display modus van je threads. Vanuit de oude software is er een instelling meegenomen die in de nieuwe niet langer bestaat. Zie deze post.

Ik heb je settings nu aangepast en ik vermoed dat het daarmee is verholpen.

Dank voor de moeite die je gedaan om e.e.a. duidelijk te krijgen.

Ik zie dat je bij mij de settings zo hebt veranderd dat ik nu bij het aanklikken van een thread weer bij een chronologische volgorde van posts uitkom i.p.v. bij de meest recente posts onder de openingspost zoals ik het ingesteld had. Ik wil bij threads die ik volg niet steeds opnieuw eerst door 43 oude pagina's hoeven te schuiven om uiteindelijk bij de laatste nieuwe post uit te komen.

Wanneer je ervoor kiest om de meest recente berichten bovenaan in een thread te zien, dat zijn de in de thread geplaatste foto's niet zichtbaar omdat 'ervan wordt uitgegaan dat de inhoud van de rest van de thread bekend is'. Die aanname is volkomen onzinnig en helemaal nergens op gebaseerd. Ik neem dat dit een VBulletin ding is, en hopelijk geen keuze die hier gemaakt is.

En nu is dan ook duidelijk dat je bij kiezen voor die 'meest recente berichten bovenaan in een thread' ook niet zelf een slot ter voorkoming van Harry reacties in je verkoopthreads kunt plaatsen. Ook volkomen logisch. Not.
 
Ik zie dat je bij mij de settings zo hebt veranderd dat ik nu bij het aanklikken van een thread weer bij een chronologische volgorde van posts uitkom i.p.v. bij de meest recente posts onder de openingspost zoals ik het ingesteld had.

Dat klopt.

Ik wil bij threads die ik volg niet steeds opnieuw eerst door 43 oude pagina's hoeven te schuiven om uiteindelijk bij de laatste nieuwe post uit te komen.

Dat hoeft ook niet als je gebruik maakt van de dubbele pijltjes die voor de thread titel staan (in het forum overzicht en bij zoekresultaten). Die pijltjes brengen je naar het eerste ongelezen bericht in die thread. Je dient dat uiteraard wel ingelogd te zijn.

Die aanname is volkomen onzinnig en helemaal nergens op gebaseerd. Ik neem dat dit een VBulletin ding is, en hopelijk geen keuze die hier gemaakt is.

Het is inderdaad een keuze van VB. Of het volkomen onzinnig is, weet ik niet. Maar ik snap je punt.

Ook volkomen logisch. Not.

De zogenaamde stream mode kan ook in andere delen van het forum worden toegepast, bijvoorbeeld in een zgn activity stream. In een dergelijk overzicht is het wel logisch dat je niet kunt editten. In een thread is dat inderdaad minder logisch.
 
Het valt mij op dat er de laatste dagen een stortvloed van spam is op Facebook vanuit de mp sectie van het forum. Is dit een nieuwe optie of gaat alles per direct op Facebook?
 
Back
Top