Veel crashes op mobiel

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Het valt me op dat nieuwe site veel crasht op mobiel. In de zin dat de synthforumtab spontaan verdwijnt omdat diens beveiligde stukje geheugen spaak loopt. Javascriptbloat? Er lijkt namelijk nog een hoop te gebeuren na het sec laden van de data.
 
Tja, een dino van 2 jaar oud met 1 GB intern en prehistorische quadcore zou natuurlijk ook geen site met gemiddeld 4KB aan tekst per pagina aan moeten kunnen. Die scriptkiddies van websoftware testen enkelnog op Chrome en Galaxy 9. Internet Explorer, wat is dat?
 
Vaak als ik mijn iPhone SE uit mijn zak haal en een bestaand tabje met SF open, krijg ik dit in beeld.

SF_IMG_0198.png


En na OK komt dan dit.

SF_IMG_0199.png


Blijkbaar had ik al iets ingetypt, maar klikken op "Terugzetten" levert niks op. Soms komt het error-veld nogmaals in beeld, ik weet niet precies wat er misgaat.
 
iPhone 7 met safari gaat prima. BEHALVE waar je tekst kan typen om te reageren.

Nu gaat het wel goed maar bij vorige reactie viel er tekst rechts van het scherm af. Is welk kut als je je reply wil terug lezen.

Vreemd dat het nu wel goed gaat trouwens. Nu kan ik noet roepen: maak dat!!!!

Zal erop letten bij nieuwe replies. En dan reporten als het vaker gebeurt.

Ps denk dat het komt omdat een reply quote met YouTube link erin?
 
Er is een reden waarom die Windows phones nooit zijn aangeslagen :D
De reden is niet de slechte werking, is nog altijd het beste mobiele OS, maar het feit dat MS er zelf geen zin meer in had.

Maar goed, ik zie wel een WWW dat behoorlijk van het padje aan het geraken is (met name door jQuery/AJAX) en ons steeds meer in de handen van de grote graaiers drijft. Neem facebook, draait briljant in de mbasic.facebook.com versie op maakt niet uit welke telefoondino (van kaliber Nokia N95!). Met 5 miljard gebruikers is het prima te doen om legacy support te bieden (ook op een iPhone 8+ kan ik mbasic.facebook.com aanraden). Heb heimwee aan de paar scheve pixels in de IE 6 tijd. Nu lijkt geen enkele site nog instaat om cross-device goed te draaien. Alleen dus de grote jongens met vaak behoorlijk lelijke sites doen het aardig over alle apparaten. Dus wordt het een lastige keuze: hier klungelen met slechte mobiele layout, crashes, of steeds de desktop aanzwengelen, of maar naar een brak georganiseerde (platte tijdlijn) facebook groep gaan....
 
Het valt me op dat nieuwe site veel crasht op mobiel. In de zin dat de synthforumtab spontaan verdwijnt omdat diens beveiligde stukje geheugen spaak loopt. Javascriptbloat? Er lijkt namelijk nog een hoop te gebeuren na het sec laden van de data.

Welk mobiel OS en welke browser gebruik je dan? Ik zie een hint richting Windows Mobile. Is daar geen chrome voor te downloaden dan?
 
Nee geen Chrome, maar ook al zou dat er zijn, Google is evil, dus ik leef zoveel mogelijk Google vrij, op wat Synthmania-youtube na. Gelukkig kun je buiten Youtube prima zonder alles van Google (ik moet heel soms webmasters van de onzin van Recaptcha overtuigen, beetje Google dat soms in de weg zit).

Of een fatsoenlijke telefoon kopen :)

Dat zou ik ook tegen mezelf zeggen, ware het niet dat een forum zowat het laagste van het laagste is qua bandbreedte-nood, dus er zit toch ook echt wat rommel aan de SF kant van het verhaal.
Maar ik blijf gewoon bij de desktop. Beter ook niet de hele dag door afleiding van synths.
 
Voorlopig op mijn bejaarde iPhone4 nog geen problemen geconstateerd. Wat mij ook wel weer meevalt.. :-)
Behalve dan dat er weinig op het scherm overblijft, zodra het 'toetsenbord' verschijnt.

:biertje:
 
Dat is inderdaad ook een probleem: de typvakken zijn overal veel te klein, op desktop zijn ze al mini, op mobiel zijn ze helemaal pico.
 
Back
Top