Zoeken in marktplaats

Rechtsboven bij Zoekveld pijltje naar beneden klikken en "uitgebreid zoeken" kiezen.
Dan voer je gewoon je zoekterm in en (net zoals bij het oude forum) kies je bij "Bronnen" het subforum "Te koop/ruil aangeboden".

Helpt dat?
 
Of je gebruikt de zoekfuctie als je al in de marktplaats zit en je kiest ervoor om alleen in dat forum te zoeken. Werkt ook via die drop down functie. Hoef je alleen maar een vinkje te zetten.
 
ja, maar soms zoek ik iets terug van een tijdje geleden en dan is de advertentie weg ?
Er waren een paar 'Hades' synths te koop, en die komen nu niet meer boven water met zoeken naar 'Hades'

Resultaten: 0 resultaten in 0,0254 seconden. --te koop/ruil-- hades


ik lees ook wel eens iets over een archief, heeft het mss daar mee te maken ?
 
ja, maar soms zoek ik iets terug van een tijdje geleden en dan is de advertentie weg ?
Er waren een paar 'Hades' synths te koop, en die komen nu niet meer boven water met zoeken naar 'Hades'

Resultaten: 0 resultaten in 0,0254 seconden. --te koop/ruil-- hades


ik lees ook wel eens iets over een archief, heeft het mss daar mee te maken ?

Klopt, advertenties waar een slotje voor is aangevraagd of advertenties die langer dan 3 maanden open staan zonder reactie worden naar het archief verplaatst ter naslag.
 
ok, vind ik niet handig,

aha ik kan dus in twee draden tegelijk zoeken : 'archief' en 'te koop'
 
Laatst gewijzigd:
Zoeken is sowieso minder geworden. Gewoon laatste post eerst zou handig zijn. Zo was het vroeger ook en is logisch. Nu krijg je eerst de post uit 2013 te zien en moet je volgorde veranderen.

Ook dat je nu 4 pagina’s zoals nieuws, trending en Mp moet selecteren is irritant. Klik je op een trending topic en wil je weer terug sta je weer op nieuws.

Althans mobiel dan.
 
ok, vind ik niet handig,

aha ik kan dus in twee draden tegelijk zoeken : 'archief' en 'te koop'

In het marktplaats archief staan alleen inactieve advertenties. Dit zijn dus oude advertenties die alleen gebruikt kunnen worden als naslagwerk. De producten in deze advertenties zijn niet meer te koop. Dus ik vraag me af of het zin heeft om hier te zoeken als op zoek bent naar gear.

Het archief is actief sinds 22 mei 2016 en vanaf die datum is het gebruik opgenomen in de richtlijnen. De aankondiging is hier te lezen.
 
Laatst gewijzigd:
Zoeken is sowieso minder geworden. Gewoon laatste post eerst zou handig zijn. Zo was het vroeger ook en is logisch. Nu krijg je eerst de post uit 2013 te zien en moet je volgorde veranderen.

Ook dat je nu 4 pagina’s zoals nieuws, trending en Mp moet selecteren is irritant. Klik je op een trending topic en wil je weer terug sta je weer op nieuws.

Althans mobiel dan.

Als ik zoek via de zoekoptie rechtsbovenin, zie ik het resultaat gesorteerd op datum laatste post, aflopend.

De reden dat we de keuze hebben gemaakt om verschillende stukken informatie achter tabs te gooien is de serverload. Kort na de upgrade hebben we veel klachten gekregen over de snelheid van het forum. Die klachten werden voor een groot veroorzaakt door het opbouwen van de FP. Als je meerdere trending discussies wilt bekijiken, kun je er ook voor kiezen om eerst shift ingedrukt te houden en dat op de titel van de discussie te klikken. De discussie wordt daarmee in een nieuw venster geopend. In het andere venster blijft de FP dan gewoon open staan op Trending Topics.
 
sneaky !
archief is alleen voor inloggers

ik houd niet van inloggen dus ik sta in de mist te turen


p.s. MadR heeft gelijk
 
sneaky !
archief is alleen voor inloggers

Inderdaad. Zie mededeling van 31 januari van dit jaar.

ik houd niet van inloggen dus ik sta in de mist te turen

Je hoeft maar 1 keer in te loggen en een vinkje te zetten zodat je login wordt bewaard.

p.s. MadR heeft gelijk

De keuze voor ons was a. 1 keer extra klikken of b. een zeer trage FP waar elke gebruiker (lid of geen lid) mee te maken krijgt plus een hoge serverload.
 
Ok dank. Ik gebruik vooral mobiel. En als ik via menu dan zoek is het oplopend i.p.v. aflopend.

Als dat gefixt zou kunnen worden zou dat heel handig zijn.

Fp en dan openen in nieuw venster kan. Maar als je het goed programmeert dan moet je bij terug gaan gewoon trending laten zien.

Maar ik ben een zeikerd en ik weet hoe vervelend dit soort vragen zijn.

Wat ik altijd wel erg fijn vindt aan mobiel is als je naar de desktop versie kan gaan. En niet gedwongen wordt alleen de mobiele versie te gebruiken. Dan komt aflopend ook goed als ik je reactie lees.

Bij Discogs kan dat bijv. Die mobiele site van hun laat niet alles zien zonder extra uit te klappen en dat is als je snel effe wat wil opzoeken vrij irritant.

Zie maar wat jullie er mee doen. Ik kan mij wel aanpassen.
 
Hele late reply:
De reden dat we de keuze hebben gemaakt om verschillende stukken informatie achter tabs te gooien is de serverload. Kort na de upgrade hebben we veel klachten gekregen over de snelheid van het forum. Die klachten werden voor een groot veroorzaakt door het opbouwen van de FP.
Een andere oplossing hiervoor is caching. Ga eens kijken wat CloudFlare voor jullie kan doen - die beginnen al bij gratis :)

Wat een minder leuk resultaat is is dat de frontpage niet werkt. Er wordt niet teruggevallen naar een non-JS oplossing.

"Ja maar Yooz, wie gebruikt er nou geen Javascript?" Nou, zoekmachinecrawlers. Er staan dus maar een paar linkjes op de FP en da's jammer. De stukken die wel hard op de server uitgerenderd worden (gek genoeg) zijn die van "Wie is er op dit moment aanwezig" - iets wat eigenlijk veel en veel minder belangrijk is dan de lijst van topics, omdat daar meer geindexeerd op gaat worden m.i..

Nu worden alle tabs binnengetrokken via JS; zou het niet meer verkeer opleveren als je er 1tje (bijv. Marktplaats te koop) al gewoon door zou duwen? Het is niet alsof die zo vaak verandert als de lijst van recente topics.

Zelf vind ik het overigens jammer dat de MP nu juist minder gebruiksvriendelijk is geworden; een directe zoekbox op het subforum zou welkom zijn (en wellicht is dat gewoon per forumdeel ook aan te zetten?) en de "Alles bekijken"-knop op de voorpagina gewoon direct naar het forum sturen ipv de search zou ook nog wel eens wat CPU-load kunnen schelen.

Ik zou er gewoon even mee experimenteren :)
 
Dank voor je zinvolle feedback Yoozer. We maken inderdaad gebruik van CloudFlare. Omdat we nog steeds bezig zijn met het finetunen van het forum en regelmatig wijzigingen doorvoeren, moeten we ook regelmatig de cache legen om de resultaten van die wijzigingen te kunnen beoordelen. Dat helpt natuurlijk niet voor een snellere werking van het forum :).

Het stuk over de FP begrijp ik niet helemaal (maar ik ben dan ook alles behalve tech savvy). De vier tabs onder de slider worden gevuld met de draadjes uit de forums. Ze kunnen daar (in de forums) dan toch ook door de crawlers worden gevonden? Daarnaast is de structuur van VB5 ten opzichte van 3.x totaal gewijzigd. Omdat 5 met modules werkt, kunnen we de tabs alleen maar vullen met behulp van queries (zonder in de templates te gaan wroeten).

Als je je in een forum als Te Koop Aangeboden bevindt, kun je via het zoekvenster de optie kiezen om alleen in dat specifieke forum te zoeken. Zie drop down menu. Ik ben het wel met je eens dat het veel mooier zou zijn als je via de knop Alles Bekijken direct naar het forum gaat in plaats van naar een zoekresultaat. Deze staat nog op de lijst (zonder de garantie te willen geven dat dit gaat lukken overigens).
 
Back
Top