Image Lightbox

Stije

Lekker Huppelen!
Lid sinds
11 oktober 2006
Berichten
799
Locatie
In De Soep
Kunnen jullie de Image Lightbox functie aanzetten voor images die bij posts worden gedaan.

Super irritant dat ie nieuwe pagina opent met de images terwijl je makkelijk de lightbox aan kan zetten.

ok bedankt (:
 
Kunnen jullie de Image Lightbox functie aanzetten voor images die bij posts worden gedaan.

Super irritant dat ie nieuwe pagina opent met de images terwijl je makkelijk de lightbox aan kan zetten.

ok bedankt (:

Nee, dat kunnen wij niet. Deze bestaat namelijk niet op thread niveau. Ik ben het helemaal met je eens overigens.
 
Hmmmm ik zie dat het wel bij de "media" pagina in je profiel werkt. Dus daar is idd wel de lightbox functie, maar die werkt dus niet standaard bij Attachments (meer)?

Dat is raar want ik lees hier: https://www.vbulletin.com/docs/html/...ts_gen_options
Dat je bij Settings > Options > Message Attachment Options.

Use Image Lightbox (default: Yes, Click)
Whether or not to use an image lightbox, and the action that will display the lightbox.

Other choices are ‘No’; ‘Yes, Hover’; and ‘Yes, Click or Hover’.

Use the lightbox for quick display of attached image thumbnails rather than instantly loading the full size image on a new page.

Met andere woorden het kan dus wel?

Zo niet, kunnen jullie dan niet de css aanpassen zodat je de bestaande lightbox aanspreekt voor attachements? Er is een css_addition.css toch?

Ik weil best ff kijken voor jullie of dat te fixen valt.......PM?
 
Ondanks dat die optie op die pagina vermeld staat is deze niet te vinden in de daadwerkelijke forum instellingen. Waarom dat zo is kan ik ook niet verklaren....
 
raar...ff iets testen hier
 

Attachments

  • clip-art-lucky-luke-379917.jpg
    clip-art-lucky-luke-379917.jpg
    18,9 KB · Bekeken: 124
Ik zou het voor mobiel prettig vinden als bijlagen in nieuwe tabs werde geopend. Vaak is een lightbox erg irritant op een smartphone - 1 tik met de vinger er naast en hij sluit al.
 
Overigens bestaat er een optie om een zogenaamd content type te kiezen voordat je een post plaatst. Een van de beschikbare content types is Afbeelding. Na ruim een jaar is mij nog steeds niet duidelijk wat de toegevoegde waarde is van een dergelijke optie. de voordelen zijn me onduidelijk, de nadelen bestaan zeker. Zo kun je een afbeelding bij content type Afbeelding niet meer uit een post verwijderen. Hetzelfde geldt voor een link in content type Link. We zagen na de upgrade op de eerste dag al problemen met posts in de marktplaatst. Deze waren niet zichtbaar omdat er een content type aan de post hing die niet zichtbaar was in het marktplaats forum. Om die reden staat content type uit.

Na dit draadje gelezen te hebben, blijkt de optie voor het weergeven in een lightbox wel beschikbaar te zijn bij posts aan welke het content type Afbeelding hangt. Zie voorbeeld in deze post. Heel misschien gaan we een en ander in de toekomst aanzetten, als iedereen gewend is aan de nieuwe functionaliteiten en het aantal missers tot een minimum beperkt kan worden.
 

Attachments

  • photo123771.jpg
    photo123771.jpg
    96,4 KB · Bekeken: 127
  • photo123842.jpg
    photo123842.jpg
    69,4 KB · Bekeken: 127
  • photo123843.jpg
    photo123843.jpg
    76,1 KB · Bekeken: 129
Overigens bestaat er een optie om een zogenaamd content type te kiezen voordat je een post plaatst. Een van de beschikbare content types is Afbeelding. Na ruim een jaar is mij nog steeds niet duidelijk wat de toegevoegde waarde is van een dergelijke optie. de voordelen zijn me onduidelijk, de nadelen bestaan zeker. Zo kun je een afbeelding bij content type Afbeelding niet meer uit een post verwijderen. Hetzelfde geldt voor een link in content type Link. We zagen na de upgrade op de eerste dag al problemen met posts in de marktplaatst. Deze waren niet zichtbaar omdat er een content type aan de post hing die niet zichtbaar was in het marktplaats forum. Om die reden staat content type uit.

Na dit draadje gelezen te hebben, blijkt de optie voor het weergeven in een lightbox wel beschikbaar te zijn bij posts aan welke het content type Afbeelding hangt. Zie voorbeeld in deze post. Heel misschien gaan we een en ander in de toekomst aanzetten, als iedereen gewend is aan de nieuwe functionaliteiten en het aantal missers tot een minimum beperkt kan worden.

Da's een stuk handiger in ieder geval, houden zo.
Leuk huis heb je trouwens by the way. :)
 
Back
Top