Bericht geheel verwijderen mogelijk?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.038
Locatie
Apeldoorn
Net als bij de vorige versie kan ik niet een bericht geheel verwijderen.
Ik moet dan toch nog tenminste 3 letters intypen dus typ ik maar verwijderd in.
Is het mogelijk om een bericht echt helemaal te verwijderen?
 
Net als bij het vorige forum: nee
Je kunt wel altijd een bericht melden of een moderator benaderen met de vraag of een bericht verwijderd kan worden (geef dan even een reden of nog beter: bezint eer ge begint :))
 
In het kader van AVG zou het wel moeten kunnen, had gedacht dat deze glitch wel gerepareerd zou zijn in nieuwe versie. Ik vind het ook geen probleem als threads niet meer lekker lopen door wat missende posts.

Dat bezint eer ge begint is dus ook reinste onzin, en volstrekt terecht dat EU daar gehakt van heeft gemaakt. Je mag gewoon bezinnen in het leven, ook achteraf.
 
In den beginne schiep God den hemel en de aarde.De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.
"verwijderd"
"verwijderd"
"verwijderd"
"verwijderd"
bladzijde 1600
"en ze leefden nog lang en gelukkig"
.
 
In het kader van AVG zou het wel moeten kunnen, had gedacht dat deze glitch wel gerepareerd zou zijn in nieuwe versie. Ik vind het ook geen probleem als threads niet meer lekker lopen door wat missende posts.

Dat bezint eer ge begint is dus ook reinste onzin, en volstrekt terecht dat EU daar gehakt van heeft gemaakt. Je mag gewoon bezinnen in het leven, ook achteraf.

De AVG beschrijft meer procesmatige verplichtingen voor de dataverwerker dan de Wbp. Dat is het voornaamste verschil. Daarnaast hebben mensen twee (beperkte) aanvullende rechten verkregen die niet van toepassing zijn op Synthforum: dataportabiliteit en een uitbreiding van het recht op vergetelheid waar een organisatie persoonsgegeven heeft doorgegeven aan andere partijen. Daarnaast geef je als lid van Synthforum toestemming om je content te publiceren. Je hebt inderdaad het recht om die toestemming in te trekken. Dan volgt de vraag in hoeverre Synthforum een eigen gerechtvaardigd publicatiebelang heeft. In bijna alle gevallen is hiervan sprake omdat bij verwijdering van content, discussies onleesbaar zullen worden (zie post van Hilltree :)).

Maar goed, daar ging de vraag van TS en het antwoord van Acidfever niet over. De vraag was in hoeverre een lid ZELF zijn content kan verwijderen. Dat kan niet en dat hoeft niet te kunnen. Het zou wat gek worden als je het recht zou hebben om bij bijvoorbeeld een oud mobile provider of bij Google de database in te kunnen om je gegevens daar te verwijderen.
 
Dat leeg zijn van oude topics is volgens mij een non-issue. Een forum is geen blog of krant. Ik kan het vaak wel waarderen als er gewoon jaarlijkse schoonmaak op forum is van oude rommel.
En ook die halve hondekop die een post zelf wist.... Probeer het eens uit en kijk wat er gebeurt. Valt allemaal reuze mee denk ik. Ik ruim ook op andere fora vaak zelf oude posts op van een jaar of ouder, nooit iemand over horen piepen. De oude rommel wordt gewoon niet meer gelezen. Daarnaast gaat veel fora-activiteit naar Facebook, en daar is wissen zelfs heel normaal. Ik denk zelfs dat het een reden is dat mensen het discussieren liever op FB doen dan in fora.
 
Ik kan het vaak wel waarderen als er gewoon jaarlijkse schoonmaak op forum is van oude rommel.
En ook die halve hondekop die een post zelf wist.... Probeer het eens uit en kijk wat er gebeurt. Valt allemaal reuze mee denk ik. Ik ruim ook op andere fora vaak zelf oude posts op van een jaar of ouder, nooit iemand over horen piepen. De oude rommel wordt gewoon niet meer gelezen.

Voor een deel ben ik het met je eens maar wat verwijder je en wat laat je staan?
In ieder geval de topics die als naslagwerk of bron van kennis gezien worden moet je laten staan denk ik.
 
Maar goed, daar ging de vraag van TS en het antwoord van Acidfever niet over. De vraag was in hoeverre een lid ZELF zijn content kan verwijderen. Dat kan niet en dat hoeft niet te kunnen. Het zou wat gek worden als je het recht zou hebben om bij bijvoorbeeld een oud mobile provider of bij Google de database in te kunnen om je gegevens daar te verwijderen.

Misschien werd mijn vraag niet helemaal juist geïnterpreteerd?
Het ging er mij niet om dat ik allerlei oude berichten kan verwijderen.
Soms gebeurt het wel 'ns dat ik net een reaktie heb gegeven en dat ik daarna denk "ach, eigenlijk is m'n reaktie overbodig" of wat teveel offtopic en dan is het jammer dat ik niet m'n bericht kan verwijderen.
Tenminste; ik moet dan toch iets neerzetten zoals het woord verwijderd bijv.
Ik snap dat dit alleen maar kan binnen een heel kort tijdsbestek want anders geven mensen een reaktie op je bericht en verwijder je daarna je bericht waardoor het een onsamenhangend geheel wordt.
 
Misschien werd mijn vraag niet helemaal juist geïnterpreteerd?
Het ging er mij niet om dat ik allerlei oude berichten kan verwijderen.

Door blanka of door mij? Volgens mij snap ik precies wat je bedoelt. Mijn reply was een antwoord op de post van blanka.

Het ging er mij niet om dat ik allerlei oude berichten kan verwijderen.
Soms gebeurt het wel 'ns dat ik net een reaktie heb gegeven en dat ik daarna denk "ach, eigenlijk is m'n reaktie overbodig" of wat teveel offtopic en dan is het jammer dat ik niet m'n bericht kan verwijderen.
Tenminste; ik moet dan toch iets neerzetten zoals het woord verwijderd bijv.
Ik snap dat dit alleen maar kan binnen een heel kort tijdsbestek want anders geven mensen een reaktie op je bericht en verwijder je daarna je bericht waardoor het een onsamenhangend geheel wordt.

Als je eenmaal een post hebt geplaatst, kun je hem niet zelf verwijderen. Je hebt nog wel 15 minuten de tijd om de inhoud van je post te wijzigen. Dit is met name bedoeld voor bijvoorbeeld het corrigeren van spelfouten of het toevoegen van extra informatie. Een post verwijderen gaat hiermee niet lukken. Vandaar de opmerking van Acidfever "bezint eer ge begint" :).
 
En mocht je dan onverhoopt toch nog van mening zijn dat het bericht moet verdwijnen kan de "Melden" knop gebruikt worden om een moderator te verzoeken het bericht te verwijderen.
 
Back
Top