Maximale aantal losse advertenties?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mono-poly

Cheff Noodle
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
12.985
Wat is het maximale losse advertenties wat er geplaats mag worden?
Ik merkte dat er niet te veel los geplaatst mag worden?
Eigenlijk vind ik los duidelijker dan alles op 1 hoop maar ja.
En gooi aub niet meteen deze tread dicht.
 
/me steekt z'n natte vinger in de lucht.

'Yep, komkommer weer.'

Mono, ik denk dat als je het niet aan moderaties onderhevig maakt dat het allemaal best wel meevalt. En je post vaak genoeg om zo'n beetje te weten hoe er gemod zou kunnen gaan worden. (En niet boos worden aub)
 
Ik kijk zelf sneller naar een thread 'Diverse synths te koop' dan wanneer er meteen staat wat het is.
Bijvoorbeeld die akai sequencer die nu te koop staat, ik ga echt niet moeite doen om daar te klikken omdat het me niet interesseert. Sterker nog, als ik iets zoek, bijvoorbeeld een roland synth dan gebruik ik de zoekfunctie alleen op het 'te koop' forum. IMHO maakt het niet zoveel uit.

-C-
 
Fuse zo snel word ik niet boos op je hoor.
Ik ben gewoon benieuwd waar de grens ligt.
En ik vind het wel leuk om te lezen wat bv C738 zijnn ervaringen zijn.
 
Last edited by a moderator:
Ik denk dat het vooral niet gewaardeerd wordt als je meteen 5 losse threads start binnen een half uur. Als je iedere week 1 of 2 items te koop zet dan valt het toch wel mee?
 
Mij maakt het persoonlijk niets uit.

Ik vind wel dat het makkelijker is om je topic te kicken als er maar 1 item in wordt aangeboden.
Als je heel de tijd zo'n lijstje bijwerkt vind ik dat juist onoverzichtelijk. (space-robot heeft zo'n thread (kan hij ook niets aan doen natuurlijk))

Daarbij kan je aan de topicnaam gelijk al zien waar het om gaat in het geval van 1 item, dat vind ik ook wel handig.

Maar goed, het maakt me verder weinig uit.
 
er is geen vaste lijn, ik zal het probleempunt even uitleggen.

Meerdere artikelen in 1 thread -- Onoverzichtelijk, aan titel niet in 1 oogopslag dekkende lading te onttrekken


Voor alle artikelen een aparte thread -- Wel overzichtelijk in principe, maar, - Als een iemand heel veel artikelen in een keer aanbiedt wordt het hele marktplaats forum overspoeld met threads van 1 iemand. En diegenen die net een thread hebben geplaatst en in 1 klap van de voorpagina weggedrukt worden, vinden dat begrijpelijk niet leuk.
 
Misschien een debiel idee, maar als je nu eens in de verkoopthreads van de verkopers de nieuwste post boven laat staan in plaats van onder?
Ik neem aan dat synthforum op een PHP / MySQL combinatie draait?

Voorbeeldje gejat van een mysql tutorial site:
mysql> SELECT Page FROM search ORDER BY Page DESC;

Als je in de code zet dat ie bijvoorbeeld op postdatum of postid moet sorteren en dan wel DESC dan zou het moeten willen. Op die manier kun je je thread kicken met een actueel overzicht wat dan meteen bovenaan komt.

[edit]Het kan wel met de (sub) forums door &sortorder=desc toe te voegen aan de link in je adresbalk. Dit staat al als optie onderaan de (sub)forums met handige keuzevakjes.[/edit]

-C-
 
Zelf zou ik liever ieder "artikel" in een apart draadje zien. Bijgewerkte lijstjes vind ik, net als demian, erg onoverzichtelijk. En of iets op de eerste, tweede of weet ik het pagina staat is niet belangrijk toch? Zoek je iets specifieks heb je nog altijd de search... :koffie:
 
sorry guys maar ik ben absoluut geen voorstander van voor elk artikel een eigen draadje. dan ken je pagina 1 tm 3 gaan zitten bekijken wat de nieuwe advertenties zijn.

ook als jij iets te koop aanbied en daarna komt een persoon die 30 dingen te koop aanbied dan sta je gelijk ergens in het diepe en valt je advertentie niet meer op...dan gaan mensen nog meer schoppen.

ikzelf lees meestal alleen de eerste pagina van tekoop...om te zien wat er nieuw is, en titels pak je vaak wel op als er staat diverse synths te koop, dat wekt best wel nieuwsgierigheid.
 
Mono, waarom vind je het nou zo belangrijk dat er precieze regels voor zijn?
We kunnen op dit forum toch ook wel eens op een 'normale' manier (gezond verstand) iets regelen?

Ik ben gewoon benieuwd waar de grens ligt.

... vind ik een hele slappe.
Want dan wordt er als éérste meteen weer gemorreld aan de arbitrair vastgelegde grens.
Vervolgens moeten wij als moderators weer verdedigen van hoe & waarom.
Gemauw van "ja maar hij..." als we niet ingrijpen.
En als we wel ingrijpen dan zijn we weer een stelletje machtswellustigen.

Ik heb 1 uitgangspunt: het vaststellen van 'n precieze grens is niet mogelijk. Je hebt altijd uitzonderingen.
Het is in de wereld gewoon niet zo zwart/wit, en ik heb persoonlijk ook niet zin om de hele tijd scherprechter te moeten spelen, helemaal niet in m'n vrije tijd. Dat kan ik me eigenlijk van géén van de mods voorstellen.

En ik vind het wel leuk om te lezen wat bv C738 zijnn ervaringen zijn.

... dat vind ik een stuk realistischer.
Maar eigenlijk denk ik dat je niet eens hoeft te hóren van iedereen wat hij/zij prettig vindt;
denk gewoon zélf na, wat vind ik nou handig voor mijn 'klanten' om te lezen?
Gewoon jezelf (als aanbieder) even verplaatsen in de andere forum gebruikers.... simpel toch?
 
Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
ook als jij iets te koop aanbied en daarna komt een persoon die 30 dingen te koop aanbied dan sta je gelijk ergens in het diepe en valt je advertentie niet meer op...dan gaan mensen nog meer schoppen.

het gaat niet alleen om de verkopers, maar ook om de kopers, die willen toch gewoon in 1 keer kunnen zien waar het om gaat? en dat schoppen (maak ik mezelf ook schuldig aan, schaam ik me af en toe ook wel voor) gebeurt ook vaak omdat in 1 zo'n grote thread iets verandert.
laten we anders niet meer schoppen, iets verkocht is of de prijs flink verandert.
en als je alleen de 1ste bladzij kijkt, tja. dat is een keuze, doet ook niet iedereen toch?!
 
Tja stel je verkoopt 4 artikelen... dan kun je op verschillende manieren duidelijk maken wat je verkoopt

optie1- je opent 4 topics
optie2- je opent 1 topic met de titel: diversen te koop
optie3- je opent 1 topic met de titel: 909, ksrack, nl2, virus

Je maakt mij niet wijs dat er mensen zijn hier die bij optie 3 niet weten welke 4 synths ik bedoel. Beetje creativiteit van de bezoekers hier maakt dit hele 'probleem' opgelost lijkt me.
 
Hanz

Om eerlijk te zijn vind ook ik losse treads duidelijker dan een tread waar meerdere dingen in te koop staan.
Maar ik heb het balletje gewoon ff een duwtje gegeven.
 
Origineel geplaatst door omc
Tja stel je verkoopt 4 artikelen... dan kun je op verschillende manieren duidelijk maken wat je verkoopt

optie1- je opent 4 topics
optie2- je opent 1 topic met de titel: diversen te koop
optie3- je opent 1 topic met de titel: 909, ksrack, nl2, virus

Je maakt mij niet wijs dat er mensen zijn hier die bij optie 3 niet weten welke 4 synths ik bedoel. Beetje creativiteit van de bezoekers hier maakt dit hele 'probleem' opgelost lijkt me.

da's waar, optie 3 klinkt goed. voor 4 artikelen.
 
Ik vind persoonlijk trouwens verzamelthreads leuker... het 'snoepdoos' effect. :)
Of het handiger is, dat hangt helemaal af hoeveel spullen je in zo'n verzamelthread gooit en hoe je het bijhoudt.
Ik heb keurige verzamelthreads gezien met echt véél artikelen, gewoon melden wat verkocht is en wat er nog is tegen welke prijs.

Wat ik echt háát is het aanmaken van nieuwe verkoopthreads met onbelangrijke spullen die ook wel samen in een groepje kunnen. Ik heb het hier over 'randgevallen' als standaards, microfoons, kabels etc. etc.
Voor een mooie synth vind ik een 'eigen thread' natuurlijk minder erg.

Oh, en Leo, ik geloof er geen barst van dat jij je óóit bezwaard heb gevoeld om ook maar érgens tegenaan te schoppen.
Laat staan je eigen verkoopthreads. :D
 
Origineel geplaatst door C738
Misschien een debiel idee, maar als je nu eens in de verkoopthreads van de verkopers de nieuwste post boven laat staan in plaats van onder?
Ik neem aan dat synthforum op een PHP / MySQL combinatie draait?

Voorbeeldje gejat van een mysql tutorial site:
mysql> SELECT Page FROM search ORDER BY Page DESC;

Als je in de code zet dat ie bijvoorbeeld op postdatum of postid moet sorteren en dan wel DESC dan zou het moeten willen. Op die manier kun je je thread kicken met een actueel overzicht wat dan meteen bovenaan komt.

[edit]Het kan wel met de (sub) forums door &sortorder=desc toe te voegen aan de link in je adresbalk. Dit staat al als optie onderaan de (sub)forums met handige keuzevakjes.[/edit]

-C-

'k Hou dr niet van om mezelf te schoppen, maar is dit niet een optie?

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
'k Hou dr niet van om mezelf te schoppen, maar is dit niet een optie?

-C-
Bel me op, ik snap geen snars van je verhaal!

Als je op de voorpagina kijkt dan zie je dat schoppen daar geen zin heeft, want daar is de lijst gesorteerd op de datum van de eerste post. Bedoel je dat?

En over de hoeveelheid posts die iemand open mag hebben of moet hebben.. Je moet zelf een beetje aanvoelen dat dit een synthforum is en geen synthmarktplaats. Als je bijvoorbeeld 10 dingen te koop hebt en je gaat die dan om de 2 dagen tegelijk omhoog schoppen dan is het ronduit vervelend voor iedereen.

Schop je om de dag 1 van die tien omhoog dan maakt mij het geen reet uit. Net zoiets als synthetic.K, die verwelkomt 15 mensen achter elkaar en daardoor is het een hele lijst en dat maakt het vervelend. Als ie nu elke dag 1 persoon verwelkomt dan is er niets aan de hand, snappie?

Ik kan me niet voorstellen dat we voor een 5 tal personen nu een harde regel moeten maken en al helemaal niet dat daar over gediscusseerd moet worden of zelfs gestemd moet worden. Die 5 personen zijn allemaal kei slimme mensen en ze doen het steeds beter!

Mensen klagen over te veel regels, en vervolgens vragen andere mensen juist weer om regels. Der tussenin lijkt me het beste.
 
tja, en als iedereen nou 's wat vaker zijn portemonnee uitschudt bij een adverterend forumlid, dat scheelt ook weer schoppen hè...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top