Sample database

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zeker een goed idee, ik betwijfel alleen of dit wel mogelijk is ivm dataverbruik enzo.
Als dat geen probleem zou zijn dan mag het er wat mij betrefd zo snel mogelijk komen!:okdan:
 
Errug fijn idee dit !!

De webspace is imo wel binnen de perken te houden als er een limiet gesteld wordt. bv max 10 sec per synth ofzo.

:okdan:
 
enige punt eraan lijk me, is dat vrij weinig synths in 1 of 2 sounds representatief zijn via een sample ...

een virus kan je ook niet voor 1 gat vangen... net zo min een arp2600...
 
maar het idee is zowiezo niet slecht ;)
 
Origineel geplaatst door endonyx
enige punt eraan lijk me, is dat vrij weinig synths in 1 of 2 sounds representatief zijn via een sample ...

een virus kan je ook niet voor 1 gat vangen... net zo min een arp2600...

klopt.....

2 oplossingen:

1. 5 sec per patch, en dan meerdere patches per synth

2. toch maar 1 sample per synth -> dwingt de eigenaar van de synth er extra toe om de synth tot het uiterste te pushen
 
Of we moeten midi files met korte phrase previews maken voor verschillende stijlen die je dan zelf naar je machine met al dan niet gebruik van meerdere patches kunt tweaken. Maar dat er iig een basis voor vergelijking is.
 
goed idee....:okdan:

alleen lijkt het me moeilijk uitvoerbaar.....
en bovendien weet je dan nog niet hoe een synth 'in de mix' klinkt....
 
Of gewoon een duidelije en overzichtelijke linkpagina naar alle samples en eventueel een zoekfunctie, zodat iedereen zijn (of haar :)) samples op een eigen server kunnen zetten. Zo heb je bijna geen beperkingen meer, zolang je maar de link pagina up-to-date houdt.

De gebruikers kunnen dan zelf een soort form in vullen en een categorie kiezen waarbinnen het geluidje past, dus 'vintage' of 'bass' of zo iets dergelijks. Zo komt de link naar het geluidje automatisch in de database terecht en heb je in feite onbeperkte webspace.

Gr, Phontaq
 
Origineel geplaatst door dione
goed idee....:okdan:

alleen lijkt het me moeilijk uitvoerbaar.....
en bovendien weet je dan nog niet hoe een synth 'in de mix' klinkt....

Hoeft niet, je weet op de duur wel wat voor geluidskarakter je aanspreekt voor je muziekwerken in spè.
Kan je soms veel schelen in kopen en wederom verkopen van synths.

Ikzelf vind wel dat je zoiets pas "volledig" leert herkennen als je een beetje meer gevorderd begint te worden, althans bij mij was dat toch zo. En bij die tijd heb je al veel bakken kunnen beluisteren op het net zelf, omdat van bijna alles wel een demo van te vinden is.

MAAR:
Er kan dan ook nooit genoeg zijn, vooral dan van zo èèn heel grote verzamelsynthdemosite waar een pak variatie per synth staat te horen, zodat je echt hoort welk wat aankan is natuurlijk een natte droom voor de synth-adepten.

en dan niet direct:
Zoals sonicstate.com aangeeft in zijn klankmogelijkheden zo van; "die is niet zo goed voor de bass en Pads maar wel voor FX e.d."
Is wel een goede richting, maar wie zegt dat ik niet per ongeluk die bepaalde soort Bass of Pad juist zoek die uit een bepaalde bak komt dus.... Neutraliteit is een must in deze.

Maar als de ruimte ervoor is, prima idee ze! Ik kijk er alvast naar uit

:okdan:
 
Ik vind het een erg goed idee! :okdan: Misschien is het een idee om dan ook sysex dumps van de sounds van de synths er bij te zetten zodat je het niet alleen als brakke mp3 hoeft te beruiken of een wav voor in je sampler, maar dat gebruikers van synth ook sound kunnen uitwisselen. Sysex dumps zijn tenslotte maar heel klein.
 
Waarom dan niet over een andere boeg ??

Op Alfabetische volgorde apparatuur in een lijst opnemen en dat een apparaat dan een ''eigen'' thread/pagina krijgt met allemaal links naar info..
Heb namelijk me ooit helemaal de ("$# gezocht naar de manual van een Roland Alpha Juno 2 maar vond alleen maar manuals van de Alpha 2 (heb hem uiteraard wel gevonden ;) )
En zo geld dit ook voor editor's voor bepaalde synths en foto's gewoon dus een soort Dtabase/FAQ van Synths en andere MIDI apparatuur (GEEN DJ :D )
Maar snap het wel als dat niet binnen de mogelijkheden valt..
 
Misschien kunnen we de geluiden bij iedere review van een synth in het recentiegedeelte plaatsen?

Bv. iedere nieuwe review die geschreven wordt, moet door de auteur vergezeld gaan met 10 sec voor hem representatieve geluiden.

Per toeval heb ik zoiets gedaan voor m'n syrinx:

 
Zeer goed idee! En meteen ook wat space voorzien om onze tracks te posten!

Samples en Loops
Hard/ Softsynth patches ( vst, reason, etc )
Tracks

:okdan:
 
Origineel geplaatst door Catscan
Ja ok maar zoals ik al beschreef veel meer uitgebreider.
Per merk en type zou echt super zijn.....

Misschien een idee om het recentiegedeelte meer te organiseren, bv. per merk i.p.v. alfabetisch (ik weet wel dat het nu de facto wel min of meer per merk is, maar misschien toch echt zoals op vintagesynth.org)


Origineel geplaatst door Ikke

Zeer goed idee! En meteen ook wat space voorzien om onze tracks te posten!

Samples en Loops
Hard/ Softsynth patches ( vst, reason, etc )
Tracks

Ik denk dat die tracks waarschijnlijk een te grote belasting voor de webspace gaan opleveren en er zijn wel meerdere websites waar je dit gratis kan doen...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top