Sample database

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Ik heb naar aanleiding van mijn gister geopende topic met die 20 minuten freaken een ideetje...
Misschien is het al eens geopperd hoor...

Maar is het niet mogelijk en aardig om een soort database te maken met wat meer geluidsfragmenten dan bijvoorbeeld op vintagesynth.org?
Ik merk dat het voor iemand als ik, die nog weinig verstand heeft van synths erg moeilijk is om aan de hand van de theorie een keuze te maken, hoewel dit keer met de Mono/Poly een schot in de roos is...

Lijkt me ook een uitdaging voor de leden, om een geluidsfragment te maken waarbij je het onderste uit de kan haalt van een bepaalde synth...

Ik weet niet in hoeverre dit technisch mogelijk is... qua webspace enzo...
Maar ik dacht ik opper het idee, het kan denk ik echt iets toevoegen aan de site...

Dit is een ideetje van me... lijkt me erg leuk en dus iets toevoegen...
En dan wat langere en wellicht meer geluidsfragmenten gemaakt door Synthfreaks...

Wat jullie?
 
Goed idee en goed dat je het hier plaatst.
 
jah gaaf, ik wil wel even freaken met mijn synthjes :)
Efkes opnemen en insturen, lijkt me een fijn plan.

is daar wel webspace voor?
 
Leuk idee...effe mn Nova uitmelken hihi..

Maareeeh, dan liever iets van maximaal 0,5 Mb per mp3 ??
 
De kwaliteit hoeft niet heel erg hoog te zijn om een goed beeld van de synth te krijgen toch?

Ik heb 20 minuten op 64KB/s(Mono) in minder dan 10 MB gepropt...

Nou hoeft het ook niet 20 minuten te zijn...
Maar wel meer dan de op het net aanwezige korte samples...

Dus net ff stappie verder...

en dan wat meer, soort competitietje....

Want veel freaks houden van ander soort muziek, en dus krijg je gevarieerder beeld van wat een synth in de verschillende stijlen kan.... nu blijft het op het net meestal bij standaard geluidjes...

En ik vraag me af hoe het te realiseren is... of er voldoende webspace is... of het traffic het aankan...
En of het mooi en makkelijk in te bouwen is als forum onderdeel...
 
Origineel geplaatst door Bass
Leuk idee...effe mn Nova uitmelken hihi..

Nee he, geen Trance presets!!! :P


Maar ik vind het ook een goed idee. Nu nog verder invullen... :)
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Nee he, geen Trance presets!!! :P


:dubbel:

Hmm het mag bekend zijn dat ik trance verafschuw en met mn Nova heb ik echt wel weiirde sounds gemaakt...

Er zitten knoppen op namelijk :okdan:


( Waarom wordt een Nova eigenlijk geassocieerd met trens????? )
 
Dit vind ik een goed plan, We moeten met z'n allen ervoor waken dat we geluid laten horen en geen muziek. Dan omzeil je de diverse muzieksmaken.
 
Origineel geplaatst door Bass
:dubbel:

Hmm het mag bekend zijn dat ik trance verafschuw en met mn Nova heb ik echt wel weiirde sounds gemaakt...

Er zitten knoppen op namelijk :okdan:


( Waarom wordt een Nova eigenlijk geassocieerd met trens????? )

nee bass, geef maar toe, je maakt gewoon trance!

anyways, nogmaals de vraag of dit wel mogelijk is ivm sever ruimte?
 
Serverruimte is geloof ik nog wel genoeg aanwezig. Het gaat meer om bandbreedte en inbouwen in het forum...
Pim heeft trouwens een goed punt.
 
Origineel geplaatst door STicKX
nee bass, geef maar toe, je maakt gewoon trance!

:duivels: :frons: :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door Pim
Dit vind ik een goed plan, We moeten met z'n allen ervoor waken dat we geluid laten horen en geen muziek. Dan omzeil je de diverse muzieksmaken.

Ja precies...
Dus gewoon een stukje pielen met toetsen, knopjes en appergiator/sequencertje bijvoorbeeld...

Geluid laten horen...maar toch zal je zeg maar per stijl andere geluiden horen... en dat maakt het interessant en laat een compleet beeld zien/horen van de synth in kwestie...
 
Zijn er niet nog meer mensen die dit een goed idee vinden?

En hoe zit het met de techniek?
Valt dit te realiseren?

Qua opslagruimte, qua bandbreedte, qua forumaanpassing?

En moeten er nog bepaalde regels dan voor komen?


1 - Alleen synthgeluiden zonder beats e.d. voor een zo goed mogelijk beeld van het synthgeluid, muziekstijl onafhankelijk...

2 - Of juist in een soort nummer om te kijken hoe ze in de mix ligt...

Ik ben voor optie 1... geeft het beste de synth weer... en een goede mixer kan elke mix laten werken...:duivels:

wat jullie?
 
OK....

Maar ook :

- Zonder EQ/compressie en andere effecten buiten de synth om...
- 1 op 1 vanuit de synth zelf...

toch?
 
2 Bass

idd, gewoon puur het pure synthgeluid...

2 Blinx

ik denk dat er dan weer teveel muziek gemaakt gaat worden, en het gaat puur om het synthgeluid vind ik...


edit: muziek blijven we gewoon in het tracks-forum posten
 
Uitstekend idee: misschien toch als minimumregel stellen, om gewoon de geluiden ( en de interne effecten van de synth zelf)te demonstreren, zonder bijkoende externe effecten. Zo krijg je een beter idee van wat een bepaalde synth stand-alone biedt?

In elk geval, ik ben erg benieuwd bijvoorbeeld naar het geluid van een Jupiter4. Die JD800-demo ( in die andere thread) heeft mij in elk geval ongelooflijk verrast.


Take care

EF
 
het zou ook verstandig kunnen zijn er in het kort ff bij te vermelden welke 'ingredienten' zijn gebruikt/hoe ge-construct...
is mischien erg interesant voor diegene die bepaalde aspecten ongeveer zouden kunnen toepassen op hun eigen synth qua soundcreatie (aangezien niet iedereen de zelfde gear heeft nutuulk)...
 
Sample database

Is dat niet een idee om op het synthforum sounds te posten van verschillende app....
Een soort bibliotheek van sounds....lijkt me zeer handig.....
Bv ook toen ik die arp2600 sound plaatsten hadden nog veel mensen nog nooit een arp gehoord!

Dus stel je bent geintereseerd/nieuwsgierig in een bak maar je weet niet hoe hij klinkt kijk je bv op merk en type en whala! luisteren die sounds.......beetje net als vintage synth alleen met sounds...

Is dit cool idee of?



ps...dit is volgen mij al een keer eerder besproken?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Vergelijkbare discussies

Back
Top