Synthforum op mobiel niet "optimaal"

Best SF, neem bovenstaande weer terug.. weer slechte ervaring gehad, afgelopen vrijdag 2,5 a 3 uur zoet geweest met 1 advertentie!

SF liep vast meerdere keren, en de plaatjes werkten niet, moest resizen, werking van de thumbnails is mij een raadsel... telkens als je een TN tussen je tekst zet, komt er een bijlage bij e.d., behoorlijk onoverzichtelijk.

Nu zie ik via google, op een pc, de plaatjes wel.. maar niet op de mobiel (huawei p12 / android) , ook niet in Desktop mode.

Hoe kan dit ? heb de plaatjes moeten resizen, kostte me al veel tijd, en dan NOG werken ze niet.

Wat moet / kan ik nog meer doen, dat die plaatjes gewoon werken??

Verder als ik de MP link vanaf de voorpagina kies, kan ik niet direct een ad plaatsen.. nee dan dien ik helemaal via Forum, naar beneden te scrollen, eerst het mp te openen. En dáár kan het weer wel, vreemd.
 
Laatst gewijzigd:
Attachment toegevoegd, hoe het er bij mij uitziet.

Is het wellicht zo, dat als je eenmaal op "thumbnail" hebt gedrukt, dat al je bijlagen Thumbnails worden?? Kan bij andere ads weer wél bijlagen zien, echter, netals mn screenshot hier beneden.. dat zijn echter geen thumbnails maar simpele bijlage.

Vreemde is, in mijn advertentie, zie ik de héle bijlagen niet meer.. waar zijn die gebleven??

Snap er geen ruk van die vage bijlagen, dat is het denk ik.. dacht netjes plaatjes tussen de tekst, ziet er strak uit.. Helaas, vage icoontjes en de hele (fullsize) plaatsjes? foetsie
 

Attachments

  • image_129348.png
    image_129348.png
    89,9 KB · Bekeken: 140
Laatst gewijzigd:
SF liep vast meerdere keren

Dat staat los van het gebruik van je mobiele device.

en de plaatjes werkten niet, moest resizen

Je hoeft niet te resizen als je afbeeldingen op SF plaatst.

werking van de thumbnails is mij een raadsel

Ook dit gaat buiten de keuze van je device om. Toch een korte uitleg: Als je een afbeelding bij je post wilt plaatsen, kan dat op een aantal manieren.

1. kies een afbeelding vanaf je device/laptop
a. als thumbnail tonenl; kies niet voor insert. De afbeelding komt dan onder je post te staan. Leden kunnen erop klikken en de afbeelding wordt in een nieuw venster geopend. Na het uploaden van je afbeelding naar de server, hoef je hem niet in te voegen, dus klik dan niet op insert. Zie thumbnails onder deze post in het venster "bijgevoegde bestanden".
b. voeg de afbeelding in op een plek in je post zelf door na het uploaden van je afbeelding naar de server te kiezen voor Small, Medium, Large of Fullsize. Je ziet de afbeelding direct verschijnen in de post die je ana het schrijven bent. Direct onder deze regel zie je een voorbeeld van een afbeelding die op deze manier is ingevoegd:

Click image for larger version  Name:	IMG_3448.JPG Views:	1 Size:	139,2 KB ID:	3687191


c. Voeg de afbeelding als thumbnail in op een plek die je zelf kiest. Hetzelfde dus als optie b, maar dan alleen de thumbnail.

Click image for larger version  Name:	IMG_3619.JPG Views:	1 Size:	75,6 KB ID:	3687193

2. kies een link naar een afbeelding die ergens online staat via Upload from url. Ook hier verschijnen de opties a, b en c. Als ik optie b kies, ziet het er zo uit:

Click image for larger version  Name:	IMG_5878_1024x1024.JPG?v=1519943210.jpg Views:	1 Size:	60,4 KB ID:	3687194



Samenvattend: als je allee een thumbnail wilt zien, kies je alleen voor Bijlagen uploaden. Alle uploads verschijnen dan als thmbnail onder je post (met de eerste thumbnail in een groter formaat). Wil je afbeelding invoegen tussen je tekst, kies dan na het uploaden voor Insert. Zet dan wel eerst de cursor op de juiste plek in je tekst.
 

Attachments

  • IMG_3455.JPG
    IMG_3455.JPG
    138,3 KB · Bekeken: 144
  • IMG_3458.jpg
    IMG_3458.jpg
    55,8 KB · Bekeken: 141
Laatst gewijzigd:
Verder als ik de MP link vanaf de voorpagina kies, kan ik niet direct een ad plaatsen.. nee dan dien ik helemaal via Forum, naar beneden te scrollen, eerst het mp te openen. En dáár kan het weer wel, vreemd.

Ook dit gaat buiten de keuze van je device om en hoort hier dus niet thuis. Daarnaast heb ik hier al eerder reacties aan gewijd. De navigatietabs naar de MP (die dus niet alleen op de FP staan) laten je een zoekresultaat zien. Je zit dus niet in het MP forum te kijken, maar in een zoekresultaat. Er staat niet voor niets in grote letter boven "Let op: Je ziet hier alleen de 25 meest recente aanbiedingen. Voor een compleet overzicht klik je hier."

Het zijn quick links. Zoals bij elke post die je wilt plaatsen, zul je eerst naar het forum moeten navigeren waar je de post wilt plaatsen.
 
Back
Top