Synthforum op mobiel niet "optimaal"

Sander02

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 mei 2002
Berichten
5.101
Locatie
Hellevoetsluis
Beste SF team,

allereerst de beste wensen voor 2018!

Zou graag willen weten of Synthforum in de toekomst een wat betere ervaring krijgt qua gebruik op een smartphone.
Bij mij werkt bijv. de zoekfunctie niet, als ik erop klik verschijnt voor 1 sec het venster, daarna verdwijnt die weer. Als ik echter "open in nieuw tablad" kies voor "zoeken", dan werkt het wel. Vervelende maar wel werkbare workaround.

Verder zijn de letters t.o.v. de plaatjes miniscuul, ik vraag me af waarom de text (ook op desktop) zover naar de marges wordt gedrukt door plaatjes.
 
Bij dergelijke bug-reports is het wel handig als je wat info geeft over je telefoon/browser, etc.
 
Ik heb hier ook al eens iets over gemeld. Volgens mij is dit een probleem dat bij de meeste mobiele browsers optreedt. Als je op de textbox in het zoekvenster klikt zorgt dit bij mobiele apparaten namelijk dat je on-screen toetsenbord opent, wat je browser scherm resized, wat er weer voor zorgt dat het zoekvenster sluit.

Een mooie work-around voor nu is op mobiele apparaten altijd geavanceerd zoeken te gebruiken. Mij was verteld dat dit opgelost ging worden als het forum naar een nieuwe versie van de forumsoftware geupgrade ging worden. Lijkt me ook zonde om moeite te steken in het oude forum.
 
Zou graag willen weten of Synthforum in de toekomst een wat betere ervaring krijgt qua gebruik op een smartphone.
Het enige wat er nog nodig is is een upgrade van vBulletin/vbAdvanced. Deze zitten nu nog op een redelijke antieke versie.

Zie ook https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=205378

Verder zijn de letters t.o.v. de plaatjes miniscuul, ik vraag me af waarom de text (ook op desktop) zover naar de marges wordt gedrukt door plaatjes.

Een vBulletin-forum heeft out of the box een bepaalde stijl. Je kunt "skins" en "themes" kopen of downloaden die alle CSS en afbeeldingen vervangen.

Het thema wat er op SF zit is (als ik het goed herinner) al een kleine 10 jaar oud en gemaakt voor een tijd dat 1024 x 768 nog hip was. Zie https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=87950

Ik heb al eens eerder voorgesteld de knoppen te vervangen door grotere en leesbare exemplaren, maar het probleem is dan als je een upgrade van het theme krijgt, alles weer overschreven wordt. Ook zijn er wat meer knoppen dan wat ik toen in elkaar heb gedraaid met Photoshop, en dat was de reden dat het nooit is opgepikt.

De belofte naar een upgrade is al een tijd geleden gemaakt, maar het ontbreekt voorzover ik weet aan een developer die 't kan en die het aandurft. Uiteindelijk wil je niet dat er 15 jaar aan posts verloren gaat.
 
sorry voor de late reactie.. ik heb het op een huawei p9 of p8, met android.. gwoon laatste versie van android

met verschillende browsers
 
Hier ook big wat mobiele bugs op Windows Phone:
Knopjes om topic te quoten /editten/ reporten zijn veel te klein.
Als je op edit klikt staat in het tekstinvoerveld enkel je voettekst, niet het bericht.
Je kunt wel edit ingedrukt houden en openen in nieuwe tab, maar in een nieuwe tab moet je opnieuw inloggen. Lijkt of IE mobiel zijn tabs sandboxt.
 
En bijgevoegde afbeeldingen kun je enkel in nieuwe tab bekijken, niet in "lightboxmode" zoals normaal.
 
De belofte naar een upgrade is al een tijd geleden gemaakt, maar het ontbreekt voorzover ik weet aan een developer die 't kan en die het aandurft. Uiteindelijk wil je niet dat er 15 jaar aan posts verloren gaat.

Dat zou ik wel triest vinden. Dit is toch wel te doen op een testbak ergens ? Zooo moeilijk kan het toch niet zijn ? Of denk ik nou weer te simpel ?
 
Testbak is niet het probleem, developer is het probleem ;)

vB was volgens mij niet zo'n cleane codebase.
 
Als je op geadvanceerd zoeken klikt werkt het prima op mobiel.
 
Zoeken werkt helaas nog steeds niet op mobiel :(
Iets intypen wel, maar enter drukken op 't virtuele keyboard doet het niet.

Vreemd. Bij mij werkt het zoals het zou moeten werken. Ik gebruik een oudje, iPhone 5. Zoeken via zowel keyboard als knop werkt prima.

Aanvulling: zoeken vanuit het hamburgermenu werkt wel, maar vervolgens zoekterm aanpassen en opnieuw zoeken via de dedicated knop werkt niet.

Hoe zoek je vanuit het hamburgermenu? Er zit geen zoekfunctie in het menu.
 
Vreemd. Bij mij werkt het zoals het zou moeten werken. Ik gebruik een oudje, iPhone 5. Zoeken via zowel keyboard als knop werkt prima.



Hoe zoek je vanuit het hamburgermenu? Er zit geen zoekfunctie in het menu.

Zie screenshot.
Nadeel is wel dat ik daar niet kan aangeven dat ik alleen in het huidige draadje / hoofdtopic wil zoeken.

Nadat ik via die zoekfunctie zoek verschijnt het zoekbalk boven de resultaten, die werkt dus niet bij mij. Ik kan wel typen maar niet zoeken door op enter te drukken. Ik gebruik een Samsung S6 met Android 7.
 

Attachments

  • Screenshot_20180812-110027.jpg
    Screenshot_20180812-110027.jpg
    27 KB · Bekeken: 140
Back
Top