DNS issues met domein www.synthforum.nl

Kwurqx

Happy synthing
Lid sinds
16 mei 2017
Berichten
918
Sinds enige tijd s www.synthforum.nl voor mij niet meer bereikbaar via mijn provider Ziggo (cable).

Ik dacht eerst dat het aan mij, mijn devices of mijn LAN lag.

Maar het lijken externe (DNS) issues te zijn. Zelfs op IP kom ik niet op www.synthforum.nl.

Ik kan nu alleen via bijv. een andere proxy of provider naar www.synthforum.nl

Misschien zijn er anderen die hier ook tegenaan lopen of zijn gelopen?

Ik heb dit issue al uitgebreider bij www.synthforum gemeld. En ook al kort reactie gehad.
Lijkt iets met overgang naar nieuwe provider te zijn.
 
Last edited by a moderator:
Op IP zal het zelden lukken want er kunnen een pak sites gehost zijn op die server met
dat IP.

Echter als er een DNS aanpassing wordt gedaan, kan de synchronisatie met alle
andere DNS'en op het WWW wel enige tijd duren.

Als ik DNS aanpas bij een klant, dan is na gemiddeld 24 uur het bij de meeste DNS'en
ok, maar langer heb ik ook al ervaren.

Heb je al eens uw DNS cache gewist op uw computer?

Bij Win : Start - Uitvoeren - tik in : CMD (enter) - tik in : ipconfig /flushdns (enter).

Bij OSX (>10.10.4): Start terminal en tik in : sudo killall -HUP mDNSResponder (enter)

Kan soms wel eens helpen.
 
Ik heb ook Ziggo en heb wel is DNS resolve problemen gehad. Andere DNS server gebruiken loste het op. Bv google DNS ip 8.8.8.8 en 8.8.4.4 of open DNS 208.67.222.222 en 208.67.220.220.

Maar dan moet je wel resolve issues hebben. Heb je via een command of terminal scherm commando nslookup synthforum.nl geprobeerd?
 
@paulogic

Dank voor je tips. Geprobeerd. Helpt helaas niet (op mijn Android devices). Misschien op mijn Windows spul.

Kan bijv. via

chrome://net-internals

Heb ook kabel modem en accespoints herstart en ook configs bekeken. Maar daar geen oorzaak of oplossing.

De issues ontstonden letterlijk TERWIJL ik rond middernacht een tijdje geleden op synthforum zat. Maar sindsdien op laptop, computer (Windows) als telefoon en tablet (android).

Vanuit bijv. werk of mobiel netwerk is synthforum prima bereikbaar.

Ik heb het sterke vermoeden dat de oorzaak en de oplossing buiten mijn huis (devices/LAN) ligt.

Ping en tracert eindigen ook in time outs.

Ook externe (web) DNS checks lijken issues te detecteren.

https://ipinfo.info/html/ip_checker.php
https://mxtoolbox.com/domain/www.synthforum.nl/

https://check-host.net/check-http?host=Www.synthforum.nl
Geeft 301 moved permanently (redirect)

Voorlopig maar met workarounds (proxy, ander LAN of mobiel netwerk) naar synthforum.

Vreemd hoor. Verder nooit soortgelijke issues gehad.

IP resolves overigens prima naar 172.104.140.110
 
Laatst gewijzigd:
Na contact gehad te hebben met onze hosting provider, bleek er inderdaad een block op je IP-adres te staan. Ze hanteren een streng security systeem waarvan je kennelijk een rule hebt getriggered. We proberen in de logs terug te vinden wat er precies is gebeurd zodat we deze rule eventueel kunnen uitsluiten.

Voor nu is het block verwijderd en kun je weer via je eigen netwerk deelnemen.
 
Na contact gehad te hebben met onze hosting provider, bleek er inderdaad een block op je IP-adres te staan. Ze hanteren een streng security systeem waarvan je kennelijk een rule hebt getriggered. We proberen in de logs terug te vinden wat er precies is gebeurd zodat we deze rule eventueel kunnen uitsluiten.

Voor nu is het block verwijderd en kun je weer via je eigen netwerk deelnemen.
Ik hoop dat dergelijke blocks niet gezet worden op de IP adressen die de VPN bedrijven gebruiken. Gmail deed ook al moeilijk.
 
Na contact gehad te hebben met onze hosting provider, bleek er inderdaad een block op je IP-adres te staan. Ze hanteren een streng security systeem waarvan je kennelijk een rule hebt getriggered. We proberen in de logs terug te vinden wat er precies is gebeurd zodat we deze rule eventueel kunnen uitsluiten.

Voor nu is het block verwijderd en kun je weer via je eigen netwerk deelnemen.

Helemaal goed. Net getest en.....inderdaad.

Ben nu ook wel benieuwd wat de trigger was. Multiple devices? Veel berichten achter elkaar posten/editen? Want dat was de situatie die avond/nacht. Of acces vanuit meerdere geografische locaties binnen korte tijd? Kan ook als ik via VPN met andere netwerken verbonden ben.

Was echt van het ene op het andere moment gedaan met de toegang. Op alle devices op het LAN via de Ziggo cable modem.

Ik zal in mijn eentje vast niet met de hand klikkend voor een DOS attack zijn aangezien.

Hoe dan ook: blij dat nu duidelijk is wat er achter zat. Een specifieke IP block. Hoe onwaarschijnlijk mij dit ook leek....vandaar dat ik DNS meer verdacht.

Ik begon al aan mezelf te twijfelen en ben toch binnenshuis (LAN) op zoek geweest. Wel weer eens lekker opgeruimd en bijgeschaafd in mijn configs en caches. Dat dan weer wel.

Het gaat overigens niet om een statisch IP. Misschien was ik deel van een geblokte range?

Nou ja, in elk geval bedankt voor het speurwerk en de oplossing aan jullie kant. Ik voel me er niet minder welkom om hoor.

Ben zelf ook al decennia in de IT werkzaam en weet dat ogenschijnlijk triviale dingen heel snel tot complexe ellende kan uitgroeien. Een minimal risk strategie is echt niet verkeerd.

Ook kon ik via andere wegen nog steeds op www.synthforum.nl komen. Uiteindelijk weinig echte last gehad.

Nogmaals dank voor het snelle en adequate onderzoek en oplossing.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top