Mogelijkheid om je post aan te passen

MeneerJansen

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2017
Berichten
1.448
Locatie
Lokatie
Als er nieuwe forum software komt (of is die er al?) zou er dan de mogelijkheid ingebouwd kunnen worden om je post aan te passen ook als het meer dan een uur geleden is dat je postte?
 
Last edited by a moderator:
TL;DR: nee! ;)

Dat is niet zozeer een technische vraag - meer ons beleid.

In de afgelopen jaren hebben we gemerkt dat 1 uur een goede balans geeft tussen iets kunnen aanpassen zonder dat de hele context van de discussie verandert.
 
Jammer. Ik zie meer en meer forumdingen naar Facebook verhuizen, en dat komt onder andere doordat je daar altijd zeggenschap hebt over eigen content. Op zich ook goed als je af en toe oude troep kunt opruimen.
 
J Ik zie meer en meer forumdingen naar Facebook verhuizen, en dat komt onder andere doordat je daar altijd zeggenschap hebt over eigen content. Op zich ook goed als je af en toe oude troep kunt opruimen.

Er verhuist inderdaad een groot gedeelte naar facebook tegenwoordig, maar denk dat de reden meer is dat je daar dedicated groepen aan kunt maken met gelijkgestemden over 1 onderwerp en zo alles bij elkaar hebt. Dat zie je met name in de vele "vaak verborgen en invite only" groepen op facebook, daar wordt enorm veel kennis met elkaar gedeeld en veel geholpen, dat zie je op forums steeds minder.

Nadeel daarvan is wel dat het echt dedicated op 1 onderwerp is, het is maar zelden zo breed kwa discussies als op een forum, maar dat forums in de huidige tijd op zijn retour zijn is wel een feit inderdaad. Dan valt het hier op synthforum overigens nog wel mee, alhoewel het hier ook wel minder levendig is dan een aantal jaar geleden. Maar de meeste forums moeten hard vechten voor wat aandacht tegenwoordig .

Ik merk het ook wel aan mijzelf, bij mij is het ongeveer 80 procent facebook groepen en 20 procent forums tegenwoordig kwa social tijd verdeling.

Ik denk niet dat de aanpasmogelijkheid van de posts er iets mee te maken heeft, ik vind het zelf wel een goede regel dat posts na een uur niet meer gewijzigd mogen worden, anders heb je al snel een forum met veel posts waar niets meer uit de oorspronkelijke tekst is af te leiden (zeker als je historisch dingen zoekt, waar facebook totaal ongeschikt voor is natuurlijk).
 
Indien er echt iets in een post staat waar je enorme spijt van hebt of iets waarvan je het gevoel hebt dat het je privacy schend kun je natuurlijk altijd de situatie even aan het moderator team voorleggen door middel van de "report" knop, een moderator benaderen via een prive bericht of mailen naar moderator@synthforum.nl en je situatie voorleggen.

Indien er een goede reden is zal daar normaal gesproken een passende oplossing uit komen. :)
 
Back
Top