Geen afbeeldingen meer op site

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Sinds kort is Synthforum afbeeldingsloos. Ook lijkt het CSS-loos. Komen al die files van een andere server, zou het kunnen dat Adblock het er niet mee eens is?
 
Last edited by a moderator:
Ga je nu support vragen voor het gebruik van de site icm je ad-blocker?

Wtf............
 
Ga je nu support vragen voor het gebruik van de site icm je ad-blocker?

Wtf............

nou wel als adblock normaal gesprokene enkel ads aantast. Op een of andere manier triggert nu de normale content de adblocker. lijkt me niet de bedoeling.
 
We gaan het morgen bespreken.
Ik werk trouwens zonder ad-blocker en heb nergens last van. Als je een ad-blocker gebruikt, mist Stichting Synthforum Nederland inkomsten. Het is maar dat je het weet.
 
Als je een ad-blocker gebruikt, mist Stichting Synthforum Nederland inkomsten. Het is maar dat je het weet.

Vandaar mijn WTF. Zelfde asociale egocentrische gedrag als van types die in een app-store gaan lopen vloeken en schelden op de tekortkomingen van een gratis app en verbeteringen eisen.

Verbaast me überhaupt dat er nog zo serieus op gereageerd wordt.
 
Ik doe liever een donatie. Nou krijg ik steeds ads van zonnepanelen en tele2, beide heb ik al.
 
Vandaar mijn WTF. Zelfde asociale egocentrische gedrag als van types die in een app-store gaan lopen vloeken en schelden op de tekortkomingen van een gratis app en verbeteringen eisen.

Verbaast me überhaupt dat er nog zo serieus op gereageerd wordt.

Nou nou, om het meteen maar op asociaal en egocentrisch gedrag te gooien is ook weer wat...

Veel mensen zijn zich niet direct bewust van de inkomsten en noodzaak van advertentie-inkomsten. Persoonlijk kan ik echt niet tegen knipperende en steeds bewegende advertenties, dat zijn te veel impulsen en kan ik mij niet meer concentreren. Daarom gebruik ik een (selectieve) adblocker op een aantal websites.

Zoals blanka al zegt: ik doe liever een donatie. Dat heb ik in het verleden ook gedaan. Geef de mensen een vrije keuze, maar maak ze er ook van bewust.
 
Ik heb een gigantische pleurishekel aan alles wat maar met reclame te maken heeft.
Ik maak voor geen enkele site een uitzondering, sorry.
De add blocker zal alleen de ads moet blokken, maar als meteen de hele content van de site blanco is, is dat toch een legitieme vraag?

Verder helemaal eens met elektrovolt!
 
Na overleg en wat testen blijkt dat het niet tonen van afbeeldingen in sommige gevallen het gevolg is van de omzetting van de site naar SSL. Als een afbeelding wordt gelinkt vanuit een onbeveiligde website (zoals bijvoorbeeld bunkergemert.nl), dan zal deze in de meeste browsers niet meer op de site worden getoond. IE doet dit nog wel, maar andere browsers die we hebben getest, doen dit dus niet. Dit is geen bug, maar een bewuste keuze. Zelf gebruik ik (waarschijnlijk als een van de weinigen nog) IE. Vandaar dat ik de afbeelingen wel zag.

Een workaround is de afbeelding eerst downloaden van de onbeveiligde website, en dan als bijlage uploaden naar het forum.

Afbeeldingen die gelinkt zijn vanuit een beveiligde site, moeten goed worden weergegeven. Een voorbeeld is de afbeelding in de eerste post in dit nieuwsbericht van SynnyS: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=210510. Deze afbeelding is gelinkt vanuit een pagina met SSL.

Dus aan blanka de vraag of het hele forum inderdaad zonder afbeeldingen is, zoals in de OP gesuggereerd, of dat het om een beperkt aantal posts gaat.
 
Zoekfunctie via telefoon werkt hier ook nog steeds niet na de update

Graag even een apart draadje hiervoor aanmaken met iets meer context zodat we wat gerichter kunnen zoeken. Wat doe je precies en wanneer krijg je welke foutmelding (als je er een te zien krijgt).
 
Laatst gewijzigd:
Veel mensen zijn zich niet direct bewust van de inkomsten en noodzaak van advertentie-inkomsten. Persoonlijk kan ik echt niet tegen knipperende en steeds bewegende advertenties, dat zijn te veel impulsen en kan ik mij niet meer concentreren. Daarom gebruik ik een (selectieve) adblocker op een aantal websites.

Zoals blanka al zegt: ik doe liever een donatie. Dat heb ik in het verleden ook gedaan. Geef de mensen een vrije keuze, maar maak ze er ook van bewust.

Ik snap je punt an sich wel. Tegelijk denk ik ook dat de aanwezigheid van ads op het forum mensen al bewust zou kunnen/moeten maken van de noodzaak ervan. Zonder noodzaak, zouden we uiteraard geen advertenties voeren. Als vintage lid zie je dezelfde advertentieblokken als de mods zien. Als ik goed heb geteld, is dat 1 kleine advertentie per pagina, helemaal onderaan alle posts.

Donaties worden uiteraard altijd gewaardeerd en zijn van harte welkom. We merken echter wel dat de inkomsten hieruit zeer beperkt zijn tot een paar tientjes per jaar. Als we actief gaan werven, is dat uiteraard meer gebleken. Om redenen die voor de hand liggen, werven we liever niet en geven we er de voorkeur aan de adverteerder de kosten voor de site te laten dragen.

Ik heb een gigantische pleurishekel aan alles wat maar met reclame te maken heeft.
Ik maak voor geen enkele site een uitzondering, sorry.

Voor niets gaat de zon op arv ;).

De add blocker zal alleen de ads moet blokken, maar als meteen de hele content van de site blanco is, is dat toch een legitieme vraag?
Verder helemaal eens met elektrovolt

Vooralsnog blijkt uit niets dat een adblocker verantwoordelijk was voor het niet weergeven van bepaalde afbeeldingen. Daarnaast ben ik het fundamenteel met je oneens (ons eerste meningsverschil volgens mij :D) als het gaat om het vragen van support in het hypothetische geval dat een adblocker wel de oorzaak zou zijn. Dit is overigens op persoonlijke titel en gaat ook lichtelijk off topic. Maar de vanzelfsprekendheid dat Synthforum al die jaren kosteloos beschikbaar wordt gemaakt voor de leden, zonder daarvan de "last" van een enkele advertentie onderaan de pagina te willen dragen, gaat aan mij voorbij.
 
Ik snap je punt an sich wel. Tegelijk denk ik ook dat de aanwezigheid van ads op het forum mensen al bewust zou kunnen/moeten maken van de noodzaak ervan. Zonder noodzaak, zouden we uiteraard geen advertenties voeren. Als vintage lid zie je dezelfde advertentieblokken als de mods zien. Als ik goed heb geteld, is dat 1 kleine advertentie per pagina, helemaal onderaan alle posts.

Donaties worden uiteraard altijd gewaardeerd en zijn van harte welkom. We merken echter wel dat de inkomsten hieruit zeer beperkt zijn tot een paar tientjes per jaar. Als we actief gaan werven, is dat uiteraard meer gebleken. Om redenen die voor de hand liggen, werven we liever niet en geven we er de voorkeur aan de adverteerder de kosten voor de site te laten dragen.


Voor niets gaat de zon op arv ;).

Vooralsnog blijkt uit niets dat een adblocker verantwoordelijk was voor het niet weergeven van bepaalde afbeeldingen. Daarnaast ben ik het fundamenteel met je oneens (ons eerste meningsverschil volgens mij :D) als het gaat om het vragen van support in het hypothetische geval dat een adblocker wel de oorzaak zou zijn. Dit is overigens op persoonlijke titel en gaat ook lichtelijk off topic. Maar de vanzelfsprekendheid dat Synthforum al die jaren kosteloos beschikbaar wordt gemaakt voor de leden, zonder daarvan de "last" van een enkele advertentie onderaan de pagina te willen dragen, gaat aan mij voorbij.

Daar kan ik het niet mee oneens zijn doctor, uiteraard. :D Maar ik word bloednerveus van flikkerende gifjes enz..
 
Het zat me niet lekker allemaal en heb daarom zonet een fijne donatie gedaan bij de stichting.
Draag dit forum immers een warm hart toe.

:)
 
Zie hier wat er naar mijn idee misgaat:
Browser die het redelijk doet is Firefox 18.0.2. met Adblock Plus
Browser waarbij avatars, buttons en CSS lijkt te ontbreken is Firefox 45.9.0 ESR. met uBlock origin.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2017-10-01 om 21.58.52.jpg
    Schermafbeelding 2017-10-01 om 21.58.52.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 136
  • Schermafbeelding 2017-10-01 om 21.58.45.jpg
    Schermafbeelding 2017-10-01 om 21.58.45.jpg
    22,5 KB · Bekeken: 139
Zie hier wat er naar mijn idee misgaat:
Browser die het redelijk doet is Firefox 18.0.2. met Adblock Plus
Browser waarbij avatars, buttons en CSS lijkt te ontbreken is Firefox 45.9.0 ESR. met uBlock origin.

Het gaat hier niet om afbeeldingen, maar om opmaak. Afbeelding zijn bijlages die we zelf invoegen.

Net getest met Firefox 55.0.3 zonder ad blocker. Geen problemen hier. Als je verwacht dat het in de adblocker zit, is het misschien dat je test zonder ad blocker.
 
Met adblocker uit blijft het gelijk
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2017-10-02 om 06.25.16.jpg
    Schermafbeelding 2017-10-02 om 06.25.16.jpg
    34,9 KB · Bekeken: 132
Misschien een abbo introduceren zodat er geen reclame getoond wordt en daarmee meteen synthforum steunt. Wellicht met wat extra perks voor de abbo houders.

Is wel weer een administratie, dat wel......
 
Back
Top