Subforum Het verhaal achter...

Kwurqx

Happy synthing
Lid sinds
16 mei 2017
Berichten
918
Voorstel voor een nieuw subforum: Het verhaal achter...


Zelf vind ik het altijd leuk om wat meer te weten over achtergronden van muziek, muziekmakers en hun gereedschap.

Achter veel onderwerpen op dit forum zitten mooie en/of interessante verhalen.

Vaak leuk om te weten wat het verhaal is achter een stuk muziek of een apparaat. Of om wat meer te weten over de mensen die er bij betrokken waren. Of over de tijdgeest waar in iets tot stand kwam of gebeurde. Een goed idee, een gelukje of ongelukje of gewoon hard werk en doorzettingsvermogen kan gevolgen hebben voor generaties mensen of apparaten.

Vaak heb ik nog meer respect of waardering voor een stuk muziek of techniek als ik het verhaal er achter ken.

Zo heb ik pas naar aanleiding van een aantal threads over Ooohs en Aaahs een stukje geplaatst over

Fairlight CMI ARR1 (aka SARARR)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=208638

Zo zijn er vele leuke en/of interessante verhalen en anekdotes rond apparaten, effecten, muziekstijlen, mensen en meer.
 
Ik ben zelf ook gek op dat soortachtergrond verhalen. Als er geen subforum voor komt zou je het tussen rechte haken kunnen plaatsen, vb: "[Verhaal achter] Fairlight's ARR1".
 
Prima idee voor dat soort stukken, maar er zijn al meer dan voldoende mapjes waar dit in zou kunnen, zoals:

Algemene discussie (synths, muziek, etc.): https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?f=62
Klank, geluid en theorie: https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?f=37
Interview en editorials: https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?f=60

Geen van deze bewegen zo snel dat een artikel 'verzuipt', dus lijkt me overbodig om er een nieuw subforum voor aan te maken. Ik krijg al RSI van dat gescroll over de huidige forumindex dus nog meer mappen is wat mij betreft niet wenselijk in elk geval.
 
Prima idee voor dat soort stukken, maar er zijn al meer dan voldoende (....). Ik krijg al RSI van dat gescroll over de huidige forumindex dus nog meer mappen is wat mij betreft niet wenselijk in elk geval.

Haha. Ik begrijp je standpunt maar al te goed!

Ik werk al tientallen jaren op het raakvlak van (software)ontwikkeling en functioneel/operationeel/applicatie beheer van grote/complexe informatiesystemen

Hoe meer flexibiliteit en variatie, hoe meer werk (en kosten, afhankelijkheden, risico etc.)
Altijd goed om allereerst te kijken of het gewoon al past in wat je al hebt.


Als ik weer eens getriggert wordt door een onderwerp dan zoek ik wel een passend plekje voor een achtergrond verhaaltje of anekdote.
 
Nu is het huidige forum voor sommige leden al wat aan de onoverzichtelijke kant, maar voor andere leden niet specifiek genoeg. Wellicht biedt het nieuwe forum, waarmee we nu hard aan het werk zijn, wel wat goede mogelijkheden om dergelijke artikelen een eigen plekje te geven. Dat betekent overigens ook dat we weinig tot geen energie meer zullen steken in veranderingen aan het huidige forum.
 
Nu is het huidige forum voor sommige leden al wat aan de onoverzichtelijke kant, maar voor andere leden niet specifiek genoeg. Wellicht biedt het nieuwe forum, waarmee we nu hard aan het werk zijn, wel wat goede mogelijkheden om dergelijke artikelen een eigen plekje te geven. Dat betekent overigens ook dat we weinig tot geen energie meer zullen steken in veranderingen aan het huidige forum.
Ik hoop dat alle info uit het huidige forum niet verloren gaat met de introductie v/e nieuw forum?
 
Ja, als het niet binnen een half uur lukt.

is vast een grapje, maar je kan je afvragen hoeveel informatie op het forum nou echt mee moet of enige eeuwigheidswaarde heeft.

zou er echt nog zo veel in oude draden worden gekeken? alles wat ik heb gepost hoeft voor mij niet mee hoor, als dat helpt.
 
Jazeker

Jazeker

is vast een grapje, maar je kan je afvragen hoeveel informatie op het forum nou echt mee moet of enige eeuwigheidswaarde heeft.

zou er echt nog zo veel in oude draden worden gekeken? alles wat ik heb gepost hoeft voor mij niet mee hoor, als dat helpt.


Leo, je gedachte komt vaker voor bij o.a. bibliotheken. Juist een forum of bieb zou alles moeten meemigreren. Vaak zijn oude artikelen hartstikke handig als naslagwerk en deze heb je pas nodig..als je dat weet ( dus niet weggooien die meuk!).

Inmiddels is de topicstarter wel heel erg weggeduwd door deze offtopic discussie:(
 
Back
Top