Ads in footer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.587
Die enorme ads in de footer zijn wel enorm annoying.
Gaat een hoop onbedoelde clicks opleveren, zeker op mobiel.
 
Ik wil best een tientje per jaar betalen voor een adloos forum (voor 'premium' ingelogde gebruikers)
 
Die mogelijkheid zouden we eens moeten onderzoeken, ik zou zelf ook een voorkeur hebben voor een forum zonder ads,, maar ik weet niet wat de technische/administratieve implicaties daarvan zijn.
 
Je kan een template selecteren per gebruikersgroep. Dat zou weinig problemen op moeten leveren voor de implementatie.
 
Nog nooit gehoord van adblocker ?
Deze is ook voor de mobiel.

Overigens zijn er ook browsers met ingebouwde adblockers .[ android , apple]
Volgens mij is er zelfs sinds kort een nieuwe versie van firefox uit , focus of zo iets.
 
Die enorme ads in de footer zijn wel enorm annoying.
Gaat een hoop onbedoelde clicks opleveren, zeker op mobiel.

Ik heb me zojuist laten influisteren dat het blok voor de Google ad in 2011 is geplaatst. Mag ik daaruit de voorzichtige conclusie trekken dat de omvang van het probleem enigszins beperkt is? :)

Ter info, we zijn aan het werk met een upgrade van het forum. De nieuwe versie wordt repsonsive. Ik verwacht dat het klikken op mobile devices daardoor stukken eenvoudiger wordt.
 
Dat weet ik niet, ik zie alleen dat hij ca 4x groot is als eerst, dus er is wel iets veranderd ergens op enig moment.

In ieder geval, een adblocker moet ik dus hebben hoor ik. :D ;)
 
Helaas draait het forum niet op liefde alleen...

Maar dan is het advies om een adblocker te nemen toch een beetje tegen het verdienmodel in waardoor uiteindelijk de rekening nog niet betaald kan worden?
 
Dat weet ik niet, ik zie alleen dat hij ca 4x groot is als eerst, dus er is wel iets veranderd ergens op enig moment.

In elk geval niet door ons.

In ieder geval, een adblocker moet ik dus hebben hoor ik. :D ;)

Niet perse. En liever niet, zie comment hieronder.

Maar dan is het advies om een adblocker te nemen toch een beetje tegen het verdienmodel in waardoor uiteindelijk de rekening nog niet betaald kan worden?

Dat is een juiste constatering. Het gegeven advies vertegenwoordigt dan ook niet het standpunt van Synthforum.
 
Ik heb ook een advies, en dat is probeer advertenties op zo'n manier te plaatsen dat mensen niet aan adblockers gaan denken. Ik ga er geen installeren, in ieder geval niet op mijn mobiel, maar die ad onderaan is wel echt een stuk groter dan voorheen.

Ik heb soms de neiging om naar beneden te scrollen met wat swipe bewegingen, nu staat daar vol die ad met niet relevante zaken daar en per ongeluk klik ik er soms op waardoor ik ineens weer ergens anders zit dan op synthforum. Dat is niet echt optimaal voor de forumbeleving.

Het moment dat ads hinderlijk worden is het moment dat mensen aan adblockers gaan denken, of in mijn persoonlijke geval in eerste instantie aan premium accounts zoals ik voorstelde.
 

Attachments

  • IMG_5697.jpg
    IMG_5697.jpg
    34,2 KB · Bekeken: 97
Ik ben trouwens niet tegen het gebruik van ads op jullie site, ik wilde enkel aangeven dat naar mijn idee die ad onderaan plots veel groter is geworden. Tenminste, dat idee heb ik. Verder niks mis met dat er inkomsten gemaakt moeten worden. (Al zou dat wel beter kunnen als men dat echt zou willen)

Verder prima dus dat er een ad(je) staat. :-)
 
Wellicht is het verdienmodel grotendeels op klikken gebasseerd, dus dan is elke klik extra ping.
Dus dan is de kans dat je per ongeluk klikt ook ping:)
 
Dit is wel je kans voor een dikke nieuwe TV, demian. Ik zeg doen :okdan:
 
Alle gekheid op een stokje, lijkt erop dat dit vanuit Google (onze ad provider) zelf komt, dus er is niet zoveel wat we er tegen kunnen doen behoudens de ads helemaal schrappen.
 
Ik denk dat je gelijk hebt Nap, als jullie laatste wijziging enkele jaren geleden was dan moet Google iets gedaan hebben, ik dacht alleen dat je als beheerder zelf het formaat van je ads in moest selecteren dat Google zich daar dan braaf aan hield. Maar da's niet zo dus. (In dit geval)

Ik heb er verder ook niet te veel last van dus ik ga nu maar ff die TV kopen. :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top