Nieuw subforum?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
6.960
Locatie
Apeldoorn
Ik zit behalve op dit forum ook op een forum voor houtbewerking. (woodworking.nl)
Nou hebben ze daar allerlei onderwerpen waar ze van alles in kunnen posten wat houtbewerking betreft maar ze hebben ook een gedeelte dat is genaamd de kantine en daar gaat het over van alles behalve houtbewerken.
Daar posten mensen nog wel 'ns iets als ze een vraag hebben over iets anders waar wellicht medeforumgenoten een antwoord op hebben.
Bijv iemand die een nieuwe cv installatie aanlegt en vraagt met welke merken mensen goede ervaringen hebben of over het technische gedeelte.
Ook komen computer gerelateerde zaken daar zo nu en dan aan bod omdat simpelweg veel mensen daar iets van weten of het bijv hun hobby is.
Nou is mijn vraag; is het een idee om hier ook een soort van kantine te openen zodat mensen met een vraag die niet over synthesizers gaat toch aan forumgenoten om raad kunnen vragen?
 
Daar is toch al 'Algemene Discussie [overig]' voor?

Discussieer hier over algemene zaken die niets met muziek of aanverwante elektronica te maken hebben
 
Bericht door een moderator:
De naam Synthforum houdt in dat het hoofdonderwerp hier synths is en blijft ... de kans dat draadjes over de installatie van CV ketels en de keuze voor de juiste vaatwasser gesloten worden wegens off topic is dan ook vrij groot.
 
De naam Synthforum houdt in dat het hoofdonderwerp hier synths is en blijft ... de kans dat draadjes over de installatie van CV ketels en de keuze voor de juiste vaatwasser gesloten worden wegens off topic is dan ook vrij groot.
Dus al gaat het niet over muziek dan toch moet het wel over synth grelateerde zaken gaan?
Er staat toch duidelijk dat het juist niet over muziek en aanverwante elektronica gaat dus wat je zegt lijkt me in tegenspraak met wat er staat.
Nou is een synthesizer forum natuurlijk anders dan een houtbewerkersforum, daar zitten vooral mensen die met meubelmaken, timmeren, hout draaien, ontwerpen enz te maken hebben en da's wel een wat andere richting natuurlijk dus de onderwerpen die langs komen zijn ook anders.
Daar kan het in de kantine over van alles gaan behalve over hout want daar zijn de andere rubrieken voor maar ik zal een synthesizer gerichte vraag ook niet daar stellen want dat is nou niet de eerste interesse op dat forum.
Maar technische zaken komen daar in de kantine wel aan de orde, tenslotte zijn het veel technisch en pracktisch ingestelde mensen daar met allerlei uiteenlopende ervaring en dat kan wel 'ns handig zijn.
Nou zal je waarschijnlijk wel gauw met de andere moderatoren gaan overleggen om het aan te passen want dit gaat wellicht een kant op die je niet wilt?
Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen want in de eerste plaats is dit forum bedoeld voor mensen die met synthesizers en muziek bezig zijn maar het kan wel 'ns handig zijn als je ergens niet uit komt dat je een vraag kan stellen in deze rubriek bijv zoals over je computer want dat is een onderwerp waar velen zijdelings toch al mee te maken hebben om maar even een voorbeeld te geven.
 
Laatst gewijzigd:
Nou zal je waarschijnlijk wel gauw met de andere moderatoren gaan overleggen om het aan te passen want dit gaat wellicht een kant op die je niet wilt?

Nee hoor, ik ga alleen uit van hoe er in het verleden met dergelijke zaken is omgegaan. Ik heb er zelf niet per se een sterke mening over, behalve dat het me niet wenselijk lijkt dat we op een gegeven moment in Google naar boven komen als een soort algemene 'SF weet raad' babbelbox die leden aan gaat trekken die niets meer met synths en muziek te maken hebben :D

Traditioneel is de algemene discussie vooral bedoeld voor randverschijnselen die nog wel zijdelings te maken hebben met onze hobby, zoals nu bijvoorbeeld dingen als ervaringen met pakketdiensten, bepaalde webwinkels, etc. Maar goed, er zit ook een topic bij over videogames die gedoogd wordt dus er is heus wel wat ruimte.
 
Dat naar boven komen in Google kan je tegen gaan door dat forum alleen zichtbaar te maken voor ingelogde gebruikers.

Zelf heb ik overigens ook geen behoefte aan tips voor het ophangen van een cv ketel, de mijne hangt er al weer enige jaren en heb ik laten doen door iemand die weinig van synthesizers weet, een loodgieter dus. :-)

(Tenminste, ik denk dat hij weinig van synthesizers weer, we hebben voornamelijk over de cv ketel gesproken)
 
Ik vind cv installaties dan wel weer leuk, maar vooral over de vraag hz/v of s-trigger / v-trigger...



Haha, da's helemaal waar!
Scherp hoor!
Zo zie je maar dat zelfs een cv installatie toch met synthesizers te maken kan hebben. :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top