Zoeken op mobiel onmogelijk...

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.360
Elleu,

2017, geen responsive forum. Op zich geen ramp, alleen dat de zoekfunctie niet werkt op een mobiele telefoon is wel erg onhandig. Door op zoeken te klikken zou er een schermpje moeten uitklappen. Deze verdwijnt helaas zodra het toetsenbord in beeld komt. Ik gebruik Firefox. Ook met standaard Samsung browser getest en zelfde verhaal. Ik kan dus ook niet op geavanceerd zoeken klikken omdat het drop down schermpje direct verdwijnt :P

Please fix :)
 
Last edited by a moderator:
Ja klopt ook al jaren last van, maar... ik doe het altijd door het lang te drukken op zoeken en dan kiezen voor openen in nieuw venster. Is net zo snel, voor geavanceerd zoeken moet je immers toch 2 keer drukken.
 
Ja klopt ook al jaren last van, maar... ik doe het altijd door het lang te drukken op zoeken en dan kiezen voor openen in nieuw venster. Is net zo snel, voor geavanceerd zoeken moet je immers toch 2 keer drukken.

Haha, hier hetzelfde. Dat werkt sowieso op meer sites die met hun pulldown-menu's niet mobiel-vriendelijk zijn. Ik heb hem zelfs maar gebookmarkt. 8)
 
Ik gebruik ook altijd advanced search hier, merkwaardig genoeg werkt zoeken op het muffwiggler forum wel goed, maar alle andere fora die ik bezoek niet.
 
Synthforum is op dit moment inderdaad niet mobile responsive. Dit is een bekend probleem en op dit moment kan ik je nog geen ander antwoord geven dan Acidfever in mei 2015 al heeft gegeven. Wij zullen geen energie meer stoppen in wijzigingen en verbeteringen van het huidige forum omdat we werken aan een nieuwe versie. Deze nieuwe versie zal wel mobile responsive zijn.

Ik realiseer me dat we dit in het verleden vaker hebben aangekondigd, zonder zichtbaar resultaat tot nu toe. De eerste concrete stappen zijn inmiddels echter gezet. Binnenkort volgt er meer informatie. Nog even volhouden dus :).
 
We gaan het zien :W
attachment.php
 

Attachments

  • Tijdelijk.png
    Tijdelijk.png
    381,9 KB · Bekeken: 103
Zolang je met de nieuwe site mobiel ook kan kiezen voor een desktop versie vind ik alles prima. Als ik iets haat zijn dat sites die op mobiel ALLEEN een mobiele site opdringen.

:beard:
 
Zolang je met de nieuwe site mobiel ook kan kiezen voor een desktop versie vind ik alles prima. Als ik iets haat zijn dat sites die op mobiel ALLEEN een mobiele site opdringen.

:beard:

Er is een verschil tussen responsive en een mobiele site. Bij responsive reageert het ontwerp en de indeling van het forum op het formaat waarop het wordt bekeken. Een mobiele site is specifiek ontworpen voor mobile devices. Hiervan is in ons geval echter geen sprake en van opdringen van alleen een mobiele site dus ook niet.
 
Er is een verschil tussen responsive en een mobiele site. Bij responsive reageert het ontwerp en de indeling van het forum op het formaat waarop het wordt bekeken. Een mobiele site is specifiek ontworpen voor mobile devices. Hiervan is in ons geval echter geen sprake en van opdringen van alleen een mobiele site dus ook niet.

Het gaat mij er niet om hoe het heet wat er achter de schermen gebeurt. Wat ik nu heel fijn vind is dat ik op een mobiel gewoon de desktopsite zie. En dus bij een topic in 1 opslag meerdere reacties tegelijk zie ipv alles onder elkaar en grotere fonts waardoor je bij flink wat tekst je wezenloos moet scrollen. Leuk voor food blogs en nieuwssites maar niet voor een fora site in mijn optiek. :)
 
Synthforum is op dit moment inderdaad niet mobile responsive. Dit is een bekend probleem en op dit moment kan ik je nog geen ander antwoord geven dan Acidfever in mei 2015 al heeft gegeven. Wij zullen geen energie meer stoppen in wijzigingen en verbeteringen van het huidige forum omdat we werken aan een nieuwe versie. Deze nieuwe versie zal wel mobile responsive zijn.

Ik realiseer me dat we dit in het verleden vaker hebben aangekondigd, zonder zichtbaar resultaat tot nu toe. De eerste concrete stappen zijn inmiddels echter gezet. Binnenkort volgt er meer informatie. Nog even volhouden dus :).

:okdan::halleluja
 
Een goede mobiele website zou inderdaad zeer welkom zijn. Het is behelpen op het moment. Het is veel werk om dit goed te doen, dus ik wacht rustig af :).
 
Wij zullen geen energie meer stoppen in wijzigingen en verbeteringen van het huidige forum omdat we werken aan een nieuwe versie. ... De eerste concrete stappen zijn inmiddels echter gezet.

:okdan:
 
Het gaat mij er niet om hoe het heet wat er achter de schermen gebeurt. Wat ik nu heel fijn vind is dat ik op een mobiel gewoon de desktopsite zie. En dus bij een topic in 1 opslag meerdere reacties tegelijk zie ipv alles onder elkaar en grotere fonts waardoor je bij flink wat tekst je wezenloos moet scrollen. Leuk voor food blogs en nieuwssites maar niet voor een fora site in mijn optiek. :)

Raar verhaal,maar evengoed; voor als je Android gebruikt met Chrome als browser zit er gewoon een optie 'Desktopversie opvragen' in.
 
Ik gebruik een Windowsphone.... En dit is echt een van de weinige sites die daarop draait als een tiet B-)
 
Raar verhaal,maar evengoed; voor als je Android gebruikt met Chrome als browser zit er gewoon een optie 'Desktopversie opvragen' in.

Dank voor de tip maar ik draai Safari op een iphone. En wat is er raar aan mij verhaal?
 
Het is wel zonde dat SF niet mobielvriendelijk is, heerlijk op de bank ff synthforummen is niet te doen kwa gebruiksvriendelijkheid.

Kwestie van even vBulletin updaten en klaar toch?
 
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. Ik zit comfortabel op de bank te synthforummen mer mijn Nexus tablet. Wanneer ik iets wil opzoeken gebruik ik de Google aangepast zoeken invoerbox onderaan de pagina.
 
Mooi om te lezen dat hier eindelijk wat aan gedaan gaat worden :D
Als SynthForum wat mobiel-vriendelijker zou worden zou ik er 10x meer op zitten denk ik wel :halleluja
 
Back
Top