Inzend- en stemperiode contest

Iemand had alle tracks gebundeld in een zip, dan kun je sowieso dan ook doen. Dan kan iedereen voor zichzelf een volgorde aanhouden. Naast dat ze gewoon op het forum staan natuurlijk. En verder : ctrl+f :P

Maar goed, dit is inderdaad meer brainstormen over stroomlijnen dan een noodzakelijke oplossing voor een (niet bestaand) probleem.
 
Tja, ik vind het toch wel jammer als alles naar januari doorschuift. Volgens mij zakt de belangstelling na nieuwjaar snel in, dan heeft iedereen weer andere dingen aan z'n hoofd.

Wat dachten jullie van een soort mix met de huidige opzet:
1) alles op 1 pagina.
2) inzenden t/m 2e kerstdag (of tot net voor de kerst).
3) daarna afluisteren en reageren.
4) stemmen vanaf 1 januari.
5) alleen stemmen in een apart draadje met alle nummers, niet vervuild door reacties (zoals al eerder voorgesteld).
6) aantal stemmen onzichtbaar tijdens stemperiode.
...dat het vreselijk onhandig kan zijn als tijdens de stemronde de tracks steeds op een andere plek staan. Het wordt dan veel lastiger om te bepalen welke track je wel en niet hebt beluisterd. ik zie ook zo snel nog even geen oplossing daarvoor.
Mee eens. Is dit niet opgelost als je kunt zien welke tracks je al beluisterd hebt?
 
Laatst gewijzigd:
Mijn bezwaar tegen alles in 1 keer online zetten en stemmen op hetzelfde moment, waarbij we de volgorde aanhouden van de minst belsuiterde track bovenaan, is dat het vreselijk onhandig kan zijn als tijdens de stemronde de tracks steeds op een andere plek staan. Het wordt dan veel lastiger om te bepalen welke track je wel en niet hebt beluisterd. ik zie ook zo snel nog even geen oplossing daarvoor.

Ja, daar zat ik ook mee. Daardoor verloor ik mn interesse om te luisteren.
Na 10 tracks was ik volledig kwijt welke ik leuk, slecht, of uberhaubt beluisterd had..
 
Naast de "stem knop" zou je ook een knopje kunnen voorzien met "beluisterd" of "behandeld" . Mogelijk zelfs op het overzichtsblad, naar analogie met het "vinkje' voor een draadje waarin je een bericht plaatste?. Zo heb je altijd overzicht.
ook maar een suggestie natuurlijk.:engel:
 
Naast de "stem knop" zou je ook een knopje kunnen voorzien met "beluisterd" of "behandeld" . Mogelijk zelfs op het overzichtsblad, naar analogie met het "vinkje' voor een draadje waarin je een bericht plaatste?. Zo heb je altijd overzicht.
ook maar een suggestie natuurlijk.:engel:
Dan liever meteen 3 knopjes:
- leuk
- twijfel
- niet leuk
:luv:
 
Iemand had alle tracks gebundeld in een zip, dan kun je sowieso dan ook doen. Dan kan iedereen voor zichzelf een volgorde aanhouden. Naast dat ze gewoon op het forum staan natuurlijk. En verder : ctrl+f :P

Maar goed, dit is inderdaad meer brainstormen over stroomlijnen dan een noodzakelijke oplossing voor een (niet bestaand) probleem.

In dat geval heeft het hanteren van de volgorde "minst bekeken bovenaan", ook geen zin meer. Want met een zip file worden de stats op het forum om zeep geholpen en zeggen de aantallen niets meer over de werkelijkheid. Dan kun je beter een vaste volgorde aanhouden, en dan voegt de zip file niet zoveel meer toe :). Ik ben wel voorstander van het beschikbaar maken als zip file, maar dan pas vanaf de stemronde en wellicht zelfs daarna pas.

Brainstormen is natuurlijk prima. Het kan zomaar zijn dat we samen op heel goede en werkbare ideeën komen. Dus kom maar door met die voorstellen.
 
Tja, ik vind het toch wel jammer als alles naar januari doorschuift. Volgens mij zakt de belangstelling na nieuwjaar snel in, dan heeft iedereen weer andere dingen aan z'n hoofd.

Wat dachten jullie van een soort mix met de huidige opzet:
1) alles op 1 pagina.
2) inzenden t/m 2e kerstdag (of tot net voor de kerst).
3) daarna afluisteren en reageren.
4) stemmen vanaf 1 januari.
5) alleen stemmen in een apart draadje met alle nummers, niet vervuild door reacties (zoals al eerder voorgesteld).
6) aantal stemmen onzichtbaar tijdens stemperiode.

Mee eens. Is dit niet opgelost als je kunt zien welke tracks je al beluisterd hebt?

Dat eerste denk ik eigenlijk ook wel een beetje. De periode rond kerst en Oud&Nieuw is toch wel erg geschikt voor de contest.

1) Gaat niet met de huidige forum software. Maximum aantal draadjes per pagina is helaas 75.
2), 3) en 4) kunnen we het intern over hebben. Maar als je besluit om te gaan schuiven in de planning omwille van punt 1), denk ik dat het mooier zou zijn om te sluiten op 31 december.
5) helemaal geen reacties meer toestaan bedoel je dan?
6) Vind ik wel een mooie, maar ook hier zijn we afhankelijk van beschikbare add-ons voor de huidige software. Mochten we overgaan gaan naar nieuwe software, dan moeten we sowieso een oplossing bedenken voor het stemmen omdat er bij een nieuwe versie geen add-ons beschikbaar zijn (cloud).

Je zou nu in principe al moeten kunnen zien welke draadjes je hebt bekeken en welke niet. Dat lijkt echter niet helemaal juist te werken.
 
Naast de "stem knop" zou je ook een knopje kunnen voorzien met "beluisterd" of "behandeld" . Mogelijk zelfs op het overzichtsblad, naar analogie met het "vinkje' voor een draadje waarin je een bericht plaatste?. Zo heb je altijd overzicht.
ook maar een suggestie natuurlijk.:engel:

Prima suggestie. Maar goed, zoals hierboven aangegeven is het met een eventuele nieuwe versie van VBulletin niet langer mogelijk om externe add-ons te gebruiken. We weten nog niet exact welke mogelijkheden de nieuwe software wel biedt. We weten wel dat er geen vote-optie beschikbaar is.
 
1) Gaat niet met de huidige forum software. Maximum aantal draadjes per pagina is helaas 75.
Och, als je in de code duikt kan dat natuurlijk wel. Bovendien zou het alleen voor deze pagina moeten gelden, niet voor het hele forum. Alle suggesties zijn sowieso afhankelijk van de mogelijkheden in de programmatuur.
Code:
if (page = "contest") {
   max_posts = 250;
}
5) helemaal geen reacties meer toestaan bedoel je dan?
Ik bedoel: niet in de aparte stem thread die ik voorstelde.
Mochten we overgaan gaan naar nieuwe software, dan moeten we sowieso een oplossing bedenken voor het stemmen omdat er bij een nieuwe versie geen add-ons beschikbaar zijn (cloud).
Wat bedoel je met die 'cloud'? Is dat een geheel ander systeem, geen vBulletin? Zoals bekend zijn er zat mensen die wel willen meehelpen om de mogelijkheden uit te breiden, waaronder ondergetekende.
Je zou nu in principe al moeten kunnen zien welke draadjes je hebt bekeken en welke niet. Dat lijkt echter niet helemaal juist te werken.
Als je de reacties hebt gelezen zegt dat nog niet dat je ook hebt geluisterd.
 
Wat bedoel je met die 'cloud'? Is dat een geheel ander systeem, geen vBulletin

Wel VBulletin, maar door VB zelf gehost. Dus nooit meer updates draaien omdat VB dat op z'n eigen servers doet. Nooit meer onderhoud, omdat de servers bij VB staan. Keerzijde is dus dat er weinig mogelijkheden zijn om buiten de bestaande opties extra's toe te voegen.

Maar goed, zoals ik aangaf, het is een mogelijkheid die besproken wordt. Er zijn ook alternatieven die onderzocht zullen worden. Daarmee is niet gezegd dat we überhaupt die keuze maken. Back on topic :).
 
Ik ben het wel eens met Torp.

1 pagina optie (erg overzichtelijk) is er een kleiner lettertype mogelijk zodat er wel meer dan 75 oppassen?
2 Pre Kerst inzenden
3 Dat deed ik eigenlijk al :) maar er zou een extra knop bij kunnen om aan te geven dat je het nummer al heb geluisterd (de drie knoppen optie zag ik ook al voorbij komen)
4 even overleggen met de eventuele sneeuwfanaten hoe dat te doen met het beginnen en einde van de stemronde.
5 eh......
6 Zou idd spannender zijn om idd geen notitie te geven hoe en wat de puntentelling is.... dit ook om het puntentellen niet te beïnvloeden...... (ook meteen aandelen gaat nemen in bloeddrukverlagende medicatie)

Maar dat heeft Torp goed geTORPedeerd :D
 
We zijn on topic.

Die keerzijde lijkt me erg onhandig. In die cloudversie zit je met je database ook helemaal vast aan vBulletin, en als het niet bevalt wordt het daarna lastig overstappen naar een ander platform. Ik zeg: niet doen.
pagina optie (erg overzichtelijk) is er een kleiner lettertype mogelijk zodat er wel meer dan 75 oppassen?
Is niet afhankelijk van lettergrootte, ergens in de code staat gewoon een maximum aantal berichten per pagina. Dat is wel handmatig te "hacken" zoals in bovenstaand stukje code (#29), maar beter is natuurlijk via een add-on die ook na een update blijft werken.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb mijn kostbare tijd besteed aan een voorbeeldje van zo'n aparte stemthread. Of eigenlijk geen thread maar één bericht dat wordt bijgehouden door de mods. Bijkomend voordeel van één bericht is dat er een oneindig aantal tracks onder elkaar kunnen, zonder pagebreak.

In eerste instantie zijn alle knoppen grijs. Heb je geluisterd dan kun je kiezen: mooi, twijfel, niet mooi. Daarna kun je nog switchen tot de einddatum, waarna alleen de "mooi'-knoppen worden meegeteld. Een aparte stemknop is dus niet meer nodig.

Om commentaar te leveren/lezen klik je op de discussie-links. Die thread wordt dan in een aparte tab geopend, en je kunt dus lekker doorlezen onder het luisteren, terwijl in de huidige opzet het afspelen stopt zodra je naar pagina 2 gaat.

NB. De links en afspeeldingetjes werken niet, zijn enkel om een idee te geven. Een complete lijst kon nu niet want er is een max van 10 afbeeldingen per bericht. :-(

1pauluzz1 - A New World (Discussie 1 2)
sf_player_0.jpg


1V/oct - VCO Reggae (Discussie 1 2 3 4 5 ... Laatste pagina)
sf_player_3.jpg


Aeroflux - Funky Orbit (Discussie 1)
sf_player_0.jpg


Alan - Sunday (Discussie 1 2)
sf_player_0.jpg


Andre Pascal - No Way Back (Discussie 1 2)
sf_player_2.jpg


...

Roland Kuit - Love Bytes (Discussie 1 2 3 4 5 ... Laatste pagina)

sf_player_1.jpg


...

Warehousegroove - HAL-9000 Dr. Bowman's Revenge part III (Discussie 1 2 3 4 5 ... Laatste pagina)
sf_player_3.jpg


Wootson - The Nineties Haven't Ended (Discussie 1)
sf_player_0.jpg


Xochi - Young Galaxy - Hard To Tell (Xochi's Gangster Remix) (Discussie 1)
sf_player_2.jpg


Ytse - Optim (Discussie 1 2)
sf_player_2.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top