Discussie over illegale software

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ano260124

Gedeactiveerd account
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
2.136
Heren Moderators, waar zijn we mee bezig?

Dextron opent een thread over Gebruik illegale software, welke inderdaad een discussie uit zal lokken (goh... en dat op een forum) maar totaal het gebruik van illegale software niet stimuleert. Ik heb na het lezen niet zoiets van "laat ik eens een gekraakt progje gaan zoeken". Verder kan ik ook geen links of tips bespeuren waar ik software kan vinden.

Deze thread wordt toch met het gebruik van deze argumenten gesloten. Of een discussie al te vaak gevoerd is, dat lijkt mij eerder iets wat jullie leden bepalen. Als zij niet reageren omdat het niet interessant is dan verdwijnt de topic uit beeld. Reageren zij wel... tja... dan is die duscussie blijkbaar toch interessant genoeg. Toch?

Vervolgens reageert er iemand in een nieuwe topic over het sluiten van de bovengenoemde topic. Tot mijn grote verbazing is deze nieuwe thread vervolgens gewoon verdwenen. Sorry, maar dit noem ik censuur. Dat er regels zijn prima! Maar deze moeten wel goed uitgelegd en toegepast worden.

En nu maar hopen dat mijn 'kritiek' wel geaccepteerd wordt. :erm:


EDIT: Ik kreeg via PB vragen m.b.t. over welke thread dit gaat. Bij deze, DEZE THREAD dus.
 
Laatst gewijzigd:
Als deze threads het imago van het synthforum kunnen schaden moet je ze denk ik niet toelaten.

En waarom moet er hier over illegale software gediscuseerd worden. Er zijn op het internet al genoeg plekken waar je alles kan zeggen (en waar alles ook al gezegd is).
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Als deze threads het imago van het synthforum kunnen schaden moet je ze denk ik niet toelaten.

En waarom moet er hier over illegale software gediscuseerd worden. Er zijn op het internet al genoeg plekken waar je alles kan zeggen (en waar alles ook al gezegd is).

Hij schaadt het image niet, dat is het juist. Er worden gewoon wat stellingen gedeponeerd. De discussie had vervolgens net zo goed over de kwaliteit van Freeware plugins vs. Commerciële plugins kunnen gaan.

Daarnaast gaat het mij hier ook even om het principe. Het monddood maken.
 
Wij doen niet zomaar iets.

Misschien is deze thread niet schadelijk voor het forum, maar het kan wel een trend zetten. Wij, moderators, bepalen samen wat we hier willen zien en verwijderen of sluiten dingen die er voor ons gevoel niet bij passen. Daardoor houden we een leuk en vooral interessant forum over. Dat is wat wij willen.

Dat niet iedereen er altijd mee eens is, dat is logisch met zoveel leden.

Neem maar van mij aan, dat als wij niets zouden doen dat het dan binnen een maand een forum zal zijn met maar 10% posts over synths en de rest over bijzaken. Zou jij dat een interessant forum vinden?
 
Ook ik ben het niet altijd met de moderatoren eens, maar kennelijk werkt hun beleid wel: dit forum is nog steeds een "normale" hang out. Ik kom hier elke dag met plezier.

En dat is uniek! :okdan:
 
Origineel geplaatst door Pim
Ook ik ben het niet altijd met de moderatoren eens, maar kennelijk werkt hun beleid wel: dit forum is nog steeds een "normale" hang out. Ik kom hier elke dag met plezier.

En dat is uniek! :okdan:
We zijn overgins we echt blij met dit soort feedbacks. Ons beleid is ook aan veranderingen onderhevig en daar hebben jullie feedback voor nodig.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Neem maar van mij aan, dat als wij niets zouden doen dat het dan binnen een maand een forum zal zijn met maar 10% posts over synths en de rest over bijzaken. Zou jij dat een interessant forum vinden?

Nee, daarom zeg ik ook dat de regels goed nageleefd moeten worden.

Zoals je al aan geeft zijn er veel leden dus ook veel interessegebieden. Aangezien er een onderdeel Synth Software (niet te verwarren met een beperkter onderwerp als Software Synths) bestaat, kunnen discussies ook gaan over sequencers, effect plugins, de voors en tegens van een bepaalde user interface, waarom Windows beter of onderschikt is aan Mac OS als het gaat om muziek produceren, waarom commerciële software zo duur is terwijl sommige freeware bijna hetzelfde biedt... etc...

De regels (sommige ongeschreven) zijn géén illegale software aanbieden, aanprijzen of ondersteuning bieden aan mensen die dit gebruiken. Maar niets daarvan was te bespeuren in die thread. Als er vervolgens mensen zijn die vragen gaan stellen over het besluit om de topic te sluiten, dan is er misschien iets niet helemaal duidelijk... moet die thread dan verwijderd worden?
 
Origineel geplaatst door Pim
Ook ik ben het niet altijd met de moderatoren eens, maar kennelijk werkt hun beleid wel: dit forum is nog steeds een "normale" hang out. Ik kom hier elke dag met plezier.

En dat is uniek! :okdan:

Oh dat zeker! Ik ook, anders had ik niet eens de moeite genomen om deze discussie te starten. Alleen als ik het ergens niet mee eens ben, dan laat ik me horen (misschien niet zo des Nederlands... maar goed).
 
Er zijn ook ongeschreven regels, zoals dat politieke inhoud en voetbal ook direct van het forum verwijderd wordt

Het onderwerp illegale software beperkt zich overigens niet tot softsynths en meningen hierover kunnen mede door dit algemene karakter ook als een maatschappelijk politiek standpunt worden gezien.

Zoals Johnny reeds zei, willen we voorkomen dat er vervelende en ongezellige situaties onstaan en zullen we sommige onderwerpen moeten verwijderen.
 
Origineel geplaatst door matt second
Er zijn ook ongeschreven regels, zoals dat politieke inhoud en voetbal ook direct van het forum verwijderd wordt

Het onderwerp illegale software beperkt zich overigens niet tot softsynths en meningen hierover kunnen mede door dit algemene karakter ook als een maatschappelijk politiek standpunt worden gezien.

Zoals Johnny reeds zei, willen we voorkomen dat er vervelende en ongezellige situaties onstaan en zullen we sommige onderwerpen moeten verwijderen.

OK, duidelijk. Maar laat die beredenering nu eens los op het fenomeen 'sampling'. En met sampling bedoel ik niet het back-uppen van de presets uit je synths ;)
 
Origineel geplaatst door Mike-E
OK, duidelijk. Maar laat die beredenering nu eens los op het fenomeen 'sampling'. En met sampling bedoel ik niet het back-uppen van de presets uit je synths ;)

Interessant , wat is daarmee aan de hand, dat het onderwerp sampling tot een maatschappelijk en politiek georienteerde discussie zou kunnen leiden ?
 
Origineel geplaatst door matt second
Interessant , wat is daarmee aan de hand, dat het onderwerp sampling tot een maatschappelijk en politiek georienteerde discussie zou kunnen leiden ?

Het gebruik van illegale software is diefstal en doet inbreuk op de rechten die iemand op 'iets' heeft.

Hetzelfde geldt voor vocalen, beats, sounds etc. Wanneer je deze dus sample'd ben je in overtreding, mits je ervoor betaald. Dit laatste gebeurt echter niet altijd en dus is het diefstal.

De daad "diefstal" is het maatschappelijke probleem, niet het gebruik van software (of het sample'n).
 
De reden dat ik dit topic gesloten en later verwijdert heb is omdat de afsluiting een rechtstreekse provocatie aan de moderatoren betrof.

Sorry Yawgmoth, maar zou je dit even nader willen verklaren aub ?? Ik ben bijzonder geïnteresseerd in de reden van de sluiting, en de reden zoals door jou hier omschreven, begrijp ik niet. Ligt ongetwijfeld aan mij hoor !!

Laten we even voorop stellen dat de mod's van dit forum de leiding hebben over dit forum, en daarmee simpelweg het recht hebben om topics te sluiten, verwijderen enz. Daarmee ga je accoord als je jezelf registreert bij een forum.
Naar mijn mening is dit een gezond forum waar niet teveel niet-synth-gerelateerde zaken besproken worden en waar het taalgebruik en de "onderlinge verstandhoudingen" niet op een laag-bij-de-gronds TMF-niveau zijn. Dit is op de eerste plaats het gevolg van het beleid van de mod's, en daar kunnen we hen ook dankbaar voor zijn.

Waar ik wel moeite mee zou kunnen hebben is als de inmenging van de mod's zo ver gaat dat hun standpunten (of die van 1 van hen) de mede-forummers opgedrongen gaat worden. Standpunten als die zoals hierboven omschreven inzake illegale software, voetbal en politiek (jammer trouwens dat een SYNTH-forum standpunten moet hebben inzake voetbal...), behoren tot de basis-ideeën van dit forum. Dit is algemeen bekend en dient dus maar gerespecteerd te worden. Als dit voor iemand onmogelijk is, heeft ie hier weinig te zoeken. (imho)
Verder is een forum een discussieplaats. Discussie is het, door middel van argumenten, elkaar proberen te overtuigen van het eigen gelijk. Als een mod van welk forum dan ook hier geen ruimte voor biedt, heeft dat forum geen bestaansrecht.

Dat op een forum de regels strak gehandhaafd worden door mod's, is op zich een goei ding, anders wordt het inderdaad een enorme zooi. Maar het lijkt mij toch wel zaak om bij twijfel van de mod's eerst eens te kijken of en hoe een topic zich ontwikkeld, en dan pas, als blijkt dat de regels met voeten getreden worden, in te grijpen.

Mod's, ik dank jullie voor de ruimte waarop ik mijn mening kan spuien.

Keep up the good work !
(maar ga aub niet op alle slakken zout leggen)
 
Duidelijkheid

Duidelijkheid

Eens in de zoveel tijd duikt er op dit forum een discussie op over het gebruik van illegaal verkregen software. Deze discussie is op zichzelf volledig legitiem. Het is en blijft echter een lastig onderwerp.. met een hoop vér uit eenlopende (en vaak onverenigbare) standpunten en meningen. Een duidelijke conclusie valt hier zelden uit te trekken.. en over het algemeen schieten we er met z'n allen bar-weinig mee op.

Vanuit dit oogpunt hebben we als team het standpunt om deze discussies buiten het forum te houden. Dit is onze keuze.

Ik vind het overigens een goede zaak dat dit soort onderwerpen in het feedback forum aangekaart worden.. dat kan een hoop onduidelijkheid voorkomen.


PS: Om even in te gaan op het commentaar van Gemmetje: Wij dringen niemand een mening of standpunt op, we nemen alleen de vrijheid om bepaalde onderwerpen buiten het forum te houden.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top