Opzet nieuwe leden / voorstel forum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
De discussie is al eens eerder gevoerd.. maar niettemin wil ik graag eens peilen wat jullie vinden van het "Nieuwe Leden" forum.

- Moet dit een plek zijn waar nieuwe leden zich alleen maar voorstellen.. zonder dat er de mogelijkheid is om te reageren?
- Moet dit een plek zijn waar je gewoon een eind weg kunt discussieëren met een nieuw lid ?
- Moet het ge-eikte "welkom" als reactie aangemoedigd, gedoogd, ontmoedigd of juist verboden worden ?

Het bovenstaande is slechts een drietal dingen die spontaan in me opkwamen.. maar veel belangrijker dan dat: laat eens horen wat jullie nou vinden van dat forum... :)
 
Re: Opzet nieuwe leden / voorstel forum

Origineel geplaatst door CraZ
- Moet het ge-eikte "welkom" als reactie aangemoedigd, gedoogd, ontmoedigd of juist verboden worden ?
jullie nou vinden van dat forum... :)

Soms heb ik zin om alleen welkom te zeggen en soms zeg ik iets meer.
Er zou misschien een verbod moeten komen op onnodige threads starten.:D
 
Ik vind het wel leuk om mensen te stimuleren iets meer over zichzelf te vertellen. Als er iets interessants staat (bijvoorbeeld iets over het mooie strijp of iets over modulars / analoog passie) dan reageer ik daar meestal wel op. Dat vind ik veel leuker dan enkel: "Welkom!"

Soms "Welkom" ik wel, maar dat is meer uit verveling.

Ik vind het ook vaak leuk om van mensen met wat minder gear te horen waarom ze voor bepaalde instrumenten gekozen hebben. Daar kun je veel van leren, denk ik.

Kortom! Nieuwe leden is nuttig als er niet tweehonderd keer "Welkom!" staat.
 
Ja passie voor modulairs dan is Jeroen er als de kippen bij!

Ik vind die welkoms wel een beetje afgezaagd maar het is volgens mij wel leuk voor degenen die hier voor het eerst komen en zich voorstellen.
 
Als ik de reakties van de nieuwe mensen op al die welkoms posts lees dan denk ik wel dat dit zeer gewaardeerd wordt.
Zelf post ik bijna nooit welkom posts omdat ik vind dat iedereen welkom automatisch is.

En als mensen iets meer over zich vertellen is helemaal OK. Vooral als het leuke verhalen/anektdotes zijn.

Onnodige (en soms negatieve) reakties hoeven van mij niet zo. Maar voor de rest vind ik zoals het nu is prima.
 
Ik geloof dat ik mede schuldig ben aan dit draadje, dus ik zal ook maar wat bij elkaar typen.

Voorstellen vind ik wel goed; dan houd je een beetje bij wie/wat/wanneer, dat is handig op fora (nee, synthforum is niet mijn eerste forum). Maar alleen reacties als 'welkom' zijn vrij zinloos. Moet ik me dan thuis voelen of geaccepteerd? Dat impliceert dat wie minder vaak welkom geheten wordt dus minder welkom is, en dat er ook gereageerd zou kunnen worden met 'rot op'. Dat lijkt me niet, toch? (ik neem aan dat zo'n reply (mits niet ironisch bedoeld) vrij snel weggemoderate wordt?) Het lijkt me logisch dat iedereen welkom is (zie ook Fuse). Wat wel leuk is, als mensen wat over zichzelf vertellen (muzikale achtergrond, huidige bezigheden, gear), en wat betreft de reacties, als anderen daar op ingaan. Van de andere kant: als het goed is gebeurt dat ook verspreid over de fora in de threads, dus is het minder nodig in zo'n welkom-geval.

Misschien is het dus een idee dat iedereen een welkomstwoordje moet schrijven (inhoud en lengte natuurlijk naar eigen invulling, zoals nu ook met de welkomstsdraadjes, dus van kort tot een biografie in boekvorm), en dat er een thread komt met de meest recente welkomstwoordjes (bijvoorbeeld: een nieuwe blijft een week staan), waarbij het ook in het profiel komt. Dan dus zonder reacties. Maar dat gecompenseerd worden met wat meer algemene threads in de algemene fora, of wat meer enquetes of zo.

Van de andere kant: alleen 'Welkom' zeggen stoort niemand en overload vast de serverdatabase niet, en houdt in ieder geval de optie open voor welkomstsgesprekken. Enzovoorts.

En voor wie het nog niet doorhad: mijn specialiteit is veel te lange posts maken waarin ik mjin standpunt helemaal kapotargumenteer. Bij voorbaat mijn excuses voor de toekomst. :bekdicht: ;)

Trouwens, Bambamstudio: je kunt je natuurlijk ook opnieuw voorstellen, als je er psychologisch onder lijdt... :duivels:
 
Ik moet zelf zeggen dat ik de voorstelthreads zoals ze nu zijn, opzich wel goed vindt. Aan de andere kant is het meer voor de leden die er al zitten. Als je namelijk als nieuw forumlid jezelf voorstellen weten wij allemaal wie jij bent, maar zij hebben geen idee wat jij doet of wie je bent. Daarom zou het idd een goed idee kunnen zijn om zoiets in je profiel op te nemen. (kan geloof ik nu ook al onder het kopje biografie... zit daar trouwens een characterlimiet op??)

oh, en voor bambam: je kan ook vragen of iemand je account wil verwijderen.. :bekdicht:
 
1620 x Welkom

1620 x Welkom

Over het algemeen vind ik het ontzettend leuk als mensen zich voorstellen.. en de tijd nemen om iets te vertellen over hun verleden en heden als synthfreak, muzikant of wat dan ook.

Vragen naar aanleiding van zo'n inleiding zijn leuk.. stimuleren een nieuw lid vaak om wat meer te vertellen, wellicht een paar tracks te posten.. of wat meer te vertellen over een obscure (of niet-obscure) synth in zijn of haar arsenaal.

Persoonlijk ben ik helemaal niet te spreken over posts die niet veel meer bevatten dan een simpel "welkom". Als je écht blij bent met iemand.. kom dan met iets beters aanzetten..

Voor je 't weet gaat iedere veelposter een "welkom" neerzetten bij elk nieuw lid... en hebben we over een tijdje bij elk nieuw lid een lijst van 1620 (=aantal actieve leden) "Welkom" boodschappen.

Daar zit toch niemand op te wachten ?
 
ik vind net zoiets als een poll wel een idee.

als iemand zich voorstelt in bericht 1; "hoi, ik ben .... + gearlist + muzieksmaak + werk + banksaldo en overige"

en het idee poll wordt erop losgelaten:

optie 1: welkom
optie 2: hoi
optie 3: hee ik ken jou al
optie 4: jouw synths wil ik ook
optie 5: hee ga eens snel weg
(of wellicht korter :))

dan kan iedereen alle 1620 precies 1x reageren, en kan er toch indirect 1620 keer welkom gezegd worden. ideetje?
 
Re: 1620 x Welkom

Re: 1620 x Welkom

Origineel geplaatst door CraZ
Voor je 't weet gaat iedere veelposter een "welkom" neerzetten bij elk nieuw lid... en hebben we over een tijdje bij elk nieuw lid een lijst van 1620 (=aantal actieve leden) "Welkom" boodschappen.

je kan ook een scriptje klussen zodat bij elke nieuwe Nieuwe Leden-thread automatisch elk actief lid "welkom" zegt :D
binnen 1 minuut 1000 antwoorden zegmaar. en nog steeds even interessant als de threads van nu!

(onderliggende gedachte: welkom sucks! zeker als degene voor je het al heeft gezegd... verzin eens wat nieuws!)
 
Ik vind 't wel goed zoals het nu is. Wat maakt 't nou uit of er vaak "welkom" staat? Als je je er erg aan stoort, plaats je toch een snel 'welkom' en gaat dan vlug weer naar een andere thread? Of je kijkt helemaal niet op de welkoms-threads. Of alleen naar het berichtje van de nieuweling zelf en plaatst nix. Of..
Affijn, ik snap niet waar "we ons" allemaal druk over maken! Ik ken wel een paar betere dingen om je druk over te maken..

Houwen zo, dus! :okdan:
 
Volgende mening:

Hoewel het nut van een simpel "welkom" natuurlijk nul komma nul is, komt het op z'n minst sociaal over tegenover nieuwe forumleden. Hoewel ik zelf idioot laat was met me voorstellen (wegens totaal geen forum-ervaring), kwam er toch zeker wel een grijns op m'n gezicht van de reacties, ook al was het bijna allemaal "welkom".

Ik vind dat iedereen zelf moet weten of en hoe hij/zij zich voorstelt, net zoals iedereen zelf moet weten of en hoe hij/zij daarop reageert. Ons mooie landje is al bijna kapot-geregeld, moeten we dat hier op dit geweldige forum ook doen ?

peace !!
 
Origineel geplaatst door gemmetje
Volgende mening:

Hoewel het nut van een simpel "welkom" natuurlijk nul komma nul is, komt het op z'n minst sociaal over tegenover nieuwe forumleden. Hoewel ik zelf idioot laat was met me voorstellen (wegens totaal geen forum-ervaring), kwam er toch zeker wel een grijns op m'n gezicht van de reacties, ook al was het bijna allemaal "welkom".

Ik vind dat iedereen zelf moet weten of en hoe hij/zij zich voorstelt, net zoals iedereen zelf moet weten of en hoe hij/zij daarop reageert. Ons mooie landje is al bijna kapot-geregeld, moeten we dat hier op dit geweldige forum ook doen ?

peace !!

eigenlijk heb je wel gelijk ja.
ik vind het alleen wel getuigen van nul creativiteit om als 4e achtereen "welkom" te zeggen.
maar het gaat om de gedachte, daar heb je een goed punt.
en regulatie zuigt ook idd.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top