Reacties geven op tracks

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Maakt het uit!

Wil je iets posten dan zet je het er neer.
Als je wilt luisteren dan luister je.
Als je wilt reageren dan reageer je.

Niets moet hoor.
 
Origineel geplaatst door cloudman
@Catalunya: "je stijl hoort hier niet zo thuis???"
dat vind ik zeer jammer dan. ik zal eens enkele van je tracks moeten beluisteren
om te weten wat die stijl is :confused:
in ieder geval schrik ik me rot als dat werkelijk zo zou zijn.

greetz

cloudy

:doei:

Ik ben meer gericht op nummers met vocalen (geen samples). Dit vraagt een andere manier van werken.
Het neigt meer naar Popmuziek. Ik hoor zelden nummers met zang op dit forum.

Groet Erik
 
Origineel geplaatst door Catalunya
...Het viel me alleen op dat er veel HITS zijn en maar weinig reakties..

Als je op de thread klikt, komt er een 'hit' bij; dat wil NIET altijd zeggen dat het nummer gedowd & beluisterd wordt. Kan ook zo zijn dat een persoon gewoon ff checkt of er commentaar op zijn commentaar gegeven is, of benieuwd is wat anderen gepost hebben.. Mocht je met 'HITS' hele goeie tracks bedoelen, dan heb ik dus nix gezegd....

Langzaam aan komen er wat tracks met zang op het forum.. Plaats ze gerust! Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe nummers & verschillende stijlen! Laat 't meerendeel van de House-gerichte tracks je ZEKER niet afschrikken!

Ik heb m'n leven ook een beetje gebeterd: ik probeer wat vaker tracks te beluisteren.
 
Ja, wat wil je. Een site waar constant over synths geouwebet wordt. Lijkt me dan niet onlogisch dat er ook voornamelijk synthesizer en instrumentale muziek gepost wordt.
 
ik luister niet meer als nergens uit blijkt binnen welke stijl de track valt (of desnoods heel globaal wat voor soort muziek het is)... dus als iemand alleen maar zegt 'nieuw trackie, graag beoordelen' met een link erbij.....
bepaalde stijlen vind ik toch never nooit wat aan , dus da's zonde van m'n kostbare download limiet
 
ook al is het je stijl niet, je kunt altijd commentaar geven over de mix, geluidgebruik, opbouw, het technische plaatje dus etc.........

ik vind het juist het mooie van dit forum dat er verschillende stijlen ronddwalen. er kunnen dan wel veel housegeorienteerde forummers zitten, maar hoeveel soorten vallen hieronder ook veel. ik vind dit een verdraagzaam forum en als je bang bent om een track te posten die anders is dan andere, wie heb je daarmee?? alleen jezelf....nergens voor schamen..........

maar het lijkt me logisch dat als je een track post dat je ook feedback gaat geven op nrz van anderen. maar het blijft natuurlijk zo, dat wanneer je nix zinnigs te melden hebt je beter nix kunt zeggen/typen...........
 
@ catalunya

Ik denk dat de hoofdreden dat er niet veel vocale tracks op het forum staan, simpelweg te maken heeft met het
feit dat het erg moeilijk is om
a.zang te schrijven
b.goed uit te mixen en compressen e.d
c.op te nemen

hierbij komt flink wat expertise kijken en veel mensen zullen er misschien om die reden niet eens aan beginnen.
Jou sound is over het algemeen erg commercieel, maar dat neemt niet weg dat er ook heus wel mensen zijn
die dit ook kunnen waarderen.

Aan iedereen die wat wil posten gewoon doen en dan zie je vanzelf wel of er reacties komen:okdan:
 
hallo zeg, dolgraag zou ik vocals gebruiken maar ik heb geen mooie vrouwenstem!

Lijkt me dan ook een vaker voorkomende reden. Ben maar een hobbyist en ik heb geen zangeres.
 
vocalen zijn leuk, absoluut.
niet altijd even noodzakelijk, maar ze kunnen een grote meerwaarde geven aan een track.
ik had het eerst niet door dat het voornamelijk om die vocalen ging, maar ik vind het zeer de moeite
om zo'n tracks hier te horen.
en of dit nu een synthforum is of niet, vocalen passen hier toch ook. wat is dat nu?
af en toe duiken hier wel discussies op die helemaal niets te maken hebben
met muziek, terwijl vocalen en synths tegenwoordig toch veel met elkaar gemeen krijgen...

maar bon, dit was offtopic

wat het reageren betreft: men moet het inderdaad ook blijven doen uit vrije wil en zo.
maar een beetje een soort van "solidariteit" nu en dan onder musici, zoals het geven van
opbouwende kritiek op tracks, kan geen kwaad vind ik :biertje:


groetjes

cloudy
 
Techno tracks review ik bijna altijd. Hoe goed of slecht ze ook zijn. Gewoon uit loyaliteit, omdat ik ook graag wil dat anderen mijn tracks reviewen.

Verder luister ik een hele hoop tracks, en als er iets me heel erg opvalt dan reageer ik vaak.

En sommige stijlen daar heb ik echt geen verstand van, zoals sommige EO-synthesizer muziek en van die vage Noise Herrie. En Trance, daar reageer ik ook vaak niet op.

Ook moet je niet vergeten dat er slecht een kleine groep actieve leden is. Ik schat een mannetje of 100. De een maakt hiphop, de ander techno, weer iemand maakt trance, noise, eo-muziek, pop, etc. Kort door de bocht: deel het aantal mensen door het aantal stijlen, dan weet je hoeveel mensen er potentieel op een track reageren. Een aantal heeft geen zin, dus met 10 serieuze reacties mag je erg verheugd zijn.
 
Origineel geplaatst door Bass
..er zijn gewoon zeer weinig tracks die goed klinken OF geen house zijn...:D

Pas dan kan ik reageren..;)

Zelfde geldt voor mij. Ik ben niet into techno, hardcore enzo. Dan blijft er meestal weinig over op deze forum.
 
Mocht 't niet je stijl zijn, dat kan je idd nog altijd commentaar geven.. [zie post van Croaton +/- 8 berichjes naar boven..]

Maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk (al is 't af&toe wel jammer als er weinig reaktie opkomt, lijkt me..)
 
Vocalen opnemen moet je wel de juiste apparatuur hebben.
Home studio's komen daar in vaak te kort. (wordt wel steeds beter).
Dan moet je ook nog kunnen zingen.
Kijk alleen al naar de mic's. Zo'n buizen microfoon kost ongeveer...uuhh..
Veel geld. Wil jij zoveel geld uitgeven voor dat ene nummer?
:)
 
Origineel geplaatst door Googol

Veel geld. Wil jij zoveel geld uitgeven voor dat ene nummer?
:)

tenzij je veel vocalen doet.
en hoeveel geld geeft men wel niet uit aan synths?
juist, niet zo weinig...
 
Tracks becommentarieren is gewoon lastig als je ervan uitgaat dat er geen manier is om iets goed of niet goed te doen, wat mij betreft kunnen alle geluiden, als de maker het zo bedoeld heeft vind ik het prima. De adviezen zijn vaak ook weer een afspiegeling van de smaak van de persoon in kewstie. Het is dan ook aardiger als de poster er zelf ook wat ideen bijgeeft over de dingen die hij zelf niet goed vind en wil veranderen etc, dan kun je daarop feedback geven. Heb niet zoveel zin om elke track die ik niet mooi vind te becommentarieren op allerlei persoonlijke keuzes van de maker.

Btw.. heb niet alle tracks hier op het forum gehoord hehe.. niet dat jullie denken dat ik ze allemaal slecht vind :D

:koffie:
 
Origineel geplaatst door Googol
Wil jij zoveel geld uitgeven voor dat ene nummer?
:)

Antwoord is JA. Heb al veel geinvesteerd in goede Mikes en Pre-amps. Ik hou van vocalen opnemen. Geeft net dat beetje extra's, waardoor ik een klein beetje Band-gevoel krijg. Leuk om samen muziek te maken, alleen gaat er ontzettend veel tijd in zang zitten. Een zangeres kan de andere dag weer net iets anders klinken, bijgeluiden, knippen en plakken. Soms vervelend, maar het eindresultaat geeft een kick. Al een aantal zangeressen versleten te hebben, wel een brok ervaring opgedaan de afgelopen jaren, maar ik wacht nog op mijn zingend nachtegaaltje. Er is weer contact met een zangeres, misschien is Zij "HET".

Groet Erik
 
Ik luister toch wel regelmatig. Soms schrijf ik er is iets bij soms niet. Gratis muziek, je kan veel leren... wat moet dat meer zijn!
 
En da's het goede antwoord...denk ik...
Van leren. Hoe doet ie dat nou.
Wat gebruikt ie en wat was z'n motivatie.
Simpel? niet simpel?

Mooi of niet mooi is iets heel anders.

Antwoord is JA

Dan is het goed als je daar veel geld in stopt.
En verstandig. Maar om thuis met een buizen mic bezig te zijn is wel erg luxe;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top