Reacties geven op tracks

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Lid sinds
20 oktober 2002
Berichten
4.304
Deze vraag heeft wel met de thread te maken dus post ik mijn vraag maar hier! Dit schrijf ik op voor iedereen die de afgelopen periode demo's heeft gepost op het forum.

"Waarom wordt er zo weinig gereageerd op de demo's?" Wanneer ik kijk naar het kopje bekeken zie ik gemiddeld 100 staan (dus 100 keer aangeklikt). dat de demo dan daadwerkelijk beluisterd is hoeft natuurlijk niet, maar dan blijft er misschien gemiddeld de helft van de mensen over die de demo's wel beluisterd hebben. Veelal zie ik dezelfde namen staan bij de reakties, dus in ieder geval is een aantal wel bereid de ander van adviezen te voorzien.

Neem nou bijvoorbeeld het zomerhit festival. Er hebben maar 15 mensen gestemd. Het lijkt me sterk dat er ook maar 15 mensen naar geluisterd hebben.

Kritiek van de 1e luisteraar is veelal goud waard. Dat er zo weinig gereageerd wordt vind ik vreemd. We zitten hier op dit forum toch voor de synths en de muziek die daarmee gemaakt is? Of heb ik dit mis en is dit misschien niet de plek om je demo te laten beoordelen? Het is toch leuk om te horen wat een ander maakt. Dit forum is eigenlijk underground. Muziek met synths begint hier. Moeten we (medeforummers) dan wachten op kritiek in de media over hoe onze song overkomt op de luisteraar of het alleen hebben van kritiek van familie en vrienden (let wel, die zijn meestal niet altijd even eerlijk en willen je misschien niet afvallen)


Luister objectief. Het hoeft je smaak niet te zijn (luister daar doorheen), maar het is toch een kleine moeite een reaktie te geven (bijv. over compostie, mixage, melodie, sequencer programming, beats etc. etc)?

Zo, dit moest ik even kwijt.

p.s. dit is geen aanval, maar een suggestie. Het lijkt me dat iedereen die een demo post wel reakties op zijn song wil.


Groet Erik
 
Laatst gewijzigd:
tja ik denk dat de meeste wel wat beters tedoen hebben.
muziek maken bijvoorbeeld. :D
Nee, ik denk dat het ligt aan het feit dat er zoveel tracks
gepost worden dat niet iedereen de zin heeft de hele
tijd tracks te reviewen. ik geen enkel commentaar als de
track in mijn muzieksmaak ligt. ik ga niet op trance tracks
reageren omdat ik geen trance kan horen. maar ik
beluister vrij geregeld tracks hier op dit forum. aan mij
zal het niet liggen
:*D :z :W :luv: :engel: :bekdicht: :erm: :biertje: :frons: :smeris: :dj:
:kroon: :koffie: :geslaagd: :eureka: :peukie: :mexico: :okdan: :kimono:
:doei: :yamaha: :dubbel:


isnieZot
 
Re: Vraag m.b.t. TRACKS

Re: Vraag m.b.t. TRACKS

Origineel geplaatst door Catalunya
Deze vraag heeft wel met de thread te maken dus post ik mijn vraag maar hier! Dit schrijf ik op voor iedereen die de afgelopen periode demo's heeft gepost op het forum.

"Waarom wordt er zo weinig gereageerd op de demo's?" Wanneer ik kijk naar het kopje bekeken zie ik gemiddeld 100 staan (dus 100 keer aangeklikt). dat de demo dan daadwerkelijk beluisterd is hoeft natuurlijk niet, maar dan blijft er misschien gemiddeld de helft van de mensen over die de demo's wel beluisterd hebben. Veelal zie ik dezelfde namen staan bij de reakties, dus in ieder geval is een aantal wel bereid de ander van adviezen te voorzien.

Neem nou bijvoorbeeld het zomerhit festival. Er hebben maar 15 mensen gestemd. Het lijkt me sterk dat er ook maar 15 mensen naar geluisterd hebben.

Kritiek van de 1e luisteraar is veelal goud waard. Dat er zo weinig gereageerd wordt vind ik vreemd. We zitten hier op dit forum toch voor de synths en de muziek die daarmee gemaakt is? Of heb ik dit mis en is dit misschien niet de plek om je demo te laten beoordelen? Het is toch leuk om te horen wat een ander maakt. Dit forum is eigenlijk underground. Muziek met synths begint hier. Moeten we (medeforummers) dan wachten op kritiek in de media over hoe onze song overkomt op de luisteraar.


Luister objectief. Het hoeft je smaak niet te zijn (luister daar doorheen), maar het is toch een kleine moeite een reaktie te geven (bijv. over compostie, mixage, melodie, sequencer programming, beats etc. etc)?

Zo, dit moest ik even kwijt.

p.s. dit is geen aanval, maar een suggestie. Het lijkt me dat iedereen die een demo post wel reakties op zijn song wil.


Groet Erik

volledig mee eens, maar ik denk ook dat er velen niet genoeg geduld hebben om te wachten tot de song
helemaal gedownload is.... soms duurd dat idd een tijdje, maar dan kan je toch gerust verder surfen op dit
zalig forum. Als je het nummer dan beluisterd hebt, kan je er dan toch iets over kwijt.

mvg

djoene
 
Ach ja, jammer.

Die ene opmerking is toch ook altijd wel OK?

En dat je 10 hits per reactie ongeveer krijgt zul je op de koop moeten toenemen.
Vaak is commentaar wel ongeveer wat de andere al gepost had of sommigen weten gewoon niet wat ze moeten typen. En velen zijn ook verwend en verwachten dat je profesioneel klinkende muziek kunt opleveren en kijken op mindere muziek neer. So be it, vergeleken met A&R mannen zij het nog doetjes want die kraken dagelijks dozijnen mensen af.
 
Ik beluister vrijwel nix van de geposte tracks. Niet omdat ik 'te lui' ben om ff op dat downlooden te wachten, maar omdat mijn 'WinAmp-playlist' dan gedelete wordt, en ik dan alle nummers (die er in stonden) weer helemaal moet opzoeken en terug moet zetten. En da's best irritant!
Dus TOCH luiigheid..

Maar misschien als ik een andere pc heb dat ik dan vaker ga luisteren.
:D<[toch wel een ideaal excuus; zo'n oude pc!!]
 
ik luister gewoon niet naar tracks die nog niet af zijn, of 'waaraan nog veel gesleuteld moet worden'.
en dan hou je er vrij weinig over. :)
 
hmmm ik luister ook amper meer
vind dat er weinig interessants wordt gepost de laatste tijd
maar ik kan 't mis hebben... xal weer 's wat luisteren :okdan:
 
Het ligt ook deels aan degene die de tracks post.
Het is namelijk de bedoeling dat je in de post ook wat informatie geeft over hoe je de track hebt gemaakt, met welke spullen, etc. Zodoende is het voor de mensen die de track gaan beoordelen ook interessant en het geeft weer dat degene die de track post er wat moeite cq tijd instopt.

Mensen die iets posten van "ik heb weer een nieuw nummertje gemaakt, kan je hem effe boordelen" krijgen vaak minder reacties en dat vind ik niet gek ook.

Als ik zo kijk krijgen de meeste tracks genoeg feedback. Waar het "dsf zomerfestival" vandaan komt weet ik niet eens, maar dat zie ik nu voor het eerst...

Maar het is een vrij land en een vrij forum, dus we kunnen mensen niet dwingen te reageren. ;)
 
ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad om tracks te beluisteren en te reviewen...
maar zal dit binnekort wel terug doen.

ik vraag mij alleen af of ik de maker wel iets kan bijbrengen wat nuttig is voor hem/haar...
ik twijfel nogal aan mijn capaciteiten...

soms heb ik zo van: "hier scheelt iets aan"
ofwel heb ik iets van "I'm in heaven" (=> gebeurd heel zelden, maar had het met een liedje
van deze site:
http://members.chello.se/flintlock/projekt.htm
das diezelfde van zijn vsti softsynths van vintage dingen.)

anyway, maar kzal binnekort - meer tijd terug - wel nog eens een efforeke doen en
... wie weet... ook eens een track posten ;-)


greetz


cloudy
 
Ass kissing...

Ass kissing...

Waar ik me dan wel aan stoor, is het feit dat bij de meer gerenommeerde 'artiesten' hier, wanneer ze een track posten, vaak wel enorm veel reacties krijgen. En dit terwijl de tracks soms echt niet -veel- beter zijn dan de gemiddelde track van een minder bekende 'artiest'. M.i. een beetje scheef en een kwestie van... (zie bovenstaande).

Sow, dat lucht op...
 
Laatst gewijzigd:
..er zijn gewoon zeer weinig tracks die goed klinken OF geen house zijn...:D

Pas dan kan ik reageren..;)
 
Omdat ik er soms geen zin in heb om de a&nar uit te gaan hangen.
Persoonlijk luister ik van alles maar als ik er zelf nix bij voel dan voel ik me ook zeker
niet geroepen om elke keer dingen te moeten afkraken.

Waar ik iets met kritiek kan bijdragen zal ik het zeker niet laten.
Ik breng liever wat opbouwende kritiek dan dat ik ga zitten afzeiken.
Dit kan als schijterig ervaren worden, maar als ik de behoefte had gehad om
A&R te worden dan had ik nu wel op die stoel gezeten.
 
"Waarom wordt er zo weinig gereageerd op de demo's?"

Vergeet niet dat heel wat gebruikers van het forum dit vanaf werk, school, etc. doen. Hier is afluisteren van tracks vaak niet mogelijk.
 
Op het moment download en luister ik amper tracks omdat mijn schijven vol zitten.
Zodra ik de tijd heb gevonden om eens wat backups te draaien (Leve de aldi CD's!) dan begin ik er weer mee.
Maar inderdaad je krijgt maar een paar reacties op je tracks meestal.

Maar ik beloof mijn leven te beteren als het op tracks luisteren aankomt :D

-C-
 
Vaak staat in de titel niet om wat voor muziekstyle het gaat, dus dan klik er altijd op om te checken of het in het topic zelf wel staat. Dus bij elk topic met een track komt 1 hit bij mij vandaan. ;)

Verder ga ik inderdaad tijdens het downloaden verder surfen en ben ik dus ook uit het topic en denk ik er vaak niet meer aan om nog te reageren.

Ook zijn er veel muziekstylen waar ik me niet echt in verdiept heb en dan is het toch wat moeilijk om aan te geven waarom iets anders zou moeten. Verder zijn mijn oren nog in training als het gaat om hoe een track afgemixed zou moeten klinken dus ook daar kan ik niets zinnigs over zeggen. :)
 
Ik vind dat je voor een beetje een serieuze reactie (meer dan 'klinkt leuk') toch al snel best wel wat tijd kwijt bent. Minstens twee keer goed luisteren in ieder geval. Zoveel tijd heb ik niet altijd (ook een kwestie van prioriteiten trouwens, maar dat heeft iedereen). Verder vind ik dat je er wel iets zinnigs over moet kunnen zeggen. Echt hulpzame reacties gaan over toch opbouw en sound, en vooral over sounds kan bijna iedereen hier meer en doordachtere dingen zeg dan ik, dus om dan de wise-ass te gaan spelen... Bovendien interesseren lang niet alle stijlen me, en muziek waar ik niks vanaf weet kan ik al helemaal niet gaan becommentariseren, vind ik.

Maar van de andere kant en veel belangrijker: als je zelf een track post wil je ook graag reacties, dus dan is het niet meer dan normaal om zelf ook anderen feedback te geven, anders zit je eigenlijk een beetje te parasiteren.
 
Origineel geplaatst door fuse

Waarom heb je dan die snelle inet verbinding?

snel?? ik heb nog gewoon een 56k6 telefoonverbinding thuis. misschien binnekort wel overstappen op adsl.

dan ga ik wel wat luisteren, maar kga nie fokking lang zitten wachten tot een nr is gedownd.....

maar het lijkt me ook redelijk dat wanneer je tracks post, dat je dan ook "commentaar" geeft op tracks van anderen. een soort wisselwerking.......
 
Een oud Topic en toch nog zoveel reakties! Bedankt daarvoor.
Ik beken schuld. Ook ik luister weleens een track waarop ik geen reaktie geef. Inderdaad wat Faab zegt, als je het echt niks vind heeft het ook niet veel zin om te reageren. Het is niet zo leuk om negatieve reakties te krijgen wanneer een persoon jouw muziek niets vindt, omdat er meestal zoveel energie in een nummer is gestoken.

Veelal laat ik mezelf beinvloeden door smaak. Bij het beoordelen van een track zal ik proberen daar doorheen te kijken en puur objectief een reaktie te geven (bijv. over mixage, gebruikte geluiden etc.).

Ik vind wel dat sommige personen op dit Forum wel erg snel een track posten. Mijn mening is dat er weinig echt afgemaakte produkties worden gepost. Het valt me ook op dat nummers met een hoop gefreak meer gewaardeerd lijken te worden dan een nummer met een duidelijke melodie lijn (wordt al snel als commercieel betiteld).

Eerlijk gezegd maak ik me weing druk om hetgeen waarvoor ik dit Topic gestart heb (maand geleden). Zeker de stijl die ik maak hoort niet zo thuis op dit forum ben ik nu achter gekomen.

Groet Erik
 
@Catalunya: "je stijl hoort hier niet zo thuis???"
dat vind ik zeer jammer dan. ik zal eens enkele van je tracks moeten beluisteren
om te weten wat die stijl is :confused:
in ieder geval schrik ik me rot als dat werkelijk zo zou zijn.

verder: ik weet neit zoveel van muziek als sommigen hier denk ik, maar ik doe alleszins
mijn best de laatste tijd om veel commentaar te geven op tracks.
en nu maar hopen dat die mensen er iets aan gehad hebben.
in ieder geval: ik deed een poging. ook al zullen er commentaren tussen gezeten hebben
die volkomen nutteloos waren...

maar ik vind je thread terecht. want soms merk je nog dat er weinig gereageerd wordt.

greetz

cloudy

:doei:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top