Gestolen gear melden op het forum?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
24 juni 2002
Berichten
6.987
Locatie
<zh>
Waar dus mensen hun serie nummer (s) neer kunnen zetten en ken merken etc..

Baal toch nog steeds dat m,n maat z,n JD niet terug is gekomen.
 
ik heb nog geen gear, maar ik ben daar volledig voor.
ik zou niet willen dat iets van mij kan verdwijnen zonder dat ik mij daar enigszins een
beetje kan tegen beschermen, en ik zou het ook niet leuk vinden dat wat ik koop
gestolen is. eerlijk duurt het langst!!!
 
helemaal voor

zou me doodgeneren als een van jullie by my zyn gestolen bakkie zou zien=)
 
En oppassen voor misbruik of fouten als tikfout in serienummer bijv.
Je zult maar net wat gekocht hebben en serienummer staat hier tussen,
ga je aan de bel trekken terwijl er gewoon iemand een cijfertje verkeerd
heeft overgetikt ofzo, kans is klein maar aanwezig en de gevolgen zijn
aardig groot lijkt me.
 
Ik hoop dat er binnen kort een moderator van synthforum een keer tijd heeft om een aparte rubriek hier voor te maken.Want de meeste mensen die stelen zijn niet slim genoeg om het in het op een buitenlands verkoop site door te verkopen.Gestolen gear komt ook niet meer op de voor pagina van synthforum wat ik toch ook erg jammer vind.Zelf ben ik niet handig genoeg om een centrale europese databank samen te stellen.In ieder geval heel erg dank voor de zinnige antwoorden######.Mensen schrijf altijd serie nummers en ken merken op ken merken opties en technish.######
 
Laten we em gelijk wat breder trekken naar registratie van foute Ebay usernames email adressen etc EN als knowledge base inzetten om standaard bekende oplichters praktijken (hun manier van aanpak) te registeren zodat dat anderen hiervan kunnen leren.

Ik ben ook wel voor een eraan gelieerd knokploegje om dit soort lui de hersens die ze hebben in te slaan bij wanpraktijken!! Ik regel wel een busje :-)
 
Goed idee!

Goed idee!

Ondanks het feit dat dit natuurlijk een goed idee is, zal het zeker op korte termijn geen onderdeel van dit forum worden. Naast het bedenken van een goede, universele opzet zijn er technische aanpassingen nodig om een zinvolle invulling van een "Stolen Gear" database te realiseren.

Ik voel er wel voor om een "stolen synth & studio gear" database op te gaan zetten, maar dan niet als integraal onderdeel van deze site. Ideën zijn zoals altijd meer dan welkom !
 
Re: Goed idee!

Re: Goed idee!

Origineel geplaatst door CraZ
Ik voel er wel voor om een "stolen synth & studio gear" database op te gaan zetten, maar dan niet als integraal onderdeel van deze site. Ideën zijn zoals altijd meer dan welkom !

Het hoeft geen onderdeel van het Forum te worden. Als er maar een makkelijk te vinden
link is. Ik weet niet of het technisch mogelijk is in de "ga naar..." lijst een link
"gestolen" op te nemen, zodat je daarmee rechtstreeks op de betreffende site komt, maar
dat lijkt me best handig.
Ik ben wel van mening dat deze database in het Engels zou moeten zijn. Mensen raken ook
spullen kwijt via eBay, en die verdwijnen geregeld naar het buitenland.
Dit initiatief kan het beste gemeld worden aan overige forums in binnen- en buitenland,
met de aanbeveling de link op een goed zichtbare plaats op hun site op te nemen. Hoe
meer toegankelijk de site wordt, des te effectiever.
Daarna (maar nou denk ik dus een aardig eindje vooruit) kunnen we de diverse veilingen
en marktplaatsen op het net mededelen dat deze database bestaat en zij deze kunnen raad-
plegen. Als daarna gestolen apparatuur, die in de database staat, via hun site aangeboden
en verkocht wordt, kunnen ze niet meer claimen dat ze geen mogelijkheid hadden dit te
controleren en staan ze juridisch een stuk zwakker. Volgens mij kun je ze dan zelfs aan-
klagen wegens medewerking aan heling.

Eén voorwaarde moet wel aan voldaan worden: Alvorens een apparaat als gestolen op de
site wordt geplaatst, moet er wel een email gestuurd worden naar de vermeende dief, met
de waarschuwing dat hij 7 dagen de tijd heeft om te reageren, betalen of het apparaat
terug bezorgen in originele staat. Daarmee voorkom je een hoop juridische problemen.
 
Ik wil weer niet negatief doen, maar een database lijkt me niet veel.

Wel makkelijk natuurlijk, en om te realiseren ook, maar dan moet echt IEDEREEN in nederland in deze datebase hun gestolen gear en hun serie nummers gaan zetten, en das nu net ff wat moeilijker, om iedereen dit te laten doen.

Wat je natuurlijk wel kunt doen is een apart forum bij algemeen maken waar je kunt posten dat iets van je gestolen is en wat het serie nummer is.
 
Is de kans op "grapjassen" :stupid die voor de grap serienummers gaan inkloppen (van gear die dus niet gestolen is) ook niet erg groot met zoiets?:frons:
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Wat je natuurlijk wel kunt doen is een apart forum bij algemeen maken waar je kunt posten dat iets van je gestolen is en wat het serie nummer is.

En dat is wél handig ?
 
Nou..

Nou..

Nou... dan:

- Staat alles in threads.. waar vrolijk op gereageerd kan worden etc. Dat schiet het doel een beetje voorbij
- Staat het niet in een uniform formaat opgeslagen, wat zoeken heel lastig maakt.
- Is het niet direct en snel toegankelijk, waardoor het al meteen een stuk ongebruikersvriendelijk is.
 
Schiet ook niet echt op. Dan zouden alleen leden van Het Forum een gestolen apparaat
kunnen registreren?
Zoiets heeft alleen nut als iedereen toegang heeft. Zo weet je het ook als een apparaat
wordt aangeboden dat elders is gestolen. Ook leden van andere forums en opgelichte eBay
verkopers moeten de mogelijkheid hebben om hun verdwenen apparatuur te melden.

Ik ben in ieder geval zelf maar vast begonnen om het serienummer te vermelden als ik
iets te koop aanbiedt:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2542288078
Misschien moet dat ook voor veilingen zoals eBay maar als regel ingevoerd worden.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top