Prijslijst tweedehands apparatuur

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

EternalFall

Ouwe rot
Lid sinds
26 juli 2002
Berichten
610
Locatie
Genk (Belgie)
Vandaag staat er een weer zo'n wereldvreemde advertentie op ad valvas.be: een Cs6r voor 1.150 Euros ????!? Geen extra plugins, niks !
Get real man. Ik snap die mensen niet. Als je je synth niet kunt loslaten, adverteer dan niet.

Daarom dacht ik, de Synthforum is toch de plaats bij uitstek, gelet op de uitgebreide gearlist van de leden, en hun expertise op vlak van prijzen: Waarom geen Synthforum 2dehandse prijslijst van synths ed.?

Dan hoeft men niet meer te refereren naar Sonistate of andere Amerikaanse marktprijzen, die trouwens niet te hanteren is in Europa.

Met de tijd zou deze lijst van de synthforum zelfs een standaard kunnen worden, en kunnen mensen deze raadplegen, bij koop of verkoop.

Dat zou op termijn toch een betrouwbare referentie kunnen zijn?

Wat denken juliie?


Greetz


EF
 
Origineel geplaatst door STicKX
hhmmm strak plan, alleen vergt dat wel veeeeeeeeel onderhoud volgens mij.

valt denk ik nog wel mee...
dit is iets waar ik ook al vaker aan heb zitten denken. gezien de hoeveelheid 2e hands gear die hier van eigenaar wisselt moet dat nog wel te doen zijn. als je een 'form' maakt die je als je iets gekocht of verkocht hebt in kan vullen met bv. fabrikant, model, staat, betaalde of ontvangen prijs..
ik ben geen programmeur maar zoiets moet tegenwoordig toch redelijk eenvoudig aan een database te koppelen zijn lijkt me.

wel een erg goed plan. heeft iedereen wat aan. ook als je d'r over denkt om iets te verkopen dat je een beetje een idee kan krijgen van wat een gangbare prijs is. (gangbaar, dus niet perse realistisch...;)) dat kan nu ook wel als je alle 2e hands en veiling sites afgaat en de ads afspeurt maar 't blijft een klotewerkje..(niet dat ik ooit iets verkoop trouwens..)
 
pfioew....er zijn zoveel synths....en de 2e hands prijzen zijn ook nog eens zo veranderlijk als de tering.....
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
... dat de prijs in die lijst nu werkelijk de juiste is.

....

ermm..wat bedoel je nou met 'juiste' prijs? bij 'vintage' (tegenwoordig bij sommigen een erg ruim begrip) is 't maar wat de gek er voor geeft..wat voor de een de 'juiste' prijs is is voor een ander compleet belachelijk.

't zou er mij meer om gaan dat ik weet wat een apparraat op de NLse markt zo'n beetje doet.
 
dan nog een forummer die wat aanbiedt aanspreken op zijn/haar bod, door te zeggen dat ie maar op t lijstje moet kijken voordat ie uberhaupt wat verkoopt:smeris:
 
ff toe lichten ,,....

ff toe lichten ,,....

sorry voor wie ik nu tegen het hoofd ga stoten
ik denk dat zo.n actuele lijst niet kan
waaarom
vandaag is het dit ,morgen weer wat anders ,op elk vlak
modul;air ,monosynthie aka cs30 voor 1100
terwijl jenamu6 er 600voor betaald
even ter vergelijking een voorbeeld ,sorry voor de ......
maar ik denk dat iedereen verantwoordelijhk is voor zn in/of verkoop
als je te veel vraagt ,zal ik niet reageren [en een hele hoop met mij ,hoop ik]
en als je een scherpe prijs hebt voor een erg gewilde synthie,
heb je een hele hoop reacties ,en kunje weer kiezen als aanbieder zijnde aan wie je hem wilverkopen ......
vraag & aaanbod ,blijft
en idd een syrinx [of mply....]eeen oscar blijft gewoon volgens de,...wat statistieken ,...waar? een hoop geld waard!!!
wie bepaaldt wat
ik denk iedereen zelf
een wie reageerdt ,degene die zich geroepen voelt voor dat,betreffende , bedrag .......niet TOCH
in ieder geval ,[durf ik te zeggen ,dat ik volgens mij nog nooit een echte miskoop /cq / kat inde zak ,
QA value for money ,.....heb gedaan .........POEHEE
zoek het allemaal lekkhur zef uit ,......
 
Op zich een goed idee, maar misschien niet iets voor dit forum.

Hoe bepaalt prepal zijn prijzen? Weet iemand dat?
 
Origineel geplaatst door Blinx
Volgens mij nemen hun het gemiddelde van E-bay
Automatisch of met het handje of wordt het door mensen gemeldt?
 
El (Synth)cheapo lijkt me niet verkeerd!

El (Synth)cheapo lijkt me niet verkeerd!

Een dergelijke prijsindex kan toch handig zijn als referentie! Als er veel actieve deelnemers zijn filter je eventuele rotte appels of incidenten zo weg. Het taxeren van vintage spul zal idd wat lastig zijn omdat de staat waarin het verkeert nogal zal verschillen en dat geldt ook voor de populariteit van tijd tot tijd. Toch lijkt het me niet onverstandig om een poging te wagen een synth/midi/etc. prijsindex in het leven te roepen. Het is sowieso moeilijk om via internet te achterhalen wat de bodemprijs is waarvoor winkeliers hun producten willen slijten. Het kost meestal op z'n minst een face2face onderhandeling voordat je een redelijke prijs te horen krijgt. Redelijke prijzen willen we toch allemaal!!! Als je dan onderhandeld hebt tot een uiterste bodem kan het toch geen kwaad om die info te delen met andere 'liefhebbers'?
Als er echt veel animo voor dit idee is, wil ik trouwens best mijn php/mysql diensten verlenen om het te realiseren.
Ben benieuwd!:)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Automatisch of met het handje of wordt het door mensen gemeldt?

Dat zal wel automatisch gaan... Er zijn bedrijven die automatisch van marktplaats en andere webadresssen waar je email adressen tegen komt, de emails uit de pagina's halen en deze toevoegen aan spam email lijsten. Hiervoor heb je tooltjes, dus zal prepal die ook wel hebben maar dan om de prijzen te rippen
 
Automatisch

Automatisch

PrePal claimt dat het allemaal automatisch gaat.. en de hoeveelheid data is gigantisch. Er worden ruim 2 miljoen 'transacties' getracked op een willekeurige dag. Hiervan wordt 20 tot 25% geidentificeerd als een product dat in de prepal database voorkomt (is volgens mij wél met de hand samengesteld).

Hoe omgegaan wordt met daadwerkelijke prijzen bij verkoop is onduidelijk.. dus het is in mijn ogen een heel grof gemiddelde van vraag- en aanbod-prijzen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top