Spam op het Synthforum?

Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
5.439
Vandaag plots een schoenen thread op het forum.
Nog nooit eerder meegemaakt dat DSF gespammed werd, of teminste, dat die spam er doorheen kwam...
Moderatoren, jullie krijgen het druk, want DSF is gevonden!

Wout
 
Ja had ik ook gezien...heb de leiding al op de hoogte gebracht en overal waar die op de 1e plek stond verstoten:duivels:

:kont::kont::kont:SHOES100:kont::kont::kont:
 
Moet je wel een erg intelligente bot voor bouwen... Overigens hadden we een paar jaar geleden ook last van spam; toen werden reacties op recensies (die ik nu überhaupt niet meer kan terugvinden ;{ ) volgeplempt met onzin. Het grootste deel ook echt onzin trouwens, gewoon veel hoofdletters achter elkaar. Maar dat was toen ook nog het enige forumgedeelte waar je zonder inloggen kon posten.
 
Spammers (niet spam-bots) zullen er altijd zijn, zelfs chinezen weten antwoord te geven op onze contolevragen. Gelukkig hebben we die met zijn allen snel door.
Blijf ze vooral aangeven!
 
spambots weten tegenwoordig de meest gebruikte CAPTCHA beveiligingen (vul hier in wat u in dit plaatje aan letters ziet) te omzeilen. Eenvoudige manier om spambots tegen te gaan is om een aantal additionele vragen in het registratiescherm op te nemen. Zoiets als "noem een bekende synthesizer fabrikant" of iets dergelijks. Aangezien die vraag niet in het standaardscript van de bot voorkomt zal deze de site eerder skippen.
 
spambots weten tegenwoordig de meest gebruikte CAPTCHA beveiligingen (vul hier in wat u in dit plaatje aan letters ziet) te omzeilen. Eenvoudige manier om spambots tegen te gaan is om een aantal additionele vragen in het registratiescherm op te nemen. Zoiets als "noem een bekende synthesizer fabrikant" of iets dergelijks. Aangezien die vraag niet in het standaardscript van de bot voorkomt zal deze de site eerder skippen.

Dat is precies zoals het op deze site werkt. Echter handmatige spammers (niet-bots) moet je dan ook handmatig even aanpakken. Het is overigens bij lange na niet de eerste spammer en er zullen er ook nog wel volgen. Maar tot nu toe is het goed te doen zo.
 
SPAM via synthforum?

SPAM via synthforum?

Vandaag kreeg ik op het email adres waarmee ik hier geregistreerd ben eoa spam bericht dat ook gestuurd is naar johnnybusca at nogwat punt zoiets en geefmijmaarelectro at nogwat punt zoiets . In mijn profiel heb ik mijn mail adres verborgen. Hoe kan dit?
 
Even via dit feedback forum volgen of dit vaker voorkomt. Op basis van 1 melding valt helaas nog weinig te concluderen.
 
Er zijn zat white en black hat hackers die dagelijks fora 'testen'. En een groot aantal email adressen kan altijd interessant zijn om te scoren en verkopen aan de hoogste bieder.
Een goede provider scheelt al heel wat maar het blijft een kat en muis spel.
 
We delen met niemand de e-mailadressen die we voor het forum gebruiken. Ook heb ik even gezocht naar bekende veiligheidslekken in onze forumsoftware op de website van de ontwikkelaars. Het lijkt dar niet te liggen.

Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die hier iets inhoudelijks over kunnen zeggen, meld u gerust :)
 
Vandaag kreeg ik op het email adres waarmee ik hier geregistreerd ben eoa spam bericht dat ook gestuurd is naar johnnybusca at nogwat punt zoiets en geefmijmaarelectro at nogwat punt zoiets . In mijn profiel heb ik mijn mail adres verborgen. Hoe kan dit?

Misschien is het zinvol dat je de inhoud van het spam bericht ook even plaatst.

En hoe weet je dat de mail ook naar JB is gestuurd? Stonden alleen jullie 2 vermeld als ontvanger bij het email adres, of was de aanhef van de mail tav jullie 2 namen?

't kan natuurlijk ook zijn dat jij en JB toevallig ook ergens anders je email adres hebt geregistreerd voor een account en dat de spam mail daar vandaan komt.
 
JB stond met nog wat anderen en mezelf als ontvanger. Dit was de inhoud van het bericht:

Dear firend,
Hello.How are you doing recently?Some days ago, I came across a wonderful electronic company on the web and had a pleasant chat with the sales manager who can offer various kinds of digital products,such as the phone s, T V, noteboo k, video, computers, Mp 4, GP S,PS 3, digital cameras and so on. He told me that they are planning to lower the prices greatly in order to adapt to the global economic crisis, so that they can expand their overseas market! I have bought a comAputer,and i am very satisfied with their items and services.If you have time,you can have a look.
Their website: sell-good.com
Their Email: sellgood@188.com
Their Msn:
sell-good@msn.com
 
Kijk eens aan, ik heb even gegoogled op jouw spambericht, en krijg deze thread oa op een forum.

http://windowslivehelp.com/community/t/22938.aspx

Lijkt me dus dat je via je email/msn (hotmail?) een virus hebt binnengekregen waardoor je deze spam nu hebt.

En niet via SF dus.

Ok, thx. (heb zelf geen internet). Viel me alleen op dat JB en wat andere synth gerelateerde namen er ook bij stonden en dat vond ik wel heel toevallig.
 
Back
Top