zmooc - The Havana coincidence

zmooc

Prutser allerlei
Lid sinds
6 januari 2008
Berichten
685
Locatie
nimwegen
Ok time's up; op de valreep mijn inzending. 100% gemaakt met mijn zelfgekluste software synthesizer/sequencer Miep.

 
Dankuwel, mensen!:halleluja Ik had er een beetje een race van de klok tegen gemaakt en heb uiteindelijk een paar tracks achterwege gelaten dus ik herken me wel in "braaf" en "subtiel". Ik zat zelf aan "karig" te denken ;-) De essentie - de oorwurm - is gelukkig wel in tact gebleven en uiteindelijk ben ik niet ontevreden; less is more:geslaagd:
 
Wat bravig.. maar klinkt best aangenaam.. ow.. en altijd leuk detail dat het met huisgemaakte hard- softwaren is bereid.. :)
 
mooie warme synthesizer klanken en aardig gevarieerd in de drums, maar na een tijdje krijg ik een beetje genoeg van de herhalingen van het akkoordenschema. de oorwurm moet er uit, hopelijk nog voor dat ik naar bed ga :D!
 
braaf wordt hier een een aantal malen genoemd, ik zou zeggen: subtiel. een nummer, bedrieglik simpel, waar veel in te ontdekken valt. en miep doet goed het werk.
de lead, de 3 tonen soms 4 tonen, blijven zich herhalen, ik vroeg me af, of dat op een gegeven moment storend werd, je moet niet te veel nadenken tijdens muziek luisteren, ik heb het gelijk weer in zijn geheel geluisterd, geheel is hier wat het nummer allemaal geeft. op een vreemde wijze moest ik aan mijn eigen werkwijze denken, terwijl de stijl en resultaat nogal afwijken.

de minimalistische aanpak kan juist heel sterk werken, het nummer draait nu voor 2e maal, ga je veel meer letten op alle subtiliteiten, en hoe alle geluiden op elkaar inwerken, en met elkaar meegaan. en dat gaat erg mooi in dit nummer. ik ben verrast.
 
De geluiden passen goed bij elkaar en ik vind het sowieso al knap dat je het met zelfgemaakt software doet.
Maar wat ik nu ga zeggen, is gevaarlijk omdat mijn eigen inzending ook niet bepaald een toonbeeld is van variatie: dit nummer zou nog ergens een verrassende wending moeten krijgen om het interessanter te maken.
 
Het feit dat je het met eigen software maakt vind ik in ieder geval al heel gaaf. De bassline en akkoordjes vind ik heel lekker om naar te luisteren. De drums en hoge lead dan weer iets minder. Ik vind de track daarentegen dan weer niet te langdradig of saai worden. Al met al luistert dit prima weg en ben ik benieuwd naar de volgende tonen uit Miep!
 
Prima trackje! En idd extra leuk als het met zelfgemaakt spul is. Wat heb je precies gemaakt?

Thanks! Een software synth en een sequencer in C++. Alles wat je hoort dus (ook de drums). Geen samples. Slightly outdated screenshot:

Click image for larger version  Name:	miep-juli-2018.png Views:	1 Size:	143,6 KB ID:	3659159
 
Blijft lekker hangen dit, nice track en pet af voor die zelfgemaakte softsynth/sequencer!:okdan:
 
Voor mijn smaak wat te cheesy, maar wel mooi gemaakt. De mix is wat ongebalanceerd, met name de drums. Respect voor Miep trouwens!
 
Wat betreft de klanken en compositie zit het wel snor.
Qua timing zit het er volgens mijn gevoel af en toe niet lekker.
 
Back
Top