dreamer - They Will Come

dreamer

herkauwbaar
Lid sinds
30 april 2015
Berichten
2.561
Locatie
Tranendal
Mijn poging tot een wat duistere electro track. Alle sounds komen uit de modular met uitzondering op de meeste drumsounds welke uit de LXR kwamen die ik eerder dit jaar nog had.

Hele track is in 1 take live opgenomen (versie nummer 25 ofzo ..) inclusief zang met effecten.

Helaas is kort hierna de doepfer BBD overleden welke een groot deel van die snerpende sound is, ik kan deze patch dus op de korte termijn helaas niet meer nabouwen :)

 
Wat mij betreft is je poging duidelijk gelukt! Vette track.
En de LXR klinkt goed in de mix, zoek nog een drum doos dus ga deze ook maar eens overwegen samen met de bakken die elektron op dit moment aanbiedt.
 
Functioneel. In een donker techno-lectro kot tegen de ochtend aan, na sloten drank en drugs...ongetwijfeld een top track. (ik heb vorig jaar een boek gelezen waar uit onderzoek blijkt dat de beoordeling van om het even welke muziek ook heel sterk afhankelijk is van de omgeving en situatie waarin het specifiek muziekstuk wordt beluisterd !!)
 
Leuke jam :) Wel wat langdradig
 
Ja dat krijg je wat snel met live klooien, dat je in de jam vast blijft zitten hehe (en stukjes klaarzetten voor de overgangen)
 
mooie opbouw en sounds, inderdaad lekker duister met onheilspellende melodietjes
wel te lang, dat heb je inderdaad met live opnames, ik heb er zelf ook last van als ik live opneem

misschien heb je te veel op safe gespeeld om een perecte opname te willen?
oms iets abrubter iets durven doen kan verrassend zijn
 
Lekker! Ik was zelf een beetje op een paar breaks aan het wachten, dat zou het echt een complete track maken maar er zitten wel al wat fijne progressieve elementen in waardoor het toch interessant blijft. Misschien nog wat filter automation hier en daar maar de vibe is chill en je snare is echt lekker ik wil hem opeten.
 
Dit is waarom ik de contest altijd zo interessant vind, de stijlen en creaties die je voorbij hoort en hoe breed het spectrum is waarin we als leden bewegen. Sommige delen van dat spectrum liggen wat dichter bij wat voor mij doorgaat als "lekker om naar te luisteren" dan andere. Deze track past perfect in dat andere deel.
 
ja dat is mijn kop thee zeker.
de intro houd mij er goed bij en het is een lange track wat ik ook waardeer.
en die vocalen zijn erg creatief gedaan.
ja mijn duimpje heb je.
 
Lekker donker, ik vind vooral de distortion heel goed gedaan, hele warme overdrive/distortion zonder harsh te worden. Vet hoor!

Dat viel me ook op, erg goed gedaan. Bij 1:35 wordt ie echt groovy. Groeit uit tot een hele krachtige track. Ben niet zo van die vocalen, haalde me een beetje uit de hypnose. ;-) Maar dat is persoonlijk. Hij gaat sowieso op repeat.
 
Thnx all :D

Welke distortion bedoel je precies, op de kick of die op de lead?

Die 2e is eigenlijk begonnen als een soort karplus strong patch, maar dan met een melodie er bij gemixed op het filter.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top