Dr van Lansberg - By Your Side

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Mijn inzending voor 2018 is het resultaat van een avondje improviseren met een 80's EP. Ik was wat aan het pielen en ineens stond er iets dat voor mij de moeite van het uitwerken waard was. En zo geschiedde. Uiteraard via Looperman heb ik gezocht naar een passende vocal en deze keer kwam ik Farisha tegen. Mooie warme stem waar ik weinig aan hoefde te editten om hem passend te krijgen. Helaas zonder bijdrage van mijn grote vriend Franco Quadroni.

Het resultaat is een ballad-achtige track geworden met het nodige jaren 80 sentiment in een wat verser jasje (gok ik zo).

Ik wens u veel luisterplezier.

 
Fijne track Dr. !! Als ik dan zo nodig commentaar moet leveren Zou ik Zeggen dat hier en daar de drums net wat meer aanwezig zouden mogen zijn. Ietsje meer naar de voorgrond zou meer bij de stijl passen denk ik. Maar meer opbouwend commentaar heb ik ff niet man. Ik vind de opbouw zoals meestal bij jou tracks redelijk behoorlijk, zou ik nog iets van kunnen leren :) Zo rond 4 min. vind ik het geheel echt heel tof. Succes !
 
Hoe je het doet weet ik niet maar elk jaar als ik je verhaal lees bij de track in de contest klinkt het zo van even bij looperman wat oppikken en nog wat plakken en knippen en klaar!
Maar ook dit jaar weer een hele goede track hoor, prachtig arrangement en deze track kom ik nog wel een paar keer bij terug, heerlijk.
Klinkt ook weer zo professioneel, doe je in het dagelijks leven ook iets in de muziek als broodwinning?
 
Dit is wel een erg lekkere track zeg.

Enige wat ik had gedaan was "the bridge " strak 4 kwart gemaakt. dan hoor je na afloop nog ff wat duidelijker het verschil in ritme.
 
Laatst gewijzigd:
Ben alle tracks alfabetisch aan't beluisteren, en dit is denk ik de beste tot zo ver! Zit muzikaal goed in alkaar, vocals zijn behoorlij OK, mix is goed.. en ook nog eren fijne groove! Maar het meest belangrijke: het nummer pakt je en laat niet los tot het einde.. Complimenten!
 
Wat me dikwijls opvalt is dat je aardig wat tijd stopt in je drum/percussiepartijen.
Soms klinken ze me net iets te complex/break/struikelachtig (druk me slecht uit) voor de rust die de sounds en de stem weergeven.
De snare zou ik iets anders van klankkleur gekozen hebben en iets minder prominent wanneer er geen zang is.
De plaatsen waar er geen zang is zou ik wat meer mixen dat er een onderscheid is tussen welk instrument er de lead heeft en welke er ondersteunen op dat moment.
Let wel, ik praat hier enkel technisch. Het nummer op zich vind ik zeker te pruimen hoor! :).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Tot nu toe 1 van de weinige tracks die ik kan scharren onder 'professioneel logisch'. Maar ik ben nog niet eens halverwege de inzendingen...
 
Dank allen voor het luisteren en de feedback. En natuurlijk ook voor de complimenten :). Zo wordt het een extra zalige kerst.

dat hier en daar de drums net wat meer aanwezig zouden mogen zijn. Ietsje meer naar de voorgrond zou meer bij de stijl passen denk ik.

Ik realiseer me dat de drumpartijen door jou vaak extra aandacht krijgen :). Ik heb met deze de nodige moeite gehad. In eerste instantie stond er iets onder dat nogal nadrukkelijk aanwezig was, met de nadruk op druk. Daar kreeg ik van verschillende kanten het advies op om er toch nog eens goed naar te kijken. Dus heb ik wat gesneden en wat teruggeschroefd. Ik blijf het lastig vinden die drums. Had jij niet ooit eens toegezegd mij een keer te helpen met die drums? :D


even bij looperman wat oppikken en nog wat plakken en knippen en klaar!

Er gaat wel iets meer energie in zitten dan dat, maar feitelijk komt het daar wel een beetje op neer. Ik maak een aantal bars en begin ermee te schuiven zodat er iets van een intro en een body staat. Soms is dat genoeg om me de inspiratie te geven de track op die manier af te ronden. in dit geval was dat nog net niet zo. Dus een vocal erbij gezocht die me weer wat richting gaf om verder te gaan. Meestal maak ik twee of meer setjes met bars met dezelfde sporen en ga die in een voor mij logische volgorde zetten om ze vervolgens aan elkaar te lijmen. Dan probeer ik om ze op een logische manier aan elkaar te breien en vervolgens probeer ik nog wat kleine variaties of fills te maken. En dat is het eigenlijk wel. Let wel, dit kan heel lang duren :).

doe je in het dagelijks leven ook iets in de muziek als broodwinning?
Neen. Ik doe in het dagelijks iets heel anders.


Enige wat ik had gedaan was "the bridge " strak 4 kwart gemaakt.

Daar wilde ik naartoe werken, maar ik wilde het ook inleiden. Van de 16 maten zijn er nu 3 (geloof ik) 4x4. Inleiding had best wat korter gekund inderdaad. Ik heb nogal eens de neiging onnodig uit te wijden (net als in de reacties die ik hier schrijf).


het nummer pakt je en laat niet los tot het einde
maar toch wil ik elke keer verder luisteren,


Da's een ervaring die aan mij voorbij is gegaan. Na het bouwen heb ik de track denk ik 500 keer gehoord. Ik denk dat je dan toch op een iets andere manier luistert :D. Maar leuk om te horen dit.
maar toch wil ik elke keer verder luisteren,


De track is af he

Ja, voor mij in elk geval wel ja :).


Tot nu toe 1 van de weinige tracks die ik kan scharren onder 'professioneel logisch'.

Je bedoelt de structuur?
 
Wat me dikwijls opvalt is dat je aardig wat tijd stopt in je drum/percussiepartijen.
Soms klinken ze me net iets te complex/break/struikelachtig (druk me slecht uit) voor de rust die de sounds en de stem weergeven.
De snare zou ik iets anders van klankkleur gekozen hebben en iets minder prominent wanneer er geen zang is.
De plaatsen waar er geen zang is zou ik wat meer mixen dat er een onderscheid is tussen welk instrument er de lead heeft en welke er ondersteunen op dat moment.
Let wel, ik praat hier enkel technisch. Het nummer op zich vind ik zeker te pruimen hoor! :).

Cheers,
Exo. :mega:

Je hebt een paar weken geleden een andere track van mij opnieuw gemixt. Wat ik zo interessant vond aan dat resultaat is dat de hele track eigenlijk anders klonk. Het was niet alleen een enkel spoor dat meer of minder aandacht. Het geheel klonk logischer, (veel) professioneler maar ook voorspelbaarder. Dit was zoals een track in dat genre hoorde te klinken. Welnu, ik zou zelf nooit in staat zijn geweest om hetzelfde resultaat te halen als jij hebt gehaald. Simpelweg omdat ik die skills niet heb. En om dat te verbloemen, probeer ik de aandacht vaak wat af te leiden (denk ik) met iets anders dat de aandacht trekt.

Je feedback hierboven legt dat euvel pijnlijk bloot :o:. Om een lang verhaal kort te maken, this is as good as it gets, ook met jouw tips ernaast. Ik krijg het niet beter dan dit omdat ik dat specifieke oor niet heb. Je feedback in het verleden op sommige van mijn andere tracks, beschrijven namelijk telkens hetzelfde en na jaren zit er nog geen verbetering in aan mijn kant. Misschien dien ik mezelf erbij neer te leggen.
 
die intro leek mij wel iets te snel naar een standaard trackje te gaan.
maar dat was snel van tafel geveegd met wat er daarna kwam.
die vocalen zijn namelijk goed gedaan hoor.
dus alles bij elkaar kan dit mij goed bekoren.
vooral omdat het een grote loop nummer is geworden die mijn aandacht goed houd.
 
Back
Top