KwaaieGems - Mormon Girls

deze track valt in hetzelfde genre als die van mstsfreak, uitstekende synthesizer muziek, ligt prettig in het gehoor, gewoon goed gemaakt, maar verrast (mij) tegenwoordig niet meer. maar wie weet, komt er opeens weer een revival van dit genre en dan loop je natuurlijk binnen met je muziek :D!
 
Mooie compositie, gaat ergens heen. Sfeer vind ik er lekker in zitten, in het tussenstuk hele mooie leadsound, hou ik van! Misschien iets te lang...
 
Klassiek arrangement, leuke opbouw (hoewel erg lang) en de geluiden passen goed bij elkaar, maar de mix vind ik matig: dof, zacht en de lead en strings zijn erg smal.
En van die ene akkoordenwissel ben ik ook niet helemaal gecharmeerd, maar alles bij elkaar toch wel een leuke track.
 
Bedankt weer voor jullie reacties tot zo ver!

Een aantal keer heb ik gelezen dat de mix wat 'dof' zou zijn. Kunnen jullie uitleggen wat je daarmee precies bedoelt? Zit het hem dan vooral in de EQ (bijvoorbeeld te weinig hoog), of is het de panning van instrumenten, of... of... ? Ik weet van mezelf dat ik verder ben in het componeren/arrangeren dan in het mixen/produceren. In dat laatste 'vakgebied' is er voor mij nog veel te leren. Dus alle tips zijn meer dan welkom!
 
Eerst vond ik het niks (behalve dat einde dat is erg mooi!). Na drie keer horen lag de (niet voor de hand liggende akkoordenprogressie) wat beter in het gehoor. Nu vind ik hem toch wel mooi.
 
Heel mooi! relaxed en atmospherisch. zeer goed gedaan.
 
Eindelijk weer even in de contest gedoken.. en gelijk goed! Erg fijn muzikaal bad.. mooie compositie!
De mix en drums (qua sounds) kan nog wel wat winst op behaald worden maar de sfeer en de reis qua compositie erg fijn :)
 
Zo, nu nog wat waardering rondstrooien:

Algemeen: ik vind dit jaar veel te veel inzendingen erg goed en had wel 40 stemmen willen toekennen.
Meerdere keren onderling vergelijken hielp niet echt om dit aantal wat terug te brengen.
Maar er sprongen er wel steeds een paar tracks uit.
Dus besloot ik uiteindelijk om voor de contest, we zijn tenslotte op zoek naar de winnaar, alleen die 5 asociaal goede tracks een punt te geven (en nog wat zwaar ondergewaardeerde inzendingen).

De waardering voor de mooie muziek, soms opzwepend, soms om lekker weg te dromen, lekker voor in de auto, mooi voor een film, erg mooie synth geluidjes, etc. etc. doen we dan maar met mijn welgemeende waardering ;)

Jou score in mijn lijst: 9- ++ +
Dat is niet de top 5, maar toch een punt omdat ik vind dat je veel te laag in de tussenstand staat.
 
Back
Top