KwaaieGems - Mormon Girls

KwaaieGems

Hammond-liefhebber
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
121
Locatie
Zuid-Holland
Dag allen!

Leuk om na een aantal jaar afwezigheid weer mee te doen met de contest. Dit jaar heb ik zes tracks gemaakt. Desondanks moeilijk om te kiezen welke mijn uiteindelijke inzending zou worden. Ik ben nooit zo erg productief wat kwantiteit betreft. Over de kwaliteit mogen jullie oordelen :).

Ingrediënten:

- Ichiro Toda's Synth1 (gratis VST)
- Contrologic RPS-1 drumcomputer (gratis VST)
- Mixcraft Pro Studio 7 (DAW)
- MIDI-controller keyboard en PC

Groetjes,
Hans

 
Wow, sfeertje zeg! Waan me zo terug in de jaren 80. En dat is een compliment. Zelfde sfeer als de muziek van Future World Orchestra. Erg goed gedaan!
 
mijn stem hept ju !

beeldende vintage sferen, van 60 tot 80er jaren. kan zo bij een film

wat ik minder vind is dat het de hele tijd in die zelfde ritme trein door gaat. en het is te lang denk ik ook
haal de beste stukken er uit, zorg voor wat meer afwisseling in de beats, ritme, pulsen,,enz...dus een gedeelte zonder, of meer of minder,,,
en het is denk ik nog beter
 
Ja, ook mijn voorkeur.
Ik ben weer helemaal terug in de jaren 80. Een pluim ! 7,7/10
 
Mooie track hoor, lekker afwisselend ook, goede melodie, misschien wat lang ja maar wat een schitterend einde zeg vanaf 7.40 echt top gedaan!
Ik zie hier een clip van een reis bij vanuit een trein of beelden vanuit de lucht van een drone bijv.
 
Heel erg bedankt voor de fijne reacties tot zo ver! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, temeer omdat mijn stijl van muziek maken niet bepaald "modern" te noemen is. Niet dat het verplicht is om modern te zijn, maar toch. Leuk dat jullie weten te waarderen!

Eén van mijn grote voorbeelden op synthesizervlak is inderdaad Future World Orchestra, maar ook Vangelis, Alan Parsons en Ed Starink mogen zich daar zeker toe rekenen. Daarmee is het voor mij in de jaren tachtig allemaal begonnen.

Wat de lengte van de track betreft: ik vind hem zelf ook aan de lange kant, maar de interlude tussen 4:10 en 5:01 compenseert dat euvel m.i. een beetje. Ik heb trouwens ook een kortere versie (krap zes minuten) gemaakt. Helaas ontbraken daarin wat passages die ik achteraf toch wel essentieel vond. Dus toch maar voor de "extended" versie gekozen...

De komende dagen ga ik alle andere inzendingen beluisteren en hier en daar wat commentaar plaatsen.

Groeten,
Hans

P.s. in het startbericht was ik nog iets vergeten te vermelden, namelijk de timpani-rolls. Deze zijn afkomstig uit het Sonatina Symphonic Orchestra, een gratis SFZ-library.
 
ik vond de piano af en toe iets te van het lijkt of het ingespeeld is.
maar ik kan de stukken dan wel weer waarderen.
echter het mindere is ook dat ik het wel wat lang vond duren.
dus wat korter had wel gemogen.
 
Muzikaal zit het allemaal prima in elkaar. Mooie compositie en goed arrangement. Maar het raakt me niet echt. Het neemt me niet mee. En da's helemaal geen punt, dat geldt voor veel muziek (en ongetwijfeld zal mijn muziek ook niet iedereen raken).
 
Mooi nummedr.. hoewel sommige sounds wel erg dof klinken. De lead zou iets meer op de voorgrond mogen, en wat helderder wellicht. Maar als geheel en als idee erg lekker :) Ook de key changes kunnen me bekoren!
 
De pads in het intro hadden best wel wat meer op de voorgrond gemogen, vind ik nu net iets te subtiel. Muzikaal en technisch zit het goed in elkaar, maar dit soort muziek trekt mij verder niet zo. Dus zeker wel goed gemaakt, maar not my cup of tea.
 
Een aardig aftreksel van de oude synthesizer greatest collecties. Misschien iets aan de ielige, nette kant. Maar riep bij mij zeker het oude gevoel op. Leuk gedaan, volgens mij best wat werk aan gehad.
 
Mooie keuze van instrumenten, vooral die leads. Die tweede geeft me een vertrouwd Pink Floyd gevoel. Prima compositie, ook harmonisch! Dat laatste mis ik nog wel eens bij de inzendingen. Beetje dof in de mix, da’s het enige minpuntje. Chapeau!
 
Back
Top