Urbanized - Weekend

Vrolijke track.. :) Een vocal zou het ook niet misstaan maar genoeg melodische elementen om dat op te vangen.. Mix en sounds klinkt ook zoals het hoort bij deze stijl.. goed gedaan!
 
Prima geluidskwaliteit, goede variatie in het arrangement, vrolijke vibe.
Beetje dunne sounds op een hoop plekken, alsof je een laken krijgt waar je een dekbed wilt.
Een paar vocalen zouden hier goed bijpassen, of gewoon een bredere en vettere sound.
Al-met-al een dikke voldoende.
 
Prima geluidskwaliteit, goede variatie in het arrangement, vrolijke vibe.
Beetje dunne sounds op een hoop plekken, alsof je een laken krijgt waar je een dekbed wilt.
Een paar vocalen zouden hier goed bijpassen, of gewoon een bredere en vettere sound.
Al-met-al een dikke voldoende.

Ik heb alleen softsynths gebruikt (behalve de snare roll en crash), waarschijnlijk vandaar dat het dun klinkt. Heb het ook niet aangedikt met eq, behalve dan dippen van viezigheid. Klopt, de track is ook gemaakt voor vocals, misschien hoor je dat terug in de structuur ervan.

P.S. Is ook niet 'gemasterd.'
 
Soms hoeft iets niet je genre te zijn maar als je er spontaan gelijk een glimlach van krijgt dan is dat goed.:)
Dat dunne vind ik ook, en hier hoort een vocal bij, maar dat is eerder aangegeven.

Voel die vibe er ook inzitten. Ook smaakt het refrein een beetje naar die Italiaanse DJ. Ken ff niet meer op z'n naam komen.


ik denk dat je Gigi D'agostino bedoelt?

Deze artiest? (niet persé dit nummer)
 
Last edited by a moderator:
ligt zeker buiten mijn bandbreedte van muziekstijlen waarvan ik houd, maar het werkt wel. het dunne bevalt juist, en dat het niet gemasterd is (sja, masteren bij, is een de beste mix die ik kan maken, en dan de stealth limiter eroverheen.... weet niet precies wat je met gemasterd bedoeld...) eigenlik een verademing.

soft-synths hoeven overigens absoluut niet dun te klinken... maar het ligt in dit nummer goed.
 
Soms hoeft iets niet je genre te zijn maar als je er spontaan gelijk een glimlach van krijgt dan is dat goed.:)
Dat dunne vind ik ook, en hier hoort een vocal bij, maar dat is eerder aangegeven.




ik denk dat je Gigi D'agostino bedoelt?


Deze artiest? (niet persé dit nummer)

Juist! Het is alleen inderdaad een ander track van hem.
 
Last edited by a moderator:
ligt zeker buiten mijn bandbreedte van muziekstijlen waarvan ik houd, maar het werkt wel. het dunne bevalt juist, en dat het niet gemasterd is (sja, masteren bij, is een de beste mix die ik kan maken, en dan de stealth limiter eroverheen.... weet niet precies wat je met gemasterd bedoeld...) eigenlik een verademing.

soft-synths hoeven overigens absoluut niet dun te klinken... maar het ligt in dit nummer goed.
Ik had niet veel tijd meer voor de mix om het aan te dikken, wel is de viezigheid er een beetje afge-eqt. Masteren geeft toch een beetje dat extra sausje over de mix en de luiheid ervan. Maar bij een goeie mix hoeft dat soms niet eens.
 
Back
Top