The Big Ear - True Love

The Big Ear

Ouwe rot
Lid sinds
15 juni 2011
Berichten
693
Locatie
Augusta GA USA
Mijn ode aan de zon!
Exposed 2 Radiation track (dit is de 'winter of 1979'-mix versie)
Gitaar / modulaire synth / drums


I see you baby you’re looking down at me
Your love is showing in your burning eye
I cherish this feeling ‘cause I know it won’t last
You are my true love, the love of my life

You touch my skin my love and I close my eyes
You caress me in winter and I forget the cold nights
I cherish this feeling ‘cause I know it won’t last
You are my true love, the love of my life

I know I’m not the only one that loves you
You don’t even know my name, but you know that I love you
I cherish this feeling ‘cause I know it won’t last
You are my true love, the love of my life

One day you’ll go away and leave us all behind
Changing into a super nova we will die
Our love will cease to exist and the universe turns grey

 
Ah dat is ff een verfrissende sound tussendoor! Zeker originele track! Die monotone vocalen is niet echt my cup of tea, maar past wel helemaal in deze stijl, dus dikke prima! De gitaren kan ik dan echter wel weer flink waarderen, die industrial sound icm de electro klopt gewoon perfect, vet nummer hoor!
 
Wat een diversiteit aan stijlen dit jaar!! :) Niet helemaal mijn ding maar voor zover ik kan beoordelen qua productie (in dit genre) zeer verzorgd..
 
Tof die punk/synth/diy vibe die je creeert. Puik werk op het gebied van de instrumenten en de arrangement. De vocals kunnen denk ik wel wat beter gemixed worden, ze staan een beetje hard en zijn teveel op de voorgrond.
 
dank allen om naar mijn track te luisteren. Jullie feedback wordt geapprecieerd.

blijf mij afvragen of de timing van de zangtekst zo bedoeld is of voortkomt uit onervarenheid...
De timing van de tekst is expres zo gedaan. Ik probeerde de vibe van de 'koude golven' te creëren
(https://www.discogs.com/Various-Kou...gian-Cold-Wave-Punk-1979-1984/release/2551117)
Inspiratie gaan halen bij SigloXX.
Ik heb nog ergens een meer up-tempo/punk versie liggen, maar vond deze beter voor SF.

De vocals kunnen denk ik wel wat beter gemixed worden, ze staan een beetje hard en zijn teveel op de voorgrond.
Aha, dat is de eeuwige discussie die ik heb met mijn thuis producer aka mijn vrouw ;-) Ik heb nog een versie waar de stem zachter staat en meer distorion en reverb toegepast.
Mijn vrouw koos de versie met de beter verstaanbare tekst ;-)
 
Lekker donker en tegelijkertijd melodisch. Een heel klein beetje meer treble over het geheel zou wel werken denk ik.
 
Voor een ode aan je ware liefde, de zon, vind ik het een beetje neerslachtig en weinig vrolijk.:D
 
rauw en punky, alle sounds passen mooi bij elkaar

de megafoon-vocals vind ik wel te hard staan waardoor de rest naar de achtergrond verdwijnt
of misschien zijn het wat prikkende frequenties bij de vocalen in het hoog die dat doen en kan wat EQ de boel in baland brengen
verder lijkt de timing van de vocalen wat vreemd en past niet altijd in de flow van de track

mooi bijpassend synth basje gekozen :)
 
Hmm.. die zang irriteert me.. klinkt voor mij te amateuristisch, als een dronken student of zo. Denk dat dit niet echt mijn genre is dan ;)
 
De sfeer en de tekst liggen mijlenver uit elkaar voor mijn idee?
Omdat je met een modulaire synth werkt vind ik het knap dat je melodisch gezien iets goeds neerzet in ieder geval, da's niet altijd even gemakkelijk.
Maar ik vind het teveel een doomsfeertje om me aangetrokken te voelen tot deze track, kwestie van smaak.
 
Zo de knetter! Ik verwachtte een gezellig zonnig trackje te gaan horen. Kom ik even van een koude kermis thuis zeg! :D De track raakt duidelijk wel een gevoelige snaar, niet in het lieflijke maar in iets anders (lastig te omschrijven). En als muziek mijn stemming kan beïnvloeden, is het dus goed gemaakt.
 
Back
Top