Aximaxi - Nebulas

Xclusive1983 Van Pryda had ik nog nooit gehoord, maar ik moet je na het beluisteren van een track op YouTube gelijk geven. Bedankt, weer een nieuwe artiest ontdekt ☺️
 
Fijne opbouw heeft dit nummer! Kritiekpuntje is dat de snare voor mijn gevoel iets te statisch is en daardoor teveel focus krijgt. Dat geldt met name voor de eerste helft van de track. Lekker nummer verder hoor!
 
Mooi sounds en ook lekkere arp/seq, maar zoals al vaker gezegd er had wel wat meer variatie in gemogen. Ik zou die arp/seq niet continue laten doorlopen, juist door die soms weg te laten en er daarna waarin te laten komen creeer je meer spanning. Daarnaast zou je die dan ook nog eens kunnen layeren met andere synths en octaven voor extra effect en om het nog wat voller te laten klinken.
 
Die eerste noten deden me meteen aan een begin van een Ozric Tentacles nummer denken, het hele loopje tijdens het nummer trouwens.
De track geeft me echt zo'n Ozric Tentacles & Shpongle vibe.:okdan:
 
Fijne opbouw heeft dit nummer! Kritiekpuntje is dat de snare voor mijn gevoel iets te statisch is en daardoor teveel focus krijgt. Dat geldt met name voor de eerste helft van de track. Lekker nummer verder hoor!

Ja, drums zijn echt een zwak punt van me. Om het nog enigszins op te fleuren zitten er al een compressor en een tweede laag over die snare. Ritmisch blijk ik minder creativiteit dan melodisch.
En dan heb ik al aardig wat zitten pielen om hier-en-daar nog een variatie in de fills te krijgen, maar toegegeven: helemaal gelukkig was ik er ook niet mee.

Mooi sounds en ook lekkere arp/seq, maar zoals al vaker gezegd er had wel wat meer variatie in gemogen. Ik zou die arp/seq niet continue laten doorlopen, juist door die soms weg te laten en er daarna waarin te laten komen creeer je meer spanning. Daarnaast zou je die dan ook nog eens kunnen layeren met andere synths en octaven voor extra effect en om het nog wat voller te laten klinken.

Dank voor de feedback.
D'r is al aardig wat gelayerd in deze track, op sommige plekken bestaat de lead uit 4 verschillende geluiden (uit 3 verschillende synths, zowel hardware als VST), en de snare bestaat zoals hierboven al aangegeven in de rustiger delen ook uit 2 lagen.
De arp is in feite maar 1 laag, met een zachte en lagere tegenmelodie er doorheen, dus daar had inderdaad nog wel wat ontwikkeling in mogen zitten.

De overige voorstellen die je doet zouden zeker ook nog kunnen, ik hoor nu zelf ook nog 100 mogelijkheden tot verbetering, maar ik stop ze in de ideeënkoker voor de volgende keer, want aan deze track ga ik niet meer prutsen.

Die eerste noten deden me meteen aan een begin van een Ozric Tentacles nummer denken, het hele loopje tijdens het nummer trouwens.
De track geeft me echt zo'n Ozric Tentacles & Shpongle vibe.:okdan:

Grappig, je bent niet de eerste die de associatie met Ozric Tentacles heeft bij muziek die ik gemaakt heb.
Geeft niks, prima muziek, al luister ik er praktisch nooit naar :)

Hierbij nog een lijstje van de gebruikte hard- en software voor de gear sluts:
Computer: MacBook Pro | Ableton Live v8.2 | Audacity 2.3.0
Controllers: Novation Launchkey Mini | Novation Launchpad | Behringer BCR2000
Audio: MOTU UltraLite mk3 Hybrid | Midas Venice 320 | AKG K240 Studio | BeyerDynamic DT770 Pro
Hardware synths: Roland D50 | Ensoniq SQ1+
Softsynths: U-he Tyrell N6 | U-he Triple Cheese | AIR Hybrid 3 | DRUM PRO | Novation V-Station
Effects: stock Ableton Live plugins | AnwidaSoft DX Reverb Light
 
Erg fijne track, leuke melodie. 1 van mijn favorieten tot nu toe.

Dank u! :)

de kick in het begin voelt voor mij aan als zeer langzaam marcheren...
mooi gedaan, hoe traditioneel de opbouw ook is (traditioneel is hier zeker niet pejoratief gebruikt..). de sfeer is er zeker. ik word regelmatig meegesleept.

Ook dank voor het luisteren.

Aanvankelijk had ik een wat ingewikkelder ritme, toen een 4x4 en beide bevielen me niet. Het hakte er te snel in.
Daarom heb ik eerst die trage kick gedaan, om het een beetje in te leiden.
Later komt de 4x4 erbij.

En hoewel ik tevreden ben over het resultaat, is dit toch echt pas het 5e of 6e nummer in 23 jaar dat ik maak.
Vandaar de traditionele opbouw, dat is - naast drums - een zwak punt van me :)
 
Lekkere proggy vibe met goed gekozen sounds; de drum sounds vind ik persoonlijk wat minder, kwestie van smaak. Kreeg een Ain't Nobody - Chaka Kahn (intro) gekruist met Pryda & Babizc gevoel bij het nummer.
 
Ja, als ik tips mag geven:
De snare doet gave dingetjes, maar die zou je dynamischer kunnen maken, bv. door goed geplaatse stereodelay of reverb.
In het laag zou je die basdrum wat minder dominant kunnen maken.
Een eind maken i.p.v. een fade out.
Maar ook nu al: :okdan:
 
Ik weet het... :(
Tips hoe ik dit zou kunnen verbeteren? Wat zou jij doen?

Ik vind de kick sound meer een plok kick voor bijvoorbeeld psytrance. Het zit hem niet zo zeer in je ritme maar meer in de sample keuze dat de m.i. drums niet helemaal lekker matchen met de meer progressive vibe van de track. Maar dat is geheel subjectief, iemand anders kan die combinatie wel fijn vinden klinken. Wees trots op jezelf dat je een track zo helemaal hebt afgemaakt en dat hij er mag zijn!
 
Fijn dit. Mooie arpjes en melodieën.. mooie opbouw ook.. tweaks in sound zijn allemaal mooi uitgewerkt. Ik hoopte na verloop van de track op een variatie qua compositie.. en die kwam gelukkig ook!! samen met een 4/4..
De snare had naar mijn mening iets meer mogen knallen.. iets levendiger mogen zijn.. maar het is zeker een mooie en verzorgde track. :mega:
 
Zo, nu nog wat waardering rondstrooien:

Algemeen: ik vind dit jaar veel te veel inzendingen erg goed en had wel 40 stemmen willen toekennen.
Meerdere keren onderling vergelijken hielp niet echt om dit aantal wat terug te brengen.
Maar er sprongen er wel steeds een paar tracks uit.
Dus besloot ik uiteindelijk om voor de contest, we zijn tenslotte op zoek naar de winnaar, alleen die 5 asociaal goede tracks een punt te geven (en nog wat zwaar ondergewaardeerde inzendingen).

De waardering voor de mooie muziek, soms opzwepend, soms om lekker weg te dromen, lekker voor in de auto, mooi voor een film, erg mooie synth geluidjes, etc. etc. doen we dan maar met mijn welgemeende waardering ;)

Jou score in mijn lijst: 8,5 ++ ++
Net weer een stukje geluisterd, om hier commentaar te kunnen geven, maar toch weer helemaal tot het einde afgespeeld. Dat zegt genoeg lijkt me :). Dit luister ik zeker nog vaker.
 
Michel_B thanks, echt leuk om te lezen dat voor sommigen mijn track bij de betere zat!
 
Back
Top