Willem1958 - Wisseling van het jaar, tijd voor reflectie

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.055
Locatie
Apeldoorn
Nou daar is ie weer, m'n eerste afgemaakte track dit jaar.
Schijnbaar heb ik een deadline nodig. :)

Zoals de titel al vermeld is het een relaxte track geworden en het intro heb ik gebruikt van Barclay James Harvest. (play to the world)
Ik had dat al een tijdje in m'n hoofd zitten omdat ik het zo mooi vind en ik wilde er al een tijdje iets mee.
Nog een paar keer vandaag (19-12) de mix veranderd en nog niet helemaal tevreden maar op een gegeven ogenblik moet je stoppen.
Ik vraag me ook af in hoeverre je een track goed kan afmixen met datgene wat je hebt in Ableton standard versie?
Misschien komend jaar maar 'ns wat focussen op goede plugins voor afmixen.
Veel plezier met de track en succes allemaal!

 
Last edited by a moderator:
Goed bezig Willem! :okdan: De verschillende thema's zijn wel heel divers van stijl.. maar het is toch ook weer bepalend voor de mood die onstaat rond 2:30, heerlijk als die drum er in komt..

De boodschap aan het eind had ik niet verwacht, maakt het wel heel persoonlijk. Op naar een nieuw jaar vol creativiteit en nieuwe avonturen!! :mega:
 
Prachtige opbouw en het is een erg sferisch geheel geworden.
Vanaf 2.44 wordt het ook erg interessant.
Knap gedaan!

Robi; dat intro zetten me in de sferische mood, een beetje meditatief ook wel vandaar de titel.


Prima mix hoor. Intro staat mi een beetje los van de rest, maar verder relaxed!

Goed bezig Willem! :okdan: De verschillende thema's zijn wel heel divers van stijl.. maar het is toch ook weer bepalend voor de mood die onstaat rond 2:30, heerlijk als die drum er in komt.

Patrick; Ik wilde ook afwisseling om de verschillende moods weer te geven waarin ik zat tijdens het maken van de track:)


Leuk allemaal, maar naar mijn bescheiden mening is het wat te lang.
Ik vind de mix OK!

The Big Ear; inderdaad wat lang maar het was zo bedoeld....:)

Bedankt allemaal voor jullie reakties en het luisteren!
 
mooie relaxte track, heb met plezier geluisterd. kan horen dat je er veel werk in hebt gestopt. ik herken (wrsch zoals de vele DIY muzikanten op dit forum) dat afmixen vaak een probleem is. ik heb meestal een duidelijk idee over hoe een track moet klinken, maar krijg het er niet uit. als muziekmaken mijn beroep zou zijn zou ik een producer inhuren. (ik gebruik zelf Mixbus5 voor het mixen. is niet duur als je van een aanbieding gebruik maakt en zorgt er bij mij voor dat ik mij goed kan concentreren op de mix.)
 
mooie relaxte track, heb met plezier geluisterd. kan horen dat je er veel werk in hebt gestopt. ik herken (wrsch zoals de vele DIY muzikanten op dit forum) dat afmixen vaak een probleem is. ik heb meestal een duidelijk idee over hoe een track moet klinken, maar krijg het er niet uit. als muziekmaken mijn beroep zou zijn zou ik een producer inhuren. (ik gebruik zelf Mixbus5 voor het mixen. is niet duur als je van een aanbieding gebruik maakt en zorgt er bij mij voor dat ik mij goed kan concentreren op de mix.)

Bedankt voor je reaktie en het luisteren.
Ik heb snel even gekeken naar mixbus5 maar inderdaad de prijs valt mee.
Ik ga de komende tijd 'ns even verder kijken wat ik erover kan vinden op het web.
Ben wel benieuwd hoe je dat integreert in je daw.
In ieder geval mooi dat je me deze tip geeft!
Mocht ik er eventueel nog vragen over hebben dan stuur ik je een pb als dat ok is?
 
pb geen probleem. Ik integreer niet, maar zet alle tracks in mij DAW om naar wav en laadt die dan in Mixbus.

Oh zo, gewoon exporteren en laden maar.
Dan moet je wel alle wav als aparte files exporteren, da's wel een omweg.
Dank je voor je snelle reaktie!
 
mooi hoor. erg mooi zelfs. de mix is in mijn oren goed. de afwisseling werkt perfekt. en die boodschap op het laatst.. ja, mooi dat je dat er zo in hebt verwerkt. simpelweg: erg genoten van deze track.

en over mixen: ik denk dat je dat in elke daw goed kunt doen. lijkt me. ik gooi altijd alles wel door cubase 9.5 pro, maar dat komt door gewenning/ervaring.
 
Wat MacGyverGear zegt van die verschillende thema's vind ik ook, maar ze passen heel goed bij mekaar, een boeiend verhaal.
Zeer origineel en fijne track.:okdan:
 
mooi hoor. erg mooi zelfs. de mix is in mijn oren goed. de afwisseling werkt perfekt. en die boodschap op het laatst.. ja, mooi dat je dat er zo in hebt verwerkt. simpelweg: erg genoten van deze track.

Ook gelukkig nieuw jaar voor jou en bedankt voor deze fijne song!

Cheers,
Exo. :mega:

Wat MacGyverGear zegt van die verschillende thema's vind ik ook, maar ze passen heel goed bij mekaar, een boeiend verhaal.

Zeer origineel en fijne track.:okdan:


Leuk dat jullie geluisterd hebben en bedankt voor jullie waardering en mooie woorden!


en over mixen: ik denk dat je dat in elke daw goed kunt doen. lijkt me. ik gooi altijd alles wel door cubase 9.5 pro, maar dat komt door gewenning/ervaring.

vink; waar ik gewoon moeite mee heb is de ruimte in de track, bij sommigen klinkt het zo mooi gedefinieerd en bijna drie dimensionaal.
Wat dat betreft vind ik het bij mij nog wat vlak klinken op de een of andere manier.
 
Back
Top