Vink - The Unseen Rose

Wauw. Wat een track. Compromisloos, donker, rauw... Me like.
Op mijn stem kun je rekenen. Benieuwd naar meer.
 
Ja! Eindelijk bij Vink aangekomen. Bij het eerste akkoord had ik al een WTF moment. En zoals gebruikelijk bij jouw tracks, niet iets wat ik thuis zo even op zou zetten, maar het maakt zoveel los. Deze voel ik ook weer tot op het bot. Wat nieuw is voor mij is het gevoel van boosheid. inderdaad beter niet luisteren vlak voor het slapen gaan zoals bijlevel schrijft.

Deze keer heb ik wel wat moeite met de mix en dan met name met de vocals. Deze zijn onverstaanbaarder dan anders. En da's jammer vind ik persoonlijk. Niet dat ik veel belang hecht aan de tekst, maar wel aan de sfeer van je stem. Desalniettemin weer een inzending die me wat doet. Bizar eigenlijk hoe ver onze stijlen uit elkaar liggen, maar we de sfeer van elkaars muziek toch zo waarderen.
 
ja gezellig deuntje.. dit draaien ze bij mijn tandarts in de wachtkamer ook.

Goede sounds voor het beoogde doel..klinkt wel lekker psychopatisch
 
Bam! Die komt er direct lekker in! Vet gedaan, had wel iets minder reverb (of andere fx) gekund want nu verzuipen de vocals er zo nu en dan helemaal in, da's wel jammer want die kunnen volgens mij prima helemaal op de voorgrond staan. Ook niet mijn genre, maar in tegenstelling tot wat andere tracks die niet mijn genre zijn, trekt mij dit wel veel meer.
 
Het klinkt wel okay, maar het is totaal niet mijn ding.
Kan er inhoudelijk dus niet zo veel van zeggen.
 
Ja, dit bevalt me wel. De vocals staan misschien ietjes teveel op de achtergrond?
 
ik zal nog (wat ik hieronder ook schrijf) waarschijnlik nog op iedereen reageren, die hier een reaktie geplaatst heeft, maar alvast mijn grote dank voor iedere reaktie én iedereen die heeft geluisterd.

Wauw. Wat een track. Compromisloos, donker, rauw... Me like.
Op mijn stem kun je rekenen. Benieuwd naar meer.

wow, dank!

Ja! Eindelijk bij Vink aangekomen. Bij het eerste akkoord had ik al een WTF moment. En zoals gebruikelijk bij jouw tracks, niet iets wat ik thuis zo even op zou zetten, maar het maakt zoveel los. Deze voel ik ook weer tot op het bot. Wat nieuw is voor mij is het gevoel van boosheid. inderdaad beter niet luisteren vlak voor het slapen gaan zoals bijlevel schrijft.

Deze keer heb ik wel wat moeite met de mix en dan met name met de vocals. Deze zijn onverstaanbaarder dan anders. En da's jammer vind ik persoonlijk. Niet dat ik veel belang hecht aan de tekst, maar wel aan de sfeer van je stem. Desalniettemin weer een inzending die me wat doet. Bizar eigenlijk hoe ver onze stijlen uit elkaar liggen, maar we de sfeer van elkaars muziek toch zo waarderen.

de mix is wat primitief inderdaad, dat ligt ook, of zeker aan de gebruikte samples, die ieder al een flink "klankspectrum" hebben. de vocals, bij het "couplet" staat er een arturia minifilter op... het "refrein" heeft een reverb (volgens is het "refrein" simpelweg een sample, van mijzelf natuurlik, maar werkt dan toch anders... ik moet het nog eens nazoeken...).
ik heb wel redelik veel tijd aan de mix besteed. zoals altijd. de onverstaanbaarheid, ik kan het zelf minder goed beoordelen, bij andere nummers van mij wel. bij een andere "quote" heb ik een opmerking over hoe dat ook het idee hoe een stem, vocals, hoe je het ook noemt, in een mix moet, en die twijfel of soms zekerheid.. maakt de keuze soms vreemd.

het gevoel van boosheid... sja, ja... klopt... ik zet 'm nu maar ook maar zelf op. mijn stem had je, maar door fout....

ja gezellig deuntje.. dit draaien ze bij mijn tandarts in de wachtkamer ook.

Goede sounds voor het beoogde doel..klinkt wel lekker psychopatisch

psychopathisch! ha! ha! ja! dank!

Vink=MC2

haha! dank! i like...

Bam! Die komt er direct lekker in! Vet gedaan, had wel iets minder reverb (of andere fx) gekund want nu verzuipen de vocals er zo nu en dan helemaal in, da's wel jammer want die kunnen volgens mij prima helemaal op de voorgrond staan. Ook niet mijn genre, maar in tegenstelling tot wat andere tracks die niet mijn genre zijn, trekt mij dit wel veel meer.

ik heb altijd de twijfel over hoe de zang in de mix moet staan; op de voorgrond, of als deel van de muziek. naar mijn gevoel zijn de vocals vrij duidelik, al zijn ze wat gemangeld.... maar ik zal eens iemand anders vragen, of die hetzelfde hoort als ik...

Het klinkt wel okay, maar het is totaal niet mijn ding.
Kan er inhoudelijk dus niet zo veel van zeggen.

snap ik volledig! dank voor het luisteren.

Ja, dit bevalt me wel. De vocals staan misschien ietjes teveel op de achtergrond?

ja wellicht, zoals al gemeld, ik kan het niet goed beoordelen. maar wanneer er meerdere mensen last van hebben. goed, het is ook een keuze om de stem meer een onderdeel te maken van de muziek. een keuze die niet voor iedereen werkt, of gewoon soms niet werkt.... altijd stof tot nadenken van mij...

algemeen: ik heb lang niet op reakties gereageerd, ik wilde het nummer zelf zijn weg laten gaan. ik zal nog op de andere reakties reageren.

algemeen 2: door een stomme fout van mij heb ik stemmen verspild, ook aan velen, die op mijn nummer hebben gereageerd. ik was van plan op veel nummers stemmen, vanwege de immens heerlikke beleving die ik heb mogen ervaren van de vele inzendingen. hoge kwaliteit, in produktie en gevoel, dit jaar, naar mijn gevoel.
mijn diepe ekskuses, dat maar een te klein aantal, veel te klein, geen stem van mij meer kan verkrijgen.
de reakties die ik heb gegeven, zijn mijn stem geworden.. en ik blijf nog reakties geven op de nummers die ik nog niet heb kunnen luisteren.
 
Lekker donker en zwaar... en fijn dat het zo kort is, dat maakt de zwaarte behapbaar ;-)

haha, dat korte maakt een lange indruk, haha.... dank!

Doe mij denken aan de track "the smell of boedha,," of met die vocal, een pre newbeater

en hahah,, jaja, da's echt, da's ni fake,, amai,,

ik ken die track niet, ga ik zeker luisteren. dank je voor je woorden!

aha, nu kom je in de buurt van Der Blutharsh en The Moon Lay Hidden ....
Bij jou heb ik steeds het gevoel dat je muziek maakt zonder compromissen te sluiten. Het kan je eigenlijk niet schelen of iemand het goed vind of niet, en dat maakt je muziek zo uniek!
Mijn stem heb je, wederom een sterk nummer!
PS het geheel clip't hier en daar, kan de bedoeling zijn, maar ben niet zeker...

thnx! big ear! je hebt geheel gelijk, het kan me niet schelen (en toch, natuurlik...), maar dat is wel de basis (ook in ander werk dat ik maak, buiten de muziek, en dat is zelfs meer compromisloos...). erg bedankt voor reaktie, doet me goed!

Oelalala, c'est magnifique ! Lekker zwaar Arjan, deed me denken aan de allereerste New Wave fuiven waar ik naartoe ging.. Klasse kerel ! Fijne Kerst !! Allemaal :)

ha jan! fijn dat het aan goede tijden laat denken.. zeker lekker zwaar, dat was de inzet..

Mooi, de heftige emotie die erin zit, knap gedaan

dank erwinn! je raakt me terug met je woorden.

Wow.. deze springt er sowieso uit qua stijl.. en hoe!! Niet echt een stijl die ik vaak luister maar goed bezig Arjan :) Duistere, rauwe klanken op deze 2e kerstdag.. :D
De expressie in de vocalen vind ik ook erg goed gedaan..

dank! duister, rauw. het effekt waarop ik hoop... je bent vrijwel de enige, die de vokalen wel geheel bevalt, of in ieder geval geen opmerking over maakt. is het toch een kwestie van smaak? moeilikke zaak, maar ik leer nog immer.

Echt iets voor 2e kerstdag:) Eigenzinnig en duister, mooi gedaan! Enige dingetje is dat ik de stem moeilijk kan verstaan, die had harder gemogen wat mij betreft. Meer impact er in.

snap ik de opmerking voor de stem, maar juist dat meer muzikale, meer in de muziek getrokken zijn, heeft ook een reden, soms kies ik voor veel meer impact. eigenzinnig en duister! dank! dank!

Postapocalyptisch ! Het eind der tijden ! Synth Trash Punk en komt helemaal tegemoet aan dit heftig genre. Je weet toch dat dit verboden is in Noord-Korea ? Ik zie plots zwarte Future-SM beelden en wil iemand vermoorden. En alleen al het feit dat deze track mijn duistere kant naar boven haalt vind ik top ! Echt ? Kanshebber omdat het zo duister is !

haha! mooie beschrijving! en ja, the come to the dark side (flauw... maar toch...)....

knap hoe je zoveel geweld op/in een track krijgt! ik hoop dat je in het dagelijkse leven een zachtaardiger persoon bent :D. 'tuurlijk speel ik dit niet af vlak voor het slapen gaan, maar prima om te draaien als je sowieso al een slecht humeur hebt. twijfel over een stem, maar petje af voor je eigenzinnigheid, al zo lange tijd overigens!

ik sta er soms ook versteld van, en het is soms met weinig middelen, het geweld. in het dageliks leven? een lieverdje... dank voor je petje!

Lekker zwaar, heel apart... Zou ook wel in een film kunnen!

zeker! het wordt ook vaker opgemerkt over mijn andere nummers. niet vreemd, aangezien ik langzaam toewerk naar een samensmelting van muziek, video, poëzie en filosofie...
dank!

Donker en dreigend, Front242/Ministry stijl, jaren 80 invloeden, gewoon Vink!:okdan:
De jaren 80 hebben jou gemist!;)

je vleit me met je woorden. dank!

ik doe hiervan uit een hotel holiday in Hasselt.
de groetjes van uiteraard mij en gloomy.
we hebben heel erg genoten van je muziek.
zo door blijven gaan we kunnen dat zeer waarderen.

dank je eduard, je zult waarschijnlik al lang niet meer in hasselt zijn, maar ik hoop dat je genoten hebt.

zwaar, duiser, dreigend, passende vocals en erg in your face
wat dat laatste betreft mar goed dat het zo kort is ;)

passende vocals, de vocals zijn het "twistpunt", maar dank. zwaar, duister, dreigend en in your face... perfect words for a perfect day! een korte dag... de kortste dag... dank!

Zo Vink, dat zet je niet op voor de gezelligheid.
Maar ik vind het een goed gemaakte track en het arrangement mag er zijn in ieder geval.

dank willem! ben blij met je woorden, het arrangement was vroeger nogal een twistpunt.... maar daarin leer ik ook...
 
toch nog een laatste opmerking [in deze thread] over mijn beïnvloeding van de stemming.... zoals door deathspell aangegeven, in een andere thread... al zijn er natuurlik nummers die er voor mij uitspringen, had ik ook het gevoel, alles wat ik heb geluisterd, verdient mijn stem, want van ieder nummer (minimaal 2maal gespeeld) heb ik genoten, op talloze wijzen.
dus ik vind het erg jammer, maar in the end, had het dan niet veel uitgemaakt.. nu wel... helaas. en er sprongen nogal wat nummers eruit. zo spijtig dat ik die geen stem heb kunnen geven.

stop! genoeg, zelfbeklag, zelfkastijding! muzikale kastijding roept!
 
dank! duister, rauw. het effekt waarop ik hoop... je bent vrijwel de enige, die de vokalen wel geheel bevalt, of in ieder geval geen opmerking over maakt. is het toch een kwestie van smaak? moeilikke zaak, maar ik leer nog immer.
Ik vind de menselijke stem sowieso interessant.. ook iemand die grunt vind ik bv knap ;)
 
Back
Top