CreOn - Quantum Tunneling Part I

coveren en pielen levert wel iets aardigs op, maar mss heb je te veel Jarre gecovered?

Haha, dat klopt wel. Deed niet anders de "vroege jaren" dat ik met muziek bezig was. Ben er toen ook wel ineens mee gestopt en alle apparatuur die ik had verkocht en een '73-er Opel GT aangeschaft. Nu de laatste jaren geen oldtimer meer door allerlei omstandigheden. Dus de muzikale hobby weer opgestart. ik vind de reacties leuk, gevarieerd. De meeste kloppen wel en kan ik me ook wel in vinden. Wat ik ook erg belangrijk vind is hoe het klinkt als geheel. Want afmixen is enorm belangrijk en heel erg moeilijk. Ik heb veel gehad aan het youtubekanaal "MusicTechHelpGuy" maar dan nog vraag ik me af hoe klinkt het bij een ander? Daarover zijn maar een paar reacties gekomen dus ik hoop dat ik in de goede richting zit. Het was leuk om mee te doen aan het contest, voor mij vooral belangrijk om iets met de opmerkingen te doen.
 
De eerste paar akkoorden dacht ik, vet dat doet mij enigszins denken aan een live optreden van Röyksopp, alleen daarna (vanaf 0:58 ) he jammer :( dat lullige melodietje en de keuze van die synth sound verpestte net dat sfeertje waar ik in zat. Dus, deze track heeft zeker wel potentie, maar ik zou persoonlijk nog wel wat aandacht aan in ieder geval de lead geven.
 
De muziek klinkt dikke prima, de geluidseffectjes hadden van mij iets minder mogen kietelen aan m'n oren :)
 
Niet mijn stijl, maar daarbinnen wel consequent gedaan. Mijn grootste probleem om er echt in te komen is het zoete, reclame-achtige melodietje icm de gekozen sound, dat geeft het inderdaad zoals anderen zeggen iets gedateerds, of het doet denken aan functionele muziek. Als er een heel contrasterende backing onder zou zitten zou ik misschien anders reageren. Maar zeker reden genoeg om lekker door te gaan!
 
Gedateerd... Ben met m’n 53 misschien ook wel 1 van de meest gedateerde van het forum.. Ik ga zeker door, niets zo leuk als me bezig houden met de hobby.
 
Vind het een hoog JMJarre gehalte, klinkt overigens wel leuk.
 
fraaie track! Phaser zou wat lager mogen in volume en bass juist wat hoger naar mijn smaak.
 
Een echt 100% synthesizer track. Hoort helemaal thuis in dit forum en bij deze contest! Strak geproduceerd vind ik. De stereo effecten aan het begin zijn mooi. Wat jij hebt met Jarre heb ik met Pink Floyd. Alles vat ik probeer op te nemen komt neer op "On The Run". Komt door de invloed die zo'n artiest op je heeft gehad tijdens het ontwikkelen van je smaak denk ik. :)
 
Een suikerzoete synth-greatest!! Zeker goed gedaan!! Alles klopt hier wel.. maar misschien ook wel iets teveel van het goede?? Niet helemaal my cup-a-funk.. :D
 
Haha, Thx. Om nog even te reageren op je eerdere bericht. Het klopt wel, vaak als ik wat probeer gaat het ongemerkt toch weer richting de muziek waarmee ik ben opgegroeid. Ik weet nog dat ik ontzettend geboeid was door de muziek die ik op een cassettebandje, wat ik op straat gevonden had, hoorde. Er stond geen naam op, maar later vertelde mij iemand dat het Jarre was. Synth muziek is natuurlijk best breed, maar voor mij is een synth ook een apparaat dat rare bliepjes maakt en zal dat ook altijd waarderen als dat in de muziek zit. Zo ook het intro van Shine on You Crazy Diamond, heel subtiel mooie geluidjes hoorbaar (geen idee of dat een synth ons overigens), langgerekte akkoorden van dat orgel, en dan die gitaar die inzet...kippenvel! Het begin van Leftfield's Release the Pressure...ook zo mooi. Aan ieder die gestemd heeft, bedankt! Heel leuk. De insteek was vooral om iets te kunnen leren van de feedback, en dat werd ook genoeg gegeven. :okdan:
 
Haha, Thx. Om nog even te reageren op je eerdere bericht. Het klopt wel, vaak als ik wat probeer gaat het ongemerkt toch weer richting de muziek waarmee ik ben opgegroeid. Ik weet nog dat ik ontzettend geboeid was door de muziek die ik op een cassettebandje, wat ik op straat gevonden had, hoorde. Er stond geen naam op, maar later vertelde mij iemand dat het Jarre was. Synth muziek is natuurlijk best breed, maar voor mij is een synth ook een apparaat dat rare bliepjes maakt en zal dat ook altijd waarderen als dat in de muziek zit. Zo ook het intro van Shine on You Crazy Diamond, heel subtiel mooie geluidjes hoorbaar (geen idee of dat een synth ons overigens), langgerekte akkoorden van dat orgel, en dan die gitaar die inzet...kippenvel! Het begin van Leftfield's Release the Pressure...ook zo mooi. Aan ieder die gestemd heeft, bedankt! Heel leuk. De insteek was vooral om iets te kunnen leren van de feedback, en dat werd ook genoeg gegeven. :okdan:

Na jaren en jaren pas dit jaar geleerd wat die 2 geluidjes zijn in 'Shine On' tijdens de fade up: een Yamaha YC-45D, zie Youtube: https://youtu.be/XoLRox5Rocs?t=390

Tijdens de fade up zijn ook natte vingers over kristallen glazen te horen (van de "House hold objects" sessies, zie de Immersion Box van 'Wish You Were Here') en, uiteraard, de Solina string synth.
 
Zo, nu nog wat waardering rondstrooien:

Algemeen: ik vind dit jaar veel te veel inzendingen erg goed en had wel 40 stemmen willen toekennen.
Meerdere keren onderling vergelijken hielp niet echt om dit aantal wat terug te brengen.
Maar er sprongen er wel steeds een paar tracks uit.
Dus besloot ik uiteindelijk om voor de contest, we zijn tenslotte op zoek naar de winnaar, alleen die 5 asociaal goede tracks een punt te geven (en nog wat zwaar ondergewaardeerde inzendingen).

De waardering voor de mooie muziek, soms opzwepend, soms om lekker weg te dromen, lekker voor in de auto, mooi voor een film, erg mooie synth geluidjes, etc. etc. doen we dan maar met mijn welgemeende waardering ;)

Jou score in mijn lijst: 8,5 ++
En, als gedateerde luisteraar :) is dit helemaal wat ik mooi vind aan synth muziek. kan ik niets aan doen. Een vette 8,5 van mij, en wat plusjes voor de leuke/mooie synth geluidjes en effecten. Maar natuurlijk, het is wel erg JMJ, dus een plusje voor origineel vind ik wat moeilijker om te geven.

Erg mooi dus. Dit ga ik zeker vaker luisteren. En voor een eerste eigen compositie, een zeer goed begin. En omdat je in de tussenstand nog niet zo hoog staat, heb ik je toch een stem toegekend.
 
Dank voor de onderbouwing :okdan: Leuk om te lezen dat je er raakvlakken mee hebt. De grootste uitdaging voor mij was om het goed te laten klinken, de eindmix dus. Veel video's bekeken van MusicTechHelpGuy op Youtube. Er is nu wel een uitdaging bijgekomen. En dat is om het melodisch wat "spannender" te maken. Zelf vind ik dat een eenvoudige melodie best mag en moet kunnen, maar er hoort inderdaad ook weer iets wat complexer is tegenover te staan. Iedereen nogmaals bedankt voor de vote. Ik had dit resultaat niet verwacht. Thx!
 
Back
Top