Tralalaika - The Track

Het is inderdaad een softsynth parade

Vowel effect: LuSH-101
Koor: Kontakt - Soundiron Reqiem Light library
Robotstem: AlterEgo
Drums: Nepheton (TR 808 kloon) en Kontakt DrumLab library
Lead: U-he Ace

Ja het drummetje, altijd een zwak punt bij mij...
 
De lead rond 2:40 sprong er iets teveel uit.. maar er zaten wel markante elementen in :) Creatieve track!
 
Lekker brede sound, origineel om met allemaal stemgeluiden te werken zonder in Jarre's Zoolook-achtige dingen terecht te komen.
Wat me minder aanspreekt is dat het nogal in-your-face is, je mag soms best een spoor wat zachter zetten en prioriteiten kiezen.
 
de (sample) sounds zijn zeer verrassend en de combinatie van één en ander ook, maar is niet mijn smaak. bijvoorbeeld zo'n requiem koor sound samen met die keelklanksynthese vind ik lelijk. ook zit die keelklank te lang en nadrukkelijk in het stuk.
 
Ik vind het heel origineel, ik zou het wel beter vinden zonder het koorwerk erbij en rond 2.40 wat Mac zegt.:okdan:
 
OK, ik wilde schrijven 'een vette track met ballen om een puntje aan te zuigen' maar dat neigt weer iets teveel naar het vulgaire en dan komen we op glad ijs, wat eigenlijk ook nooit weg is want dan valt er tenminste wat te schaatsen en dat kan je nu niet echt zeggen, man wat een grijze soep. Gelukkig nieuwjaar alvast, God zegen u, tot dan!
 
Leuk zeg en origineel ook die keelklankensequence.
Ik heb lekker geluisterd en al vond ik eerst het koorwerk juist goed, na een minuut of drie was het wel heel prominent aanwezig.
 
Damn wat een gave track dit! Had ik totaal niet verwacht. Die koortjes zijn te gek. Waar heb je die vandaan gehaald? Het enige dat ik bedenken (lead is al wat over gezegd) is af en toe de timing van het koor en de vocoder. Als je die preciezer maakt, komt het krachtiger over. En die drums vind ik juist perfect in je track passen. :okdan:.
 
zeer verrassend! erg goed. drumpartij perfekt, draagt het nummer. de lead vind ik niet te hard, ik mag dat wel. mooie kleine klankdetails, tevens.
philip glass meets kraftwerk, kwam bij mij op. maar dat reduceert het nummer, het heeft een eigen stijl. gave track, zoals de dokter al vóorschreef...

en het enige wat ik een beetje jammer vind is de fade out. ik heb het nummer 2maal geluisterd. ik snap wel waarom je het doet. is wellicht smaakkwestie. maar dat doet niets af van de kracht van deze track!
 
Damn wat een gave track dit! Had ik totaal niet verwacht. Die koortjes zijn te gek. Waar heb je die vandaan gehaald? Het enige dat ik bedenken (lead is al wat over gezegd) is af en toe de timing van het koor en de vocoder. Als je die preciezer maakt, komt het krachtiger over. En die drums vind ik juist perfect in je track passen. :okdan:.

Thanks! De koorklanken komen uit een Kontakt library: Soundiron Requiem Light (zie mijn post van 24 december j.l.). De timing is inderdaad een probleempje. De koor- en vocoder (eigenlijk een computergegenereerde stem door AlterEgo) tracks zijn wel gequantized, maar er blijft een vertraginkje in zitten. Ik had de tracks moeten freezen en vervolgens de timing correct moeten schuiven. Haastige spoed is zelden goed...
 
Begint gelijk met een lekkere oldskool feel. Leuke en vooral originele track, maar op een gegeven moment heb ik het wel gehad met die keelklanken. Die zou ik dus toch iets meer doseren.
 
Zeker een originele track! Ik hou wel van dat in-your-face geluid. Alleen de timing van het koorwerk vind ik erg afbreuk doen, is al gezegd, maar kan het niet laten. Het haalt de hele impact voor mij weg.
 
Geen idee of het nu nog gelezen zal worden.
Ik heb donderdag of vrijdag mijn stemmen gegeven en zaterdag ging de contest 'op slot',.... op dat moment kon ik ook geen lovend commentaar meer geven.

Op mijn lijst scoorde je: 8 +++ ++
Ik heb je een stem gegeven omdat ik het een erg leuke track vond. De stemgeluidjes, ritmisch gebruikt, het geheel, tof!
Eén van de weinigen met +++ voor synth geluidjes en ook nog ++ voor origineel. Verdiende naar mijn mening een hogere plaats.
(Al moet ik ook eerlijk zeggen,..... er waren dit jaar wel heeeeeeel erg veel goede/leuke inzendingen.)
 
Geen idee of het nu nog gelezen zal worden.
Ik heb donderdag of vrijdag mijn stemmen gegeven en zaterdag ging de contest 'op slot',.... op dat moment kon ik ook geen lovend commentaar meer geven.

Op mijn lijst scoorde je: 8 +++ ++
Ik heb je een stem gegeven omdat ik het een erg leuke track vond. De stemgeluidjes, ritmisch gebruikt, het geheel, tof!
Eén van de weinigen met +++ voor synth geluidjes en ook nog ++ voor origineel. Verdiende naar mijn mening een hogere plaats.
(Al moet ik ook eerlijk zeggen,..... er waren dit jaar wel heeeeeeel erg veel goede/leuke inzendingen.)

Dank, Michel_B voor het compliment!

Groet, Tralalaika
 
Back
Top