Robi - Mysterious projection

geeft een heerlikke sfeer. geluiden zijn mooi gekozen, zitten goed geplaatst. de overgangen werken erg goed. mooi wijds en open. bijna een soort van ambient-techno, of techo-ambient.
de 303 geluiden, of emulaties, of een bass synth die er op lijkt, zit ik goed? ik stoor me snel aan een 303, maar hier perfekt in verwerkt. of het lijken 303 geluiden, maar dan mooi....
lengte is pefekt want ik schrijf tijdens het luisteren, en vindt het al jammer dat ie afgelopen is.
 
dit heeft wel iets eigenzinnigs en aantrekkelijks,,gaat in het mapje van mijn voorronde!
 
Goed nummer. Als openingstrack zou ik de intro van dit nummer toch nog eens bekijken. T'valt zo wat plots in...
Nu, dit is niet mijn genre, maar naar het einde toe was ik de delay (3/16?) zo'n beetje beu. Mss moet je er wat modulatie op zetten?
 
geeft een heerlikke sfeer. geluiden zijn mooi gekozen, zitten goed geplaatst. de overgangen werken erg goed. mooi wijds en open. bijna een soort van ambient-techno, of techo-ambient.
de 303 geluiden, of emulaties, of een bass synth die er op lijkt, zit ik goed? ik stoor me snel aan een 303, maar hier perfekt in verwerkt. of het lijken 303 geluiden, maar dan mooi....
lengte is pefekt want ik schrijf tijdens het luisteren, en vindt het al jammer dat ie afgelopen is.

Allereerst bedankt voor je leuke reactie.
Heb geen geluiden van de 303 gebruikt.
Wel leuk dat je het benoemd.
Het is trouwens altijd lastig na te gaan of een songtrack te kort of te lang geworden is en dat is met deze track ook wel een beetje zo.
 
Goed nummer. Als openingstrack zou ik de intro van dit nummer toch nog eens bekijken. T'valt zo wat plots in...
Nu, dit is niet mijn genre, maar naar het einde toe was ik de delay (3/16?) zo'n beetje beu. Mss moet je er wat modulatie op zetten?

Vind je reactie erg interessant.
Het klopt inderdaad wel dat het allemaal wat plotseling begint, zonder echt intro.
Daar had ik eigenlijk bewust voor gekozen, maar heb momenteel wel wat mijn twijfels hierbij gekregen (ook als openingstrack voor mijn komende album).
En misschien is modulatie ook nog niet zo'n gek idee.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Laatst gewijzigd:
Hoi Robi, mooie sounds en de mix klinkt lekker helder, goed!
Ik was ook vooral benieuwd naar de struktuur van de track omdat je daar een tijdje terug nog over gepost had.
Ik vind het wat dat betreft best goed geworden, ik had zelf wel bijv als je weer met het thema terugkomt bij 3,55 niet meteen weer vol erin maar eerst bijv een paar maten bijv alleen de 303 achtige sound laten beginnen en dan verderop steeds meer de andere instrumenten erbij laten komen zodat je wat meer naar een hoogtepunt toe bouwt.
Maar verder een danceable track hoor!
 
Deze track heeft idd een wat old skool feeling, leuke sound die je neerzet. Lekkere hook en de mini-break is ook goed geplaatst. Mijn eerste gedachte bij de overgangen: vreemd, maar toch lijken ze wel te werken. De hele track ansich is goed gemixed en netjes afgewerkt, ik vind het 1 van je betere tracks Robi!
 
- Hij begint erg abrupt, maar misschien heb je hem zo gesneden voor de constest.
- Sfeertje is lekker dromerig.
- Het geluid dat er op 0.45 in komt vind ik erg hard staan.
- Hij blijf ook hard qua velocity, daar kun je misschien wat doen met de interactie met de andere partij: 4 noten de een, dan die zachtjes en het 'antwoord' van het andere geluid.

- De overgang naar het tweede akkoordschema voelt voor mij niet logisch. Ze sluiten niet helemaal lekker op elkaar aan. Misschien zit het hem ook wel in de opbouw ernaar toe. De overgangen zijn nu erg abrupt.
- Beat is dik in orde en het sfeertje ook. Voor mij zit het hem vooral in het arrangement.

Maar al met al een leuke track en de sfeer is echt fijn en prettig om naar te luisteren. :okdan:
 
Lekker en prettig in het gehoor. Ik vind de overgang juist erg mooi. Behalve dan de overgang op 2:55, die vind ik wat minder. Ik ga hier denk ik wel op stemmen. Ik heb hem nu al voor de 4e keer aangezet.:)
 
Veel variatie maar sommige overgangen zijn qua toonwisseling redelijk gewaagd en mede doordat ze behoorlijk abrupt invallen. Ik vraag me af of dit met wat door wat op- afbouw er naartoe te verhelpen is, of dat je ook de compositie op die punten niet moet aanpakken.

Wat me ook opvalt is de baslijn (of het geluid wat de lage noten vertegenwoordigd).. zo te horen zit er een redelijke portie galm(*met veel laag en wolligheid erin) op en dat zorgt dat bepaalde tonen doorklinken. Maar een basnoot wil je onder controle hebben. Strak op de tel, samen met de drums laten beginnen en voordat de volgende noot begint niet meer horen.. want noten die doorklinken kunnen voor ongewenste harmonieën zorgen..

Het geheel heeft wel een prettige variatie in thema's en dat mag ik altijd graag horen.. melodietjes en harmonieën in de thema's opzich spreken me ook erg aan :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top