Stephen - X018-893-A

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.958
Locatie
België
okey, Ik heb het niet helemaal zelf van scratch gemaakt,
Het is met samples van de Sonic Academy Fiction Tutorial.

Grtn,
And make more music in 2019 too !!

StephenM

 
Owww, 'k heb veel last vd mp3 compressie,,

'k Heb al veel andere tracks helemaal gehoord,,
En amai,, Ik kan bijna op pensioen gaan, of een andere hobby zoeken,,

Soit, 'k post m'n verbeterde Aiff wel later,, als de voting voorbij is,,
 
mmm, buiten mijn standaard opmerking over nummers van +5:00, (te lang dus) vind ik wel dat er iets inzit. Momenteel is het idd niet OK gemasterd en de track komt met momenten ook rommelig over, maar het heeft wel wat!
 
Qua mix vind ik het niet verkeerd klinken, voldoende hoog en lekker als de kick erin komt.. :) Voldoende variatie ook in de compositie.. en ook sounds zijn veel aandacht aan besteed.
Wat ik jammer vind is een soort baslijntje wat de hele track door (rond 0:33 komt ie erin) triooltjes lijkt te doen, terwijl de rest van de begeleiding in 16 tellen per maat is ingedeeld..
Kan een bewuste keuze maar dat maakt het volgens mij rommelig.. vooral omdat het in het laag zijn.. een beetje hetzelfde effect als Animals van M Garrix en Tsunami (ik noem maar wat..) in elkaar proberen te mixen :)
 
Ja, Merci,, ik vind dat dat idd klopt,,

'K zal m'n Remaster in aiff later posten,
Nog wetende van de voorbije jaren,, 't Is ni de bedoeling dat ik tijdens Contest nieuwe versies post waar aan gesleuteld is..

Ik vind die aiff goed, ik herken de mp3 die hier staat zelfs amper, maar da' mss vijgen na pasen,,

De kick en bass zal ooit wel is op echte Club mastering speakers voor goed gemasterd en gesidechained moeten worden denk ik,
Echte insider-kennis over de kick en bass heb ik ni, ik vind dat saai, en ik moet ni té zot doen kwa volume door de speakers

't is nog altijd in één take live opgenomen,
Da's anders dan een 5min In the box DAW project maken met de typische vaste structuur.
 
ehm.. om het maar plat uit te drukken.. de baslijn die stoort is n shuffle en de rest is straight.. dat bijt elkaar.. en maakt er vooral in het laag een rommelige brei van..
Een sidechain of andere mastering technieken gaat dat niet verhelpen volgens mij. Het (bas)geluid ritmisch anders indelen wel. :)
 
ja okey,,
't is ook door de mp3,, die is met Jriver in Extreme modus gedaan, ni met itunes, want dan was het groter dan 20MB

'k heb die bass veel minder laten horen in de versie achteraf,
En 'tis idd wel een basslijn, maar 't is vooral een effect, om in' t laag ni alleen de kick te hebben,

soit, ik ben ni geschoold voor kick en bassen,, Het producen doe ik vooral op gevoel,,

tja, geen nieuwe versie tot de SF-Contest uitslag er is,,
En 't is maar voor de fun, en al zeker voor deze track want ik gebruik samples van Fiction.
 
de feedback die je krijgt heeft weinig te maken met de mp3 compressie volgens mij
maar ik ken het wel, zet je iets op soundcloud en klinkt het minder lekker en dat is jammer

de kick had van mij wat meer door mogen lopen als solide ruggegraat van de track, nu is het af en toe wel, dan weer niet
sounds, pads en hats klinken goed
 
Ja, merci,, en 't is allemaal ni belangrijk en voor de fun,, maar we gaan ervoor off course,,

Ja, StuBru heeft z'n sets ook op Soundcloud, en dat doet me niks,,
De radioplus herbeluister versie is ook maar 128 kbits, maar da's het broadcast signaal, dat is bijna perfect, ook vollenbak op de HD8 Koptelefoon

En idd, die kick arrange ik live, is idd rommelig, maar tja,
van al die echte gasten hun kicks en bassen ben ik al na 20 seconden doof.

de aiff versie is echt goe,, of perfect naar mijn oren en setup,, effe geduld, en vijgen na pasen,,
 
Vanaf minuut 3 ongeveer vind ik het echt goed op dreef komen, je voelt duidelijk de vibe die je wil weergeven vind ik, een stijl die ik wel kan pruimen.
Op't einde had ie iets sneller mogen afronden. Hier en daar een kleine verandering en je hebt toch een dik vet nummer.:okdan:
 
Tja alle ingredienten zijn eigenlijk hier al in te horen dus: https://www.youtube.com/watch?v=_8hGw6Fw7O8

Beetje jammer. het is wel een leuk nummer verder, maar eigenlijk is het meer 'colour by numbers' dan een echt zelfgemaakt iets.
 
Idd, zoals ik al eerlk had vermeld, 't is met samples van fiction - Sonic Academy tutorial,,
Allemaal ni zo belangrijk of allemaal ni zo serieus, 't is toch maar de SF-Contest,,

Dat vind ik een keer plezant om met materiaal van andere echte gasten eens iets te maken,

(Stoef modus AAN) Ik heb 39 nieuwe tracks gemaakt in 2018, en k moest er ééne uitpikken, en 'tis deze geworden,,,

De aiff -Remaster volgt nog,, die vind ik zelf kei goed op de CDJ-DJM-HD8, en meer moet dat ni zijn,

Happy New Year !!
 
De vibe is prima, de elementen ook en de afwaardering door MP3 hoor ik niet echt, het is gewoon allemaal een beetje smal in het stereobeeld en het zit qua geluiden dicht bij elkaar in de buurt.
Niets wat een beetje panning, EQ en/of extra reverb niet op kan lossen en dus geen reden voor een slechte waardering.

Waar het voor mij een tekort komt, is het arrangement, de energielijn. Er zit nergens rust in en het knalt ook nergens.
Het is een nummer dat voor m'n gevoel pas op 80% zit: er komen dingen bij, er gaan dingen weg, maar een richting heeft het niet echt.
 
ja,man,, da's gewoon muziek he,,
k snap da wel dat iedereen hier zelf muziek maakt en dan begint technisch te analyzeren,,

ale,, al ln oude macbooks zijn bijna geupdate,, k ben bijna klaar om nieuwe tracks te maken,, en ja, gewoon voor de fun,, monochron,
 
Ik ben bang dat ik me wel een beetje aansluit bij de opmerking van payt. Desalniettemin een lekkere track in een stijl die ik niet van je ken. Dus hulde voor de horizonverbreding :okdan:.
 
Ik heb het niet helemaal zelf van scratch gemaakt
Da's het fijne van dit tijdperk, iedereen kan nu muziek maken zonder dat je eerst allerlei instrumenten moet eigenmaken. Wat telt is je creativiteit en het eindresultaat, die losse samples arrangeren zich niet vanzelf! En wat dat betreft vind ik het deels een geslaagde track. Eea had misschien nog net wat spannender gekund door wat meer (muzikaal) te varieren of ergens een break te plaatsen en wat beter uitgewerkte build-ups of zo, in ieder geval (nog) wat meer dynamiek. De track is ook wat aan de lange kant in verhouding tot de variatie. De mix kan op punten nog wel wat beter, de drums staan (naar mijn oren) qua volume niet helemaal in verhouding to de rest (of de pads/synths staan te hard :P). Verrassende eindnoot, die begreep ik niet helemaal.
 
ik snap de "teleurstelling" die de mp3 compressie teweeg kan brengen wat betreft de uiteindelijke geluidskwaliteit zoals die op SF te horen is (en idd op SoundCloud en dergelijke sites). kreeg er zelf ook een beetje last van. qua commentaar sluit ik mij 100% aan bij Fifth Bot!
 
Merci voor de Feedback SF Music Collega's,,, Hier kan ik mij heel erg in vinden: Behind the Mixing Desk with Mixing Engineer Dave Darlington

https://www.youtube.com/watch?v=jQHevC03axE

Of tot een bepaald niveau kan ik als Artist / Home Studio Prodiucer gaan,
en dan moet ik het over laten aan de echte Pro's,,
om het gelijkwaardig aan de industrie standard standard te maken,

Maar 't is toch maar voor mezelf, niet om eventueel uit te brengen,
 
Back
Top